Verslag van 147 naar 300+
Die PB's gaan zeker komen.....Exmantaa schreef:Ah, een vervolg dus.
Ben wel benieuwd hoe dit straks met die korte ketting en de ecu mapping verder gaat.
SUCCES!
(En als je nog specifiek dingen voor de SC ombouw wilt weten moet je maar even PB sturen. )
Helaas komen in mijn plan de extra ECU en de verkorte ketting te vervallen. Daar ga ik niet uitkomen ben ik bang.
Ik ga in eerste instantie voor een oplossing met de volgende zaken:
- blok zoals Treertje dat uitstekend heeft opgebouwd
- remap en dyno van Klasen
- LSJ SC set
- intercooler met dual pass plate
- 2,5 inch tullett
- gladde balansassen
- afgedraaid vliegwiel
- sportkoppeling
Dat moet in mei draaien
Na een jaartje (of twee) sturen zit ik aan het volgende te denken:
- verbeterde koeling motorruimte
- 3 inch Tullett
- Harrop charger
- twee snelle nokkenassen met aangepaste klepveren, klepstoters en kop voor hogere toeren
- stage 3 ecu remap van Courtney/Klasen
Mooie ambitie........ nu aan de slag om de onderdelen te vinden. Eind januari beginnen met opbouwen (als de verbouwing thuis klaar is).
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
240 is kinderspel. Ik zit hier toch zeker over de 300pk te denken.
Ook minimaal mijn doel, want een Harrop ligt hier al samen op de plank met m'n GMR LSJ head.
Heb je de originele balansassen er nog bij gekregen? Zo ja dan zou ik deze simpel afkorten en voor alleen de loze asstompen/tandwielen gaan. Stukken goedkoper!. (Moet hier weer even terugzoeken maar dacht dat hier de achterste lagers met dezelfde lange plug waren afgestopt. Even de vraag nog of je deze er ook weer simpel uit krijgt...)
Ook minimaal mijn doel, want een Harrop ligt hier al samen op de plank met m'n GMR LSJ head.
Heb je de originele balansassen er nog bij gekregen? Zo ja dan zou ik deze simpel afkorten en voor alleen de loze asstompen/tandwielen gaan. Stukken goedkoper!. (Moet hier weer even terugzoeken maar dacht dat hier de achterste lagers met dezelfde lange plug waren afgestopt. Even de vraag nog of je deze er ook weer simpel uit krijgt...)
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Das mooi. Ik ben wel geintereseerd in je huidige SC.Exmantaa schreef:Ook minimaal mijn doel, want een Harrop ligt hier al samen op de plank met m'n GMR LSJ head.
300 is wel een 3" uitlaatlijn he. Gelijk van 2" naar 3"
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Meningen over een 3" uitlaat voor 300pk zijn wat verdeeld. Denk dat je met een goede 2,5" erg ver moet komen => http://www.cobaltss.com/forums/showthread.php?t=2214
Net een Tullet 2,5" demper gescoord, dus eens zien wat dat doet met mijn huidige pk-tjes.
Net een Tullet 2,5" demper gescoord, dus eens zien wat dat doet met mijn huidige pk-tjes.
Ik ga starten met mijn 2,5 inch tullett systeem. Dan zullen we kijken hoeveel we eruit kunnen persen.Exmantaa schreef:Meningen over een 3" uitlaat voor 300pk zijn wat verdeeld. Denk dat je met een goede 2,5" erg ver moet komen => http://www.cobaltss.com/forums/showthread.php?t=2214
Net een Tullet 2,5" demper gescoord, dus eens zien wat dat doet met mijn huidige pk-tjes.
De neutrale balansassen zijn onderweg, belangrijkste nog missende deel voor het blok. Gelijk een dual-pass plate mee laten komen (www.zzperformance.com).
Nu de rest bij elkaar zoeken.
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
2,5" Tullett moet voldoende zijn voor het blower maximum van zo'n 300pk.
Die ZZP dual pass is een hele mooie voor niet teveel. Neem aan dat je ook gelijk hun eigen neutral balacer shafts gekocht hebt? (Zullen prima werken, maar ik ga toch liever voor de zaagoptie van €0,00. )
Heb je daar ook gelijk een kleinere SC poelie besteld??
Die ZZP dual pass is een hele mooie voor niet teveel. Neem aan dat je ook gelijk hun eigen neutral balacer shafts gekocht hebt? (Zullen prima werken, maar ik ga toch liever voor de zaagoptie van €0,00. )
Heb je daar ook gelijk een kleinere SC poelie besteld??
Ik heb een blower op het oog. Maar wil eerst weten of er een standaard, ZZP of Intense hub op zit. Dat wacht ik even af, dan bestellen. Zit aan een 3inch te denken. Welke maat poelie heb jij erop?Exmantaa schreef:2,5" Tullett moet voldoende zijn voor het blower maximum van zo'n 300pk.
Die ZZP dual pass is een hele mooie voor niet teveel. Neem aan dat je ook gelijk hun eigen neutral balacer shafts gekocht hebt? (Zullen prima werken, maar ik ga toch liever voor de zaagoptie van €0,00. )
Heb je daar ook gelijk een kleinere SC poelie besteld??
De zaagoptie niet gekozen omdat ik met de distributieketting geen enkel risico wil lopen. Bij een misser is de schade niet te overzien...