Pagina 1 van 10

Nieuw; het virus te pakken en aan het orienteren.

Geplaatst: 17 jul 2008 14:31
door Smiley
Hallo.

Mijn naam is smiley en ik lijk het speedster virus te pakken te hebben.
Ik zit nog in de orienterende fase, en ben zoekende waar het geld aan kapot moet (max 25.000) als ik beetje leuk uit de stoplichten wil komen.
(zal een tweede auto worden voor toeren, en af en toe een circuit om met de auto om te leren gaan)

Een 2.2 en daar zelf een SC laten zetten. -> 20 + 7
Een 2.2 met reeds een SC erin -> 24 op mobile.de
Een turbo zien te vinden. (daar moet ik geloof ik bijina een moord voor plegen) Komen deze wel eens voorbij hier als een hobbyist er mee kapt?

Geplaatst: 17 jul 2008 17:09
door Gerard
Welkom.

Succes met je zoektocht, heb je wel nodig want er zijn op dit moment meer kapers op de kust.

Geplaatst: 17 jul 2008 17:18
door Rallye
Welkom en succes met de zoektocht.

Er is nu in ieder geval een kaper minder (en een Speedster) ;)

Geplaatst: 17 jul 2008 19:58
door Edjes
Welkom en succes!!

Geplaatst: 17 jul 2008 20:08
door Paskal
Hey Smiley,

Welkom en succes met je zoektocht! Nog een kaper erbij :) Ga zelf binnenkort ook weer aan de shop want mijn ex-speedster komt niet meer met mij achter het stuur op de weg ivm een schade van 23.000€ :?

Mbt die optie 2.2 met al een SC erop binnen halen vauit Dld: zou wel eens lastig kunnen worden bij de RDW of niet?

Geplaatst: 17 jul 2008 20:24
door Smiley
Paskal schreef: Mbt die optie 2.2 met al een SC erop binnen halen vauit Dld: zou wel eens lastig kunnen worden bij de RDW of niet?
Ah; niet aangedacht. ik kan dus alleen een originele door de RDW krijgen.
Dan wordt het dus als optie een originele 2.2 a 15 tot 16 en dan een nederlandse SC laten zetten? Dat is is ook nog wel te doen.

De speedster zal pas voor volgend jaar zijn. Ga eind van het jaar verhuizen, en dan heb ik een garage. In de buurt waar ik nu woon, zou hij geen lang leven beschoren zijn.

Voor degenen die die speedsters al langer in de gaten houden; komen er wel een turbo's voorbij of is dat met 1 tot 2 per jaar al veel?
Hoeveel van die 7.000 stuks zijn eigenlijks turbo's geweest, en hoeveel zijn er ongeveer verkocht hier in nederland?

Geplaatst: 17 jul 2008 20:30
door Paskal
Smiley schreef:Mbt die optie 2.2 met al een SC erop binnen halen vauit Dld: zou wel eens lastig kunnen worden bij de RDW of niet? Ah; niet aangedacht. ik kan dus alleen een originele door de RDW krijgen.
Zeg niet dat het niet kan, maar het kan alleen wel eens lastig en kostbaar worden. Zodra je meer dan 40 ?? % vermogenstoename hebt wordt de wagen namelijk aan een uitgebreide (oa. rij-) test onderworpen....

Turbo's komen in NL maar heel mondjesmaat voorbij en zijn dan ook veelal stevig aan de prijs. In Dld vallen die prijzen wel mee, maar als je vervolgens de bpm af mag tikken dan wordt je minder blij :( Kijk zelf ook met een oogje over de grens ivm grotere aanbod, maar zit alleen in dat geval wel met keuring want hoe dan ook wil ik er een deskundige blik op laten werpen voordat ik tot aankoop over ga...

Geplaatst: 17 jul 2008 20:47
door André R
Hey ehhhh...Smiley

Misschien een hele gekke gedachte hoor, maar wat is er mis met een "gewone" ouderwetse 2.2? Gewoon ongegeneerd standaard rijden zeg maar...

Heb je wel eens in een speedster gereden? Het is uiteraard behelpen, maar het gaat net... :D

Geplaatst: 17 jul 2008 21:34
door Smiley
André R schreef: Heb je wel eens in een speedster gereden? Het is uiteraard behelpen, maar het gaat net... :D
Nog niet, maar heb altijd de onbedwingbare behoefte om het onderste uit de kan te willlen :D
De "standaard" 2.2 lijkt al meer pit te leveren dan een instap elise mark II met 120 pk. (die ook redelijk betaalbaar zijn) De geile edities zijn weer niet te betalen.

Stiekem denk ik ook aan de waardevastheid van de turbo wat een echt collector item snoepje gaat worden.

Als er een meeting, zal ik zeker eens wat advies komen vragen. Kan ik wat feeling krijgen.

Geplaatst: 18 jul 2008 5:25
door Hanm
Smiley schreef:Voor degenen die die speedsters al langer in de gaten houden; komen er wel een turbo's voorbij of is dat met 1 tot 2 per jaar al veel?
Ik ben zo'n beetje in April 2007 aan het zoeken geslagen (met een behoorlijke focus op de Turbo) en heb uiteindelijk Mei dit jaar m'n 2.2 aangeschaft. In dat jaar zijn er denk ik iets van 3 Turbo's in NL voorbij gekomen, waarbij ik er twee serieus heb overwogen, eentje van ik geloof 32500 of zo, een Zwarte, volgens mij in nu handen van een gelukkige forummer hier. En eentje flink onder de 30K en behoorlijk getuned. Dan is er natuurlijk nog het exemplaar van Pipo uit Belgie maar dan ga je als NL-er dik door de 35 heen met de BPM, hoewel als ik het geld had was dat hem geworden, een plaatje. Ben dus ook maar eens 2.2's aan het bekijken gegaan met in mijn achterhoofd een ombouw naar Turbo als ik er op uitgekeken zou raken (ik zou dan voor een alu-blok gaan, zoals bij mijn weten ook in de VXR is toegepast en dan per saldo een bete uitgeblanceerder geheel krijgen dan de originele Turbo). En zelfs dan is het niet eenvoudig, er zijn er nooit meer dan 10 tegelijk in NL aangeboden geweest, heb er 3 heel serieus overwogen, bekeken en gereden van allemaal net onder de 20. Maar telkens was de klik er niet, wel met het model en de 2.2, maar niet met de algehele staat, lakbeschadigingen, historie, dat soort zaken (maar ik zal ook wel bovengemiddeld kritisch zijn), dus toch het budget maar weer wat opgetrokken. Uiteindelijk voor 25 geslaagd en helemaal bij :D

Afbeelding

Geplaatst: 18 jul 2008 7:16
door Maik
Als je een 2.2 uit duitsland gaat halen, kijk dan goed naar de bouwjaren en bijbehorende rest-bpm.
Een speedster uit mei 2004 kan namelijk weleens minder rest-bpm hebben dan een 2003 speedster. Ergens begin 2004 is er in NL een prijsverlaging geweest van 12.000euro op de speedster :shock:
De catalogus prijs ging van 41.000euro naar 29.000euro, de bpm ging toen dus ook naar beneden....
Ik heb een 2004 2.2 en heb een beduidend lager BPM bedrag op mijn kentekenbewijs staan dan pre-2004 (helpt ook bij je premie voor je verzekering trouwens) :)

Geplaatst: 18 jul 2008 18:03
door Smiley
Bedankt voor de tip.
Voor degenen die niet van rekenen houden, hier een BPM overzicht:

BPM:

29.000

jan - dec 2005 2764 - 3358

41.000

jan - dec 2001 1712 - 2148
jan - dec 2002 2188 - 2632
jan - dec 2003 2672 - 3197
jan - dec 2004 3246 - 4021

47.000

jan - dec 2004 3773 - 4674
jan - dec 2005 4758 - 5781

Het lijkt er inderdaad op dat ik me maar beter op een 2.2 kan gaan concentreren, en als ik hem beu ben er alsnog een SC op te laten zetten.

Geplaatst: 18 jul 2008 18:45
door Maik
Ik zou er eerder zoiets van maken:

BPM:

29.000

mei - dec 2004 2397 - 2736
jan - dec 2005 2764 - 3358

41.000

jan - dec 2001 1712 - 2148
jan - dec 2002 2188 - 2632
jan - dec 2003 2672 - 3197
jan - apr 2004 3246 - 3490

47.000

jan - dec 2004 3773 - 4674
jan - dec 2005 4758 - 5781


Dus een 2004 speedster (na de prijsdaling ergens rond mei dacht ik) heeft ruwweg net zoveel bpm restwaarde als een 2002 exemplaar, een 2005 speedster iets meer dan een 2003 exemplaar... :)
Verzekeringspremie is ook lager van de 2004+ exemplaren, dus daar verdien je langzaam aan ook meer mee terug. Evenals inruil/verkoopwaarde op de wat kortere termijn. Doe er je voordeel mee :wink:

Geplaatst: 18 jul 2008 21:00
door Paskal
Maik schreef:na de prijsdaling ergens rond mei dacht ik
Ik meen dat het ergens in juli was.........

Geplaatst: 19 jul 2008 8:58
door alain
Wat een soep in Nederland met die Kl*te BPM!!!!


Ik Heb mijn Turbo (toen 6maanden oud en 6000km) in Duitsland gaan halen voor 25000,- (met Hardtop erbij !!)

In België 0.16 cent voor invoer zegeltje betaalt en laten keuren
Eenmalige BIV (Belasting voor in verkeerstreding) van 2500,- nog wel moeten betalen.

That's it,

Alain