2.2 ECU gekraakt

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
M-speed
Actief lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 25 mei 2008 19:57

Bericht door M-speed »

mark ben je al weer een stukje verder of ligt het geweldige project even stil
ben zeer benieuwd :)
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Nee, het project ligt verre van stil! Maar ik laat het aan Peter over om daar meer over te vertellen als de tijd daar is. Hij stopt er tenslotte de bizarre hoeveelheid uren in.

Wat ik denk ik wel kan vertellen is ik de auto in originele staat niet boven de 215/220 op de teller heb kunnen krijgen (met het dak erop). Ik weet niet of dat vergelijkbaar is met wat andere mensen hebben gereden?
Met alle wijzigingen tot nu toe, met het dak eraf, haal ik 242 op de teller. En dat blijkt niet de limiet. Onze ECU heeft nl. een snelheidslimiet op 242 :) Ben benieuwd hoeveel de auto zonder deze limiet kan halen :)

Mark

PS. Overigens allemaal netjes in .de getest.
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Met hard-top 220 km/h. Dan is echt het beste eraf, heel misschien de 225 maar dan moet het weer meezitten. Oja, niet in Duitsland

Betreft een helemaal standaard speedy. Van luchtfilter tot velgen incl. passengier en 20 liter brandstof.

Dennizz, die wel benieuwd is hoeveel pk winst er te halen is met een geheel standaard speedy 2.2 en nu denkt; kon ik dat maar op mijn laptop :D

Ben benieuwd naar de verhalen/resultaten!
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
12Esc
Mega lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:06

Bericht door 12Esc »

Peter, update? (please)
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Mijn badkuip heeft al het 2.4 inlaatspruitstuk en is verder helemaal standaard. 2 weken terug richting Lelystad kreeg ik zowaar toch 240km/u op de teller met softtop erop :)
Ik moet er wel bij zeggen dat de diameter van mijn 245/40 achterbanden iets kleiner is dan de standaardbanden (2.5%)...
Dat was een behoorlijk kabaal en drama binnenin de auto, bij ongeveer 220km/u beginnen mijn shift lights allemaal te flippen, daar wordt je dan zenuwachtig van kan ik je vertellen :lol:

En alle nieuwe info van Peter is meer dan welkom inderdaad :) :) :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
paul
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1092
Lid geworden op: 03 dec 2004 8:10
Locatie: Groningen

Bericht door paul »

Met die van mij (ook motorisch nog volledig standard) tussen de
215 en 220 op de teller in BRD (met 2 personen in de auto)
Duurde wel effe voordat ik dat op de teller had staan trouwens.
Tot 200 km/h gaat wel behoorlijk rap maar daarna is het echt
meetrappen af en toe.

Was wel met Turbo voorflapjes en Turbo achterspoiler, dat geeft
misschien nog wat extra luchtweerstand :shock:

Paul.
Cars are fun and without fun, life is nothing.
Gebruikersavatar
M-speed
Actief lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 25 mei 2008 19:57

Bericht door M-speed »

ik ben benieuwd hoe het gaat :)

ik heb 212 met dak eraf gehaald voor de rest nog nooit echt zo heel hard gereden :oops:

maar dalijk met de andere inlaat misschien wel wat vaker :P :D
Gebruikersavatar
Speerke
Actief lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 27 okt 2006 18:23
Locatie: Deurne (Nederland)

Bericht door Speerke »

Update:

Het project ligt zeker niet stil. Ik heb ondermeer de volgende punten in een testversie draaien;
- Brandstofmappen uitgebreid zodat het gehele toerengebied is in te regelen. (Dit is de versie waar Mark momenteel mee rijdt)
- EGR klep uitgeprogrammeerd. Voordeel hiervan is dat het inhouden hiermee waarschijnlijk over zal zijn. http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=2869 Dit moet nog geverifieerd worden op de Speedster van Mark omdat deze daar wat meer last van heeft dan die van mij. Bij mij is het na deze wijziging in ieder geval niet meer voorgekomen.
- De in- en uitgang waarmee de EGR-klep werd bediend is nu vrij te gebruiken voor andere zaken. De eerste toepassing hiervan is het aansluiten van een ‘wideband lambdasensor’ zodat deze is mee te loggen.
- Snelheidsbegrenzer instelbaar gemaakt.
- Automatisch flashen van de aangepaste tabellen werkt. Dit betekent dus dat de ECU nu te programmeren is als ware het een vrij te programmeren systeem.

Hoe een en ander beschikbaar gaat komen voor mede Speedsterrijders weet ik nu nog niet maar ik wil jullie dit zeker niet onthouden.
Less Is More
Gebruikersavatar
Spiky
Actief lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 11 jul 2006 17:35
Locatie: Noord Holland

Bericht door Spiky »

Topproject.

Super dat jullie al zo ver zijn gekomen.
We wachten verder in spanning af.

Spiky :alone:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Geweldig allemaal Peter, keep up the good work 8)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Nog een vraagje van mijn kant: gaat het ooit mogelijk worden om de gasklep te "tunen" denk je Peter? De gasrespons kan gewoon beter. Staat het nu al vast dat de standaard ECU de gaskleprespons expres langzamer maakt?
Afbeelding
Gebruikersavatar
alain
Mega lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 04 jan 2006 12:07
Locatie: Antwerpen (Schilde)

Bericht door alain »

Bij de Turbo is de gasklep in ieder geval vertraagt dat weet ik want Stephan Klasen heeft dat gedempte gaspedaal uit de ECU gehaald bij mij.
Mijn gasklep reageert nu alsof ie verboneden is met een kabel aan het gaspedaal.


Oh ja 250Km/h zonder probleem en dan duwt hij nog in de rug.
Ik durf niet harder gaan. :D :shock:
Zonder dak ben je precies in een jetstream terecht geraakt :P
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Bericht door Rikster »

Zelfde geldt voor de ECU-mapping door Vmax gemaakt :thumbup:

280... ech wel :!:
KLIK
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Dat zou mooi zijn als die EGR klep "uit" kan. :thumbup:
Gebruikersavatar
Speerke
Actief lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 27 okt 2006 18:23
Locatie: Deurne (Nederland)

Bericht door Speerke »

Maik schreef:Nog een vraagje van mijn kant: gaat het ooit mogelijk worden om de gasklep te "tunen" denk je Peter? De gasrespons kan gewoon beter. Staat het nu al vast dat de standaard ECU de gaskleprespons expres langzamer maakt?
Gasklep staat zeker op mijn lijstje. Heb hier op dit moment nog geen aandacht aan besteed, dus kan op dit moment nog niks beloven maar ben wel wat zaken in die richting tegen gekomen.
Uit de logging blijkt overigens dat de gasklep tussen de 150 en 600ms achterloopt op het gaspedaal. Deze tijd hangt af van de snelheid waarmee je het gaspedaal bedient.
Less Is More
Plaats reactie