Nu nog met celica vvti, maar een speedster in de planning
- ---SK---
- Nieuw lid
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 31 jul 2008 12:12
- Locatie: ergens in zeeland
- Contacteer:
Nu nog met celica vvti, maar een speedster in de planning
Hallo, beste forumleden
Ik houd erg van laag snel en licht en dus ook goede handling van een auto. Eingelijk was ik opzoek naar een lotus maar dit leek me een beter alternatief betaalbaarder en berijkbaarder, tevens is dit bijna de zelfde auto.
Ik houd dus ook erg van racen(trackdays ect.) en auto beheersing en weten wat je auto dus echt kan, ik ga voornamelijk voor bochtensnelheid, gedrag en handling. ik zeg altijd rechtdoorrijden kan iedereen.(ook zal deze auto zeker ook rap rechtdoorrijden wat ik toch ook wil) Ik denk echt dat dit de auto voor mij is, alleen heb ik er helaas nog nooit mee gereden ook geen lotus. Maar dit zal vast een iedeale auto zijn om mee te racen.
kijk gerust ook eens op mijn website er staat vanalles over mijn huidige auto, ook filmpjes waarmee ik er over de nordschleife rijdt.
Ik houd erg van laag snel en licht en dus ook goede handling van een auto. Eingelijk was ik opzoek naar een lotus maar dit leek me een beter alternatief betaalbaarder en berijkbaarder, tevens is dit bijna de zelfde auto.
Ik houd dus ook erg van racen(trackdays ect.) en auto beheersing en weten wat je auto dus echt kan, ik ga voornamelijk voor bochtensnelheid, gedrag en handling. ik zeg altijd rechtdoorrijden kan iedereen.(ook zal deze auto zeker ook rap rechtdoorrijden wat ik toch ook wil) Ik denk echt dat dit de auto voor mij is, alleen heb ik er helaas nog nooit mee gereden ook geen lotus. Maar dit zal vast een iedeale auto zijn om mee te racen.
kijk gerust ook eens op mijn website er staat vanalles over mijn huidige auto, ook filmpjes waarmee ik er over de nordschleife rijdt.
wishlist: Lotus Exige S
Hey welkom hier,
Speedster is inderdaad een lekkere rijders-auto, maar op het circuit is hij best wel tricky. Na bijna 1.000 rondes Nordschleife verraste hij mij onlangs echter ook Ben daarin niet de enige getuige diverse forumleden alhier en een aantal ervaren Ringrijders....
Desalniettemin is het in de basis al een heerlijke wagen om mee te rijden, laat staan als je er een ander onderstel onder schroeft. Het grensbereik is echter niet al te groot en als hij gaat..... dan gaat hij ook echt en is het erg lastig op te vangen. Of het daarmee dus een ideale circuit-auto is
Ben zelf ook wel "eens" op de Ring te vinden... zie mijn site
Speedster is inderdaad een lekkere rijders-auto, maar op het circuit is hij best wel tricky. Na bijna 1.000 rondes Nordschleife verraste hij mij onlangs echter ook Ben daarin niet de enige getuige diverse forumleden alhier en een aantal ervaren Ringrijders....
Desalniettemin is het in de basis al een heerlijke wagen om mee te rijden, laat staan als je er een ander onderstel onder schroeft. Het grensbereik is echter niet al te groot en als hij gaat..... dan gaat hij ook echt en is het erg lastig op te vangen. Of het daarmee dus een ideale circuit-auto is
Ben zelf ook wel "eens" op de Ring te vinden... zie mijn site
- ---SK---
- Nieuw lid
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 31 jul 2008 12:12
- Locatie: ergens in zeeland
- Contacteer:
mag ik je vragen hoe hij je verraste en welke bocht, heeft u een turbo hebt of ook een 2.2, de turbo heeft dodelijkere wegligging heb ik vernomen dan de gewone 2.2.Paskal schreef:Hey welkom hier,
Speedster is inderdaad een lekkere rijders-auto, maar op het circuit is hij best wel tricky. Na bijna 1.000 rondes Nordschleife verraste hij mij onlangs echter ook Ben daarin niet de enige getuige diverse forumleden alhier en een aantal ervaren Ringrijders....
Desalniettemin is het in de basis al een heerlijke wagen om mee te rijden, laat staan als je er een ander onderstel onder schroeft. Het grensbereik is echter niet al te groot en als hij gaat..... dan gaat hij ook echt en is het erg lastig op te vangen. Of het daarmee dus een ideale circuit-auto is
Ben zelf ook wel "eens" op de Ring te vinden... zie mijn site
Opzich houd ik er wel van grip grip grip boem overstuur dit komt natuurlijk vooral mede omdat het een echte sport auto is en de motor in het midden ligt dan kun je dit soort wegligging verwachten. hierdoor licht de limiet in bochten hoog maar idd als hij komt gaat het hard.
en ik heb zeker intresse om als ik er een heb het een en ander nog aan de wegligging te verbeteren(andere vering/damperf schroeset), en zeker ook de remmen en een aantal pktjes meer er uit halen als dat nog niet gedaan is
wishlist: Lotus Exige S
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Welkom hier! Leuke plannen met de auto ook, als hij er gaat komen
Ik rij al weer aardig wat km'tjes op het circuit met de badkuip, en het gaat erg lekker vind ik. Vooral de running costs vallen mij erg mee, zelfs met het betere ramwerk op het circuit
Licht heeft dus ook hier zijn voordelen...
Hij is inderdaad best tricky, maar vooral op nat vind ik dan. Na mijn jaren "rustig" opbouwen van de snelheid met de speedster vind ik het grensbereik op droog wegdek goed aanvoelbaar, maar dan vooral op circuits met een mooie biljartlaken asfaltlaag (Zandvoort dus bv). In ieder geval in vergelijking met de ring, waar ik pas een rondje of 40 met de speedster gereden heb. Dat asfalt is dan meer een wasbord (en de curbs lijken vaak ook op de afsluitdijk), en dan kan de speedster wat heftiger reageren, ik hou daarom dus nog lekker wat marge op de ring...
Eerste verplichte mods voor op het circuit:
Nitron onderstel en betere remblokken. Dan heb je al een supercircuitwagentje
Bredere voorbanden (en dus ook bredere velgen) zijn op het circuit niet eens heel hard nodig, omdat je op het circuit WEL makkelijk wat warmte in de smalle voorbandjes kan krijgen. Maar uiteindelijk wil je altijd beter/meer en zal je dus ook voor een ander velgensetje met bredere banden gaan
Ik rij al weer aardig wat km'tjes op het circuit met de badkuip, en het gaat erg lekker vind ik. Vooral de running costs vallen mij erg mee, zelfs met het betere ramwerk op het circuit
Licht heeft dus ook hier zijn voordelen...
Hij is inderdaad best tricky, maar vooral op nat vind ik dan. Na mijn jaren "rustig" opbouwen van de snelheid met de speedster vind ik het grensbereik op droog wegdek goed aanvoelbaar, maar dan vooral op circuits met een mooie biljartlaken asfaltlaag (Zandvoort dus bv). In ieder geval in vergelijking met de ring, waar ik pas een rondje of 40 met de speedster gereden heb. Dat asfalt is dan meer een wasbord (en de curbs lijken vaak ook op de afsluitdijk), en dan kan de speedster wat heftiger reageren, ik hou daarom dus nog lekker wat marge op de ring...
Eerste verplichte mods voor op het circuit:
Nitron onderstel en betere remblokken. Dan heb je al een supercircuitwagentje
Bredere voorbanden (en dus ook bredere velgen) zijn op het circuit niet eens heel hard nodig, omdat je op het circuit WEL makkelijk wat warmte in de smalle voorbandjes kan krijgen. Maar uiteindelijk wil je altijd beter/meer en zal je dus ook voor een ander velgensetje met bredere banden gaan
Doe maar jij ipv u hoor---SK--- schreef:mag ik je vragen hoe hij je verraste en welke bocht, heeft u een turbo hebt of ook een 2.2, de turbo heeft dodelijkere wegligging heb ik vernomen dan de gewone 2.2.
Eiskurve (linker na Brünnchen), per ongeluk met mijn 2.2 de kerb geraakt aan de binnenkant van de bocht. Niet goed, maar gebeurt wel eens vaker, maar bij het afkomen van de kerb was waarschijnlijk de combi van snelheid, bochtradius en de inverende achterkant het gevolg dat hij razendsnel om kwam. Hij kwam dus niet om omdat ik te hard op het gas ging. Eea was door mij in ieder geval niet meer op te vangen. Best wel verrassend aangezien ik echt wel mijn margens hou op de Ring..... Nu ben ik geen Schumacher, maar 800 probleemloze rondes Ring in een ook wel tricky 205 en de nodige rondes in een 450 PK 911 zijn toch dingen die je wel meeneemt qua rij-ervaring.
Dergelijke ongevallen met ervaren rijders aan het stuur heb ik met Speedsters best veel gezien.......
Laatst gewijzigd door Paskal op 31 jul 2008 14:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Welkom hier !
Ik heb zelf tot ongeveer een 1,5 jaar geleden ook een Celica VVTi gereden (143 pk uitvoering) en inmiddels sinds begin april naast het dagelijksvervoer een Speedster...
Je site was trouwens niet onbekend bij mij, heb daar voorheen regelmatig gekeken!
de afgelopen vier maanden tijd toch al gauw 6000 kilometer mee gereden (hoezo 2e auto???) waaronder diverse bergweggetjes in die Sweiss (bewijst eens en te meer dat je na ruim 1000 kilometer nog fris uit de Speedy stapt (zelfs mijn vriendin die mee was kan dit beamen (nee het is geen halve vent/bouwvakker ofzo! ) . In vergelijking met de Celica (overigens is mijn Speedy los van een sportluchtfilter nog standaard) is de Speedy een wereld van verschil... Optrekken, tussenacceleratie zijn stukken beter, je kan nog harder door de bocht (Celica ging trouwens ook goed rap het hoekje om), remt beter en grote voordeel dat het dak eraf kan, heerlijk!!! Nooit spijt gehad van de Celica, in geen enkel opzicht. Eigenlijk kan je ook beide niet met elkaar vergelijken maar ga maar eens proefrijden met een speedy en je merkt het verschil vanzelf! succes met je zoektocht!
Grt,
ralph
Ik heb zelf tot ongeveer een 1,5 jaar geleden ook een Celica VVTi gereden (143 pk uitvoering) en inmiddels sinds begin april naast het dagelijksvervoer een Speedster...
Je site was trouwens niet onbekend bij mij, heb daar voorheen regelmatig gekeken!
de afgelopen vier maanden tijd toch al gauw 6000 kilometer mee gereden (hoezo 2e auto???) waaronder diverse bergweggetjes in die Sweiss (bewijst eens en te meer dat je na ruim 1000 kilometer nog fris uit de Speedy stapt (zelfs mijn vriendin die mee was kan dit beamen (nee het is geen halve vent/bouwvakker ofzo! ) . In vergelijking met de Celica (overigens is mijn Speedy los van een sportluchtfilter nog standaard) is de Speedy een wereld van verschil... Optrekken, tussenacceleratie zijn stukken beter, je kan nog harder door de bocht (Celica ging trouwens ook goed rap het hoekje om), remt beter en grote voordeel dat het dak eraf kan, heerlijk!!! Nooit spijt gehad van de Celica, in geen enkel opzicht. Eigenlijk kan je ook beide niet met elkaar vergelijken maar ga maar eens proefrijden met een speedy en je merkt het verschil vanzelf! succes met je zoektocht!
Grt,
ralph
- ---SK---
- Nieuw lid
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 31 jul 2008 12:12
- Locatie: ergens in zeeland
- Contacteer:
ah iemand in zeeland interresant
ik zou eigenlijk geen eens een orange willen. het lieftst gewoon zilver, rood, blauw die volgorde als ik in zon auto zou rijden zal ik denk ik al genoeg opvallen .
mijn celica gaat trouwens ook best door de bocht (stukken harder al als het origineel) veerpootbrug voor koni veren/dampers rondom 40mm verlaging(instalbaar koni yellow sport) breedere banden voor dan achter 225/45/17 voor en 215/40/17. krijgen jullie misschien al een beetje iedee wat voor rijder ik ben, helaas vind ik het grootste gemis vermogen.
ralph? jij hebt dus al celica ervaring, die speedster merk je het dat het een krachtigere motor is koppel ? was de revlimiter van de 2.2 eigenlijk 7000 rpm!?
zijn er nog verschillen tussen de verschillende bouwjaren van de 2.2 versie? kleine kinderziektes of ompretigheden die er uit gehaald zijn ?
ik zou eigenlijk geen eens een orange willen. het lieftst gewoon zilver, rood, blauw die volgorde als ik in zon auto zou rijden zal ik denk ik al genoeg opvallen .
mijn celica gaat trouwens ook best door de bocht (stukken harder al als het origineel) veerpootbrug voor koni veren/dampers rondom 40mm verlaging(instalbaar koni yellow sport) breedere banden voor dan achter 225/45/17 voor en 215/40/17. krijgen jullie misschien al een beetje iedee wat voor rijder ik ben, helaas vind ik het grootste gemis vermogen.
ralph? jij hebt dus al celica ervaring, die speedster merk je het dat het een krachtigere motor is koppel ? was de revlimiter van de 2.2 eigenlijk 7000 rpm!?
zijn er nog verschillen tussen de verschillende bouwjaren van de 2.2 versie? kleine kinderziektes of ompretigheden die er uit gehaald zijn ?
wishlist: Lotus Exige S
- Piet
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3471
- Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
- Locatie: Center of the universe
Cursus bij http://www.carlimits.com is voor onze auto wel aan te raden.
De auto kan vreselijk veel maar je moet wel ff weten hoe, zeker op de grens. Niet dat ik kan rijden want ik was daar er al snel achter dat ik compleet talentloos ben, maar ook dat is handig om te weten.
De auto kan vreselijk veel maar je moet wel ff weten hoe, zeker op de grens. Niet dat ik kan rijden want ik was daar er al snel achter dat ik compleet talentloos ben, maar ook dat is handig om te weten.
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Of dichterbij: www.gp-elite.nl ,degene die voor Lotus (Nederland) de race-cursussen doet! Er zijn er hier al een aantal een dag wezen doen en zoals te lezen tot volle tevredenheid!!piet schreef:Cursus bij http://www.carlimits.com is voor onze auto wel aan te raden.
De auto kan vreselijk veel maar je moet wel ff weten hoe, zeker op de grens. Niet dat ik kan rijden want ik was daar er al snel achter dat ik compleet talentloos ben, maar ook dat is handig om te weten.
Hé Flappy, je kunt er ook té vaak over beginnen he..stevenflappy schreef: Of dichterbij: www.gp-elite.nl ,degene die voor Lotus (Nederland) de race-cursussen doet! Er zijn er hier al een aantal een dag wezen doen en zoals te lezen tot volle tevredenheid!!
doe anders ook nog even een van der Kooi promootje
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
He, als ze goed voor mij zijn!!
Marc en Jan zijn allebei goede gasten waar ik veel aan heb gehad en heb, is t minste wat ik kan doen.... Door Jan rij ik een stuk harder en mooier en Marc heeft me ook nog geleerd hoe te rijden! En doe t alleen als ik weet dat t goed is!
Enne bedankt voor de tip, helemaal vergeten.......
Lotus Amsterdam Bedankt!!!!!
Marc en Jan zijn allebei goede gasten waar ik veel aan heb gehad en heb, is t minste wat ik kan doen.... Door Jan rij ik een stuk harder en mooier en Marc heeft me ook nog geleerd hoe te rijden! En doe t alleen als ik weet dat t goed is!
Enne bedankt voor de tip, helemaal vergeten.......
Lotus Amsterdam Bedankt!!!!!