Pagina 1 van 3
abs en schijven
Geplaatst: 04 aug 2008 6:58
door stefan
goede morgen iedereen
na zaterdag voor de eerste maal op de autosnelweg(en in de regen)
te hebben gereden eerst bij droge baan
na een paar keer goed te moeten remmen (niet echt veel stopkracht meer)
en ook op de abs unit staat nog geen witte bol
heeft er al iemand van jullie de schijven geperforeerd?
uiteraard in de draaibank en volgens een gekend patroon
zo ja gaf dit een verschil
want ik had al wat van de abs gelezen van mark en maik dat het niet echt in orde is standaard

grt stefan & monia
Geplaatst: 04 aug 2008 7:15
door allen
Ik heb zelf gegroefde en geperforeerde schijven van Omni, maar dat zal op zich geen verschil maken denk ik persoonlijk. Standaard schijven zullen wel voldoen. De standaard remblokken van een speedster voldoen in mijn ogen absoluut niet. ABS unit is het beste na te vragen bij Opel Belgiƫ, maar zou daar een beetje mee haasten. Bij mij loopt de recall in September af, dus ben net op tijd nu.
Geplaatst: 04 aug 2008 7:26
door Maik
Zelf perforeren?
Ik zou daar niet aan beginnen mits je 100% zeker weet wat je doet. Maar je verzwakt de schijf ermee die er niet voor gebouwd is lijkt mij...
Je hoort weleens verhalen van geperforeerde schijven die scheuren...
Wat Allen zegt, probeer eerst eens een paar betere remblokken. Voordeel is: beter is vaak ook veel goedkoper dan de standaard meuk (rond de 400 euro voor een complete standaard remblok set

).
Zoek eens wat op het forum naar "remblokken" en je vindt er 100 topics over

abs en schijven
Geplaatst: 04 aug 2008 8:39
door stefan
hoi allen en maik
vroeger werd dit gedaan (maar dan was de kwaliteit van het metaal stukken beter dan het klik van nu)
dan ga ik zeker eens rondkijken welke blokken ik het beste gebruik
en dan hier een opel dealer bezoeken voor het abs aan te passen
merci grt stefan & monia
Geplaatst: 04 aug 2008 9:50
door zoonvanlinne150
Het barsten van de schijf gebeurt vaak doordat er remstof in de gaten gaat zitten,en de schijf zijn hitte niet kwijt ken.....

abs en schijven
Geplaatst: 04 aug 2008 10:25
door stefan
ja dat klopt zeker
daarom hou je ook de gaten open met perslucht
kan je aan je abs unit zien als er een witte stip op staat dat hij nieuwe software heeft gekregen ?
grt stefan en monia
Geplaatst: 04 aug 2008 11:37
door allen
Zou op de onderzijde van de unit staan, maar bellen naar Opel Belgiƫ is wat makkelijker. Kun je gelijk vragen welke recalls nog allemaal openstaan. Verbluffend dat er ook bij mij (auto uit 2001) gewoon dingen helemaal niet verholpen zijn terwijl dat niet eens geld hoeft te kosten.
Re: abs en schijven
Geplaatst: 04 aug 2008 18:20
door markv
stefan schreef:
na zaterdag voor de eerste maal op de autosnelweg(en in de regen)
te hebben gereden eerst bij droge baan
na een paar keer goed te moeten remmen (niet echt veel stopkracht meer)
Afhankelijk van wat het gevoel van "niet echt veel stopkracht meer" zou het een probleem kunnen zijn met de ABS unit. Als je de originele er nog in hebt zitten kan dat erg vage effecten opleveren in bepaalde situaties. Verder zou het nog kunnen duiden op de kwaliteit van je remvloeistof of dat er lucht in het systeem zit.
Groeten,
Mark
abs en schijven
Geplaatst: 04 aug 2008 20:31
door stefan
hoi mark
dat zou ook wel eens een reden kunnen zijn
de vorige eigenares had zo een service contrakt van opel(ja man wat ik daar allemaal van kleine prullen ontdekt heb dat hou je niet voor mogelijk
ze redeneren meestal zo het is een vast bedrag en anders zaagt de klant toch ik ga eens kijken of op de abs unit ergens zo een stip zit
maar ik heb er men twijfel over
ik laat iets weten
grt stefan en monia
Geplaatst: 04 aug 2008 20:52
door allen
www.opel.be
contact => email => kenteken, nr. speedster invullen + verhaaltje over recalls copy pasten en je wordt in notime teruggebeld. Makkelijker kan gewoon niet.

abs en schijven
Geplaatst: 04 aug 2008 21:02
door stefan
ok allen
dat gaan we zeker doen
bedankt en veel plezier met je airbox
tot later
stefan en monia
abs en schijven
Geplaatst: 08 aug 2008 8:11
door stefan
goede morgen
gisteren bij de opel dealer langsgeweest ivm. de recalls
ze hebben de volledige lijst afgeprint wat er ooit aan vervangen en gesleuteld is
er staat geen enkele aktie meer open
(dan de vraag van de abs unit; ze keken alsof ze een ufo zagen)
ik kan bij mij nergens een gekleurde stip vinden
dus conclusie hier is het al net hetzelfde om een dealer te vinden die de speedster kent
dus maar proberen met de schijven en betere remblokken(was even gaan kijken bij ivo en denk dat voor ons zeker die ebc blokken voldoende zijn) of ben ik verkeerd?
maar ik wil wel een betere stopkracht en geen fading
stefan & monia
Geplaatst: 08 aug 2008 8:25
door allen
Geen idee of EBC nu wel of niet werkt, maar veel positiefs hoor ik er niet over. Voor straat wellicht de Pagid RS42? Zelf RS14 eronder en daar ben ik meer dan tevreden over. Ook na een trackday. Goedkoop zijn ze helaas niet.
De witte stip moet op de onderzijde van de abs unit staan heb ik begrepen.
Ik heb nog niet gekeken Stefan, maar de adapter om hem smaller te maken moet ik op de airbox monteren? Kijk morgen even of ik tijd heb deze erop te zetten.

abs en schijven
Geplaatst: 08 aug 2008 8:38
door stefan
hoi allen
ja die adapter moet je erop verlijmen(aan de kant van de motorzijde)
en dan kan je beginnen aanpassen maar dat gaat goed hoor
en inderdaad wij gaan zeker niet op circuit en ik had ook nog geen probleem op gewone baan maar op de snelweg een paar keer redelijk(en dan spreek ik nog niet van heftig remmen) zijn die remmen waardeloos
ik had graag een mening van jullie tenslotte hebben jullie er veel meer ervaring mee
dus voor ons geen superduur spul maar ik wil degelijk gestopt raken
grt stefan & monia
Geplaatst: 08 aug 2008 9:57
door markv
Schijven lekker laten voor wat ze zijn, gaat prima en is goedkoop vervangen. Qua blokjes ben ik nog steeds helemaal blij met de OMP's die ik erop heb zitten. Onwijz goede prijs prestatie verhouding.
Mark