Tunen van 2.2i door Beek Auto Racing
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Tsja, het blijft voor sommige mensen lastige materie, vermogen en koppel, terwijl het heel veel met elkaar te maken heeft.
IK zou het liefst 410Nm hebben bij 3000 rpm EN bij 4000 rpm EN bij 5000 rpm, etc. tot 8000 rpm aan toe!
Je wilt gewoon zoveel mogelijk koppel hebben bij elk toerental.
Heb je teveel koppel bij alleen maar lage toeren, dan voelt de motor weer zo doods in het hogere koppel gebied.
Koppel is leuk als je van lui rijden houdt, veel TOPvermogen is gewoon een must en dat betekent dat je bovenin de toeren veel koppel moet houden. Dat heb jij laatst ook gemerkt in die 300+pk speedster waar je laatst in hebt proefgereden. Ook al heb je echt onderin wat minder koppel, de kick komt gewoon van het vele vermogen (en dus ook koppel) bovenin.
Nog steeds lastig te begrijpen nu?
En wat betreft het opnemen van je geluid. Ik neem aan dat je een geluidsfragment van buiten de auto op wilt nemen? Is er niet een behulpzame zoon/dochter/vrouw/Stephan die daar bij wilt helpen?
gr.
M.
IK zou het liefst 410Nm hebben bij 3000 rpm EN bij 4000 rpm EN bij 5000 rpm, etc. tot 8000 rpm aan toe!
Je wilt gewoon zoveel mogelijk koppel hebben bij elk toerental.
Heb je teveel koppel bij alleen maar lage toeren, dan voelt de motor weer zo doods in het hogere koppel gebied.
Koppel is leuk als je van lui rijden houdt, veel TOPvermogen is gewoon een must en dat betekent dat je bovenin de toeren veel koppel moet houden. Dat heb jij laatst ook gemerkt in die 300+pk speedster waar je laatst in hebt proefgereden. Ook al heb je echt onderin wat minder koppel, de kick komt gewoon van het vele vermogen (en dus ook koppel) bovenin.
Nog steeds lastig te begrijpen nu?
En wat betreft het opnemen van je geluid. Ik neem aan dat je een geluidsfragment van buiten de auto op wilt nemen? Is er niet een behulpzame zoon/dochter/vrouw/Stephan die daar bij wilt helpen?
gr.
M.
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Gisteren nog even bij Beek geweest.
Ik heb samen met een vriend een lichter vliegwiel gekocht daar voor de VM, en die heb ik later die avond ook nog even aan zijn blok gesleuteld, fluitje van een cent!
Ik heb nog wat aan hun remap-man kunnen vragen, maar niet alles, er was weinig tijd .
Hij heeft niets aan de throttle response gedaan, maar dat ik voel dat de motor sneller reageert kan wel kloppen. Dat komt door de remap dus. Hij zei wel de throttle respons van deze motor te kunnen aanpassen. Dat de gasklep dus wat heftiger reageert op bewegingen van het gaspedaal. Ik denk dat ik bij de volgende remap maar even ga vragen om ook wat gaskleptuning .
Stationair draait de motor nu op een heel ander programma (ja, voor stationaire toerentallen is een "stationair-draai-programma" voor )
Verder nog de voorontsteking: Die stond standaard op 16graden, erg laat voor een atmosferische motor. Hij staat nu op 23 graden, maar dat is echt de grens volgens de tuner voor deze motor. Hij zit nu al dicht tegen de pingelgrens aan. Verder gaan heeft geen zin, de pingelsensor zou er toch voor zorgen dat de ontsteking weer teruggedraaid wordt als er een "pingeltje" gemeten zou worden... Je kan hem alleen vroeger zetten door de pingelsensor te foppen maar dan ben je je motor aan het slopen, vond hij geen goed idee dus .
Ik ga nu eerst wat tanken oprijden, daarna mijn bevindingen doorspelen, daarna kijken wat de volgende stap wordt....
Ohja, de prijs voor het chiptunen van een speedster bij Beek gaat E525,- excl. BTW worden, dat is E625,- incl.
Groeten,
Maikel
Ik heb samen met een vriend een lichter vliegwiel gekocht daar voor de VM, en die heb ik later die avond ook nog even aan zijn blok gesleuteld, fluitje van een cent!
Ik heb nog wat aan hun remap-man kunnen vragen, maar niet alles, er was weinig tijd .
Hij heeft niets aan de throttle response gedaan, maar dat ik voel dat de motor sneller reageert kan wel kloppen. Dat komt door de remap dus. Hij zei wel de throttle respons van deze motor te kunnen aanpassen. Dat de gasklep dus wat heftiger reageert op bewegingen van het gaspedaal. Ik denk dat ik bij de volgende remap maar even ga vragen om ook wat gaskleptuning .
Stationair draait de motor nu op een heel ander programma (ja, voor stationaire toerentallen is een "stationair-draai-programma" voor )
Verder nog de voorontsteking: Die stond standaard op 16graden, erg laat voor een atmosferische motor. Hij staat nu op 23 graden, maar dat is echt de grens volgens de tuner voor deze motor. Hij zit nu al dicht tegen de pingelgrens aan. Verder gaan heeft geen zin, de pingelsensor zou er toch voor zorgen dat de ontsteking weer teruggedraaid wordt als er een "pingeltje" gemeten zou worden... Je kan hem alleen vroeger zetten door de pingelsensor te foppen maar dan ben je je motor aan het slopen, vond hij geen goed idee dus .
Ik ga nu eerst wat tanken oprijden, daarna mijn bevindingen doorspelen, daarna kijken wat de volgende stap wordt....
Ohja, de prijs voor het chiptunen van een speedster bij Beek gaat E525,- excl. BTW worden, dat is E625,- incl.
Groeten,
Maikel
Hiii MaikieMaik schreef:Gisteren nog even bij Beek geweest.
Ik heb samen met een vriend een lichter vliegwiel gekocht daar voor de VM, en die heb ik later die avond ook nog even aan zijn blok gesleuteld, fluitje van een cent!
Ik heb nog wat aan hun remap-man kunnen vragen, maar niet alles, er was weinig tijd .
Hij heeft niets aan de throttle response gedaan, maar dat ik voel dat de motor sneller reageert kan wel kloppen. Dat komt door de remap dus. Hij zei wel de throttle respons van deze motor te kunnen aanpassen. Dat de gasklep dus wat heftiger reageert op bewegingen van het gaspedaal. Ik denk dat ik bij de volgende remap maar even ga vragen om ook wat gaskleptuning .
Stationair draait de motor nu op een heel ander programma (ja, voor stationaire toerentallen is een "stationair-draai-programma" voor )
Verder nog de voorontsteking: Die stond standaard op 16graden, erg laat voor een atmosferische motor. Hij staat nu op 23 graden, maar dat is echt de grens volgens de tuner voor deze motor. Hij zit nu al dicht tegen de pingelgrens aan. Verder gaan heeft geen zin, de pingelsensor zou er toch voor zorgen dat de ontsteking weer teruggedraaid wordt als er een "pingeltje" gemeten zou worden... Je kan hem alleen vroeger zetten door de pingelsensor te foppen maar dan ben je je motor aan het slopen, vond hij geen goed idee dus .
Ik ga nu eerst wat tanken oprijden, daarna mijn bevindingen doorspelen, daarna kijken wat de volgende stap wordt....
Ohja, de prijs voor het chiptunen van een speedster bij Beek gaat E525,- excl. BTW worden, dat is E625,- incl.
Groeten,
Maikel
Dat bedoel ik nou, heb je een Turbo, dan kost het tunen 100 euro minder
en een plus van 35 pk en 150 nm.
Janzz
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Ik stond er afgelopen zaterdag voor een dichte deur , ik was even vergeten dat ze erg druk waren op Zandvoort i.v.m. de pinksterraces .
Ik had het enqueteformulier ingevuld en wilde eens een goed gesprek aangaan voor inderdaad de volgende stap(pen). Aanstaande donderdag avond of volgend weekend hoop ik weer even langs te kunnen voor een goed gesprek , daarna horen jullie weer meer.
Jammer dat mijn werk de laatste tijd weer een beetje druk is, en mijn vriendin de weekendjes volboekt
M.
Ik had het enqueteformulier ingevuld en wilde eens een goed gesprek aangaan voor inderdaad de volgende stap(pen). Aanstaande donderdag avond of volgend weekend hoop ik weer even langs te kunnen voor een goed gesprek , daarna horen jullie weer meer.
Jammer dat mijn werk de laatste tijd weer een beetje druk is, en mijn vriendin de weekendjes volboekt
M.
Hej Maik
Wat is het laatste nieuws betreft BEEK Ben je er al weer geweest
En heb je toevallig ook nog een uitdraai meegekregen de vorige keer
Was ik eigenlijk nog wel benieuwd naar.Want met het uittesten bij ons met
de paasdagen zijn we niet erg veel wijzer van geworden.Een uitdraai daarintegen spreekt boekdelen.Dus als je hem niet hebt, zou ik er om vragen.Want ik neem aan , dat ze na die week testen wel een uitdraai hebben.Dan kun je hier ook mee verder
jans
Wat is het laatste nieuws betreft BEEK Ben je er al weer geweest
En heb je toevallig ook nog een uitdraai meegekregen de vorige keer
Was ik eigenlijk nog wel benieuwd naar.Want met het uittesten bij ons met
de paasdagen zijn we niet erg veel wijzer van geworden.Een uitdraai daarintegen spreekt boekdelen.Dus als je hem niet hebt, zou ik er om vragen.Want ik neem aan , dat ze na die week testen wel een uitdraai hebben.Dan kun je hier ook mee verder
jans
Sorry MaikyMaik schreef:noknok Jans, wakker worden, wat hebben we nou 2 pagina's mee vol gekletst hier?
Grafieken zijn op de vorige pagina's dus te vinden, maar ik heb er nog een vragen over voor Beek.
Ik ben van plan donderdag avond even langs te gaan om de verdere route uit te stippelen...
gr.
M.
Wordt geloof ik een dagje ouder Kon me van die grafiek niets meer herinneren
jans
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Ik heb het "getest". Ik reset altijd mijn dagteller als ik getankt heb.
Voor de remap kwam ik meestal op 1:10 of ietsje gunstiger uit, nu kom ik op 30 liter toch wel wat vaker op 330km of meer (1:11 of beter). Ik moet wel zeggen dat mijn rijstijl in de speedster misschien wel wat veranderd is de afgelopen tijd.
Maar onzuiniger is hij volgens mij niet geworden. Ga je alleen maar planken en gebruik je die paar procent extra vermogen veel, dan zal hij wel ietsje meer gaan gebruiken, dat vermogen komt ergens vandaan...
M.
Voor de remap kwam ik meestal op 1:10 of ietsje gunstiger uit, nu kom ik op 30 liter toch wel wat vaker op 330km of meer (1:11 of beter). Ik moet wel zeggen dat mijn rijstijl in de speedster misschien wel wat veranderd is de afgelopen tijd.
Maar onzuiniger is hij volgens mij niet geworden. Ga je alleen maar planken en gebruik je die paar procent extra vermogen veel, dan zal hij wel ietsje meer gaan gebruiken, dat vermogen komt ergens vandaan...
M.
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer: