Het probleem is dat er geen directe koppeling is tussen het gaspedaal en de stand van de gasklep. Hier zit het motormanagement tussen. Jij kan vragen om vol gas en uiteindelijk zal het motormangement dat ook wel doen. Maar... Hij kan dit bijvoorbeeld heel rustig opbouwen, om bijvoorbeeld de emissies optimaal te houden. Met als gevolg dat je bij de 2.2 een vrij suf reagerende motor krijgt. Het zou geweldig zijn als je een reactie kan krijgen zoals bij de 1.8 in de elise s2. Het levert geen PK extra op, maar het gevoel wat de motor geeft past zoveel beter bij een sportauto.SteV6 schreef: De reactie van de vlinderklep op gaspedaalstand veranderen is een truc die veel tuners toepassen. Ik dacht dat Beek dat ook doet. Bij gasgeven laten ze de vlinderklep veel sneller openen dan eigenlijk bij de gaspedaalstandsverandering (mooi woord voor galgje) hoort. Hierdoor lijkt de auto veel feller te zijn, terwijl er eigenlijk alleen maar reeds volgas wordt gegeven. Uiteindelijk is de auto daardoor niet sneller dan wanneer je zelf ook volgas zou geven bij niet gewijzigde ECU. Andere aanpassingen moeten voor werkelijk meer vermogen zorgen.
Maar ik krijg het idee dat dit dus niet een variabele is die in een losse map zit. Het lijkt erop dat dit in de code van de software zit, dus dan kan het eigenlijk niet gewijzgid worden...
Mark