Pagina 1 van 1
Gescheurde kop.......
Geplaatst: 08 aug 2008 18:41
door stevenflappy
Eergisteren te horen gekregen dat niet mijn koppakking stuk was maar de kop zelf

Nu ben ik op zoek naar een nieuwe, maar de markt daarvoor is niet te groot.
Heb mijn zinnen nu gezet op een kop van Regal:
http://www.regal-shop.co.uk/acatalog/VX ... rades.html
Dit is een ruilkop, dus de vraag is nu hoeveel ze ervoor willen hebben als je niets inruilt, maar zoals wel vaker met Engelse bedrijven duurt het even
Weet iemand nog andere leveranciers van zo'n kop, liefst zonder inruil want mijn kop is gescheurd over de hele lengte bij de nokkenas

Geplaatst: 08 aug 2008 19:05
door SteV6
Als je toch een nieuwe kop nodig hebt Steven, kijk dan meteen naar een Saabkop (ik dacht van het L850 blok). Moet er 1 op 1 op passen en is via een andere techniek gegoten en daardoor van veel betere kwaliteit.
Trouwens balen dat de boel stuk is! Hoeveel kilometer heeft de kapotte kop het volgehouden?
Succes met je zoektocht!
SteV6
Geplaatst: 08 aug 2008 19:09
door stevenflappy
Bijna 180.000 Km.... En ben niet echt een "tour-type", dus heeft wel wat meegemaakt....
Geplaatst: 08 aug 2008 19:35
door stevenflappy
Dit is ook niet gek:
https://www.patriot-performance.com/xca ... php?cat=15
Gooi ze ff allemaal hier neer, loopt hier meer verstand van deze dingen dan dat ik heb, komen van Uk-forum:
http://cgi.ebay.co.uk/Vauxhall-2-2-vect ... 0030288073
Geplaatst: 08 aug 2008 20:51
door Exmantaa
Toevallig staat er net een losse saab kop te koop van "Dude" bij Vx220.co.uk !
Je kan ook gelijk een compleet geflowde versie kopen bij zijn andere advertentie daar. Of een compleet blok...
Maarruhh... Heeft die gescheurde kop ook een diepere oorzaak, of gewoon pech??
Geplaatst: 08 aug 2008 21:08
door stevenflappy
Wat zou de diepere oorzaak kunnen zijn.........?

Geplaatst: 09 aug 2008 7:14
door Maik
Was het niet te hard aangedraaide bougies Steven?
Geplaatst: 09 aug 2008 9:22
door markv
Maik schreef:Was het niet te hard aangedraaide bougies Steven?
Dat is inderdaad een belangrijk punt bij deze auto. Normaliter is het gewoon bougies erin draaien en met de hand goed vast zetten. Bij deze motor moet je dat dus niet doen. Het schroefdraad van de bougies loopt taps toe. Even uit m'n hoofd hoeven ze daardoor ook maar met 15 of 20 Nm te worden vast gezet. Als je ze vaster draait heb je idd kans dat de kop gaat scheuren (heb hier meerdere keren verhalen over gehoord dat dat gebeurd is).
Mark
Geplaatst: 09 aug 2008 9:46
door SteV6
Ik dacht dat 17Nm inderdaad het maximale aanhaalmoment is voor de bougies!
SteV6
Geplaatst: 09 aug 2008 10:18
door stevenflappy
Wat ik gehoord heb, nog niet gezien, is dat ie gescheurd is thv de nokkenassen. Niet op de bougie, maar als ie terug is kijk ik ff. Want dat kan gewoon gemaakt worden.
Wat zou het verschepen van zo'n ding kosten uit Amerika? Invoeren kost 200 denk ik, maar dan nog overvliegen of overvaren.........

Geplaatst: 09 aug 2008 10:19
door markv
Volgens onze bibliotheek:
20Nm
Mark
Geplaatst: 09 aug 2008 11:42
door Maik
Klopt, afgelopen woensdag heeft Leo tijdens de beurt het nog even opgezocht in hun documentatie en heeft die van mij ook op 20Nm gezet.
Ze hebben bij die dealer dus ook al eens een z22se kop naar z'n grootje gedraaid (was een zafira in dit geval), sindsdien letten ze er extra goed op

Geplaatst: 09 aug 2008 13:53
door stevenflappy
Geplaatst: 09 aug 2008 16:11
door Maik
Zo weinig?? Kan het moeilijk geloven.... bestel er dan ook gelijk maar 1 voor mij!!

Geplaatst: 09 aug 2008 16:22
door stevenflappy
Krijg maandag de foto's van het blok, dan weet ik t zeker!
