EPMA, 2 september 2008
EPMA, 2 september 2008
Hallo deelnemers en mede speedsterforumlezers.
Dank jullie voor julie deelname aan het rijden op het EPMA baantje. De geluiden waren enorm positief, dus voor herhaling vatbaar.
Voor de deelnemers:
De borg wordt, zoals Lugian meedeelde, niet aangesproken dus die verwacht ik eerstdaags terug. Zo gauw als dit binnen is zal ik het restant en de borg terugstorten.
Groetjes en goed thuis voor die nog niet thuis zijn.
Paul
Dank jullie voor julie deelname aan het rijden op het EPMA baantje. De geluiden waren enorm positief, dus voor herhaling vatbaar.
Voor de deelnemers:
De borg wordt, zoals Lugian meedeelde, niet aangesproken dus die verwacht ik eerstdaags terug. Zo gauw als dit binnen is zal ik het restant en de borg terugstorten.
Groetjes en goed thuis voor die nog niet thuis zijn.
Paul
- joel do desert
- Actief lid
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 21 jul 2005 20:25
- Locatie: Neerijnen
- allen
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2801
- Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
- Locatie: dordrecht
- Contacteer:
Zo, twee daagjes heerlijk gereden. Paul bedankt voor het organiseren. Topdagje. Heb op een veilige manier de grenzen op kunnen zoeken. Zowel van de wegligging als de tankinhoud. Die was wat kleiner dan ik had verwacht.
Mocht iemand toevallig een Oakley zonnebril gevonden hebben hoor ik dat graag. Die is ergens in Malmedy zoekgeraakt.
Mocht iemand toevallig een Oakley zonnebril gevonden hebben hoor ik dat graag. Die is ergens in Malmedy zoekgeraakt.
terug en onder het stof Topdagje weer. Was ook nog eens droog ook.
Op maandag vers uit m'n nachtdienst, direct na de overdracht de auto ingestapt. Slapen doen we wel nadien Zodoende dus vanuit Den Haag naar de afgesproken verzamelplek gereden alwaar de rit verder ging met Allen in z'n speedster, ik in het paarse BMW 316-tje, Patrick in z'n BMW 320i en de werkelijk prachtige LinnExige van Wilbert en Chris die ook nog eens geweldig klinkt. Het is dat ik een 6 punts gordel om had, anders had ik op de plekken waar die auto op m'n netvlies stond m'n voorruit bijna afgelikt
Op naar Malmedy dus. Hotelletje nabij was geregeld, dus daar moesten we dan naartoe. Eerst een flink saai stuk snelweg. Maar eenmaal voorbij luik gingen we de snelweg af. De wegen werden mooier en mooier naarmate we dichterbij Spa kwamen. Nouja mooi... de omgeving en de layout van de weg was erg mooi. Kwalitatief uittermate terleurstellend asfalt zorgde wel voor een test voor de rug.
Aangekomen bij hotel Rancho de nogwattes, poogden we onze sleutels te krijgen. Leuk als je niet een ster in Frans bent Maar uiteindelijk was het toch gelukt. Op naar de kamers dan maar... oh... dat leken wel kippenhokken met een douche en een bedje erin, maar goed, voor 30 euro per nacht incl ontbijt mag je niet bepaald klagen. Nouja goed, ik bleek dan de kamer te hebben met 4 bedden en 2 verdiepingen
Leuk detail... buiten op het terrein verbleven nog een stel halve native belgian indians. Of ze gezellig zijn weten we niet, all we know is... dat zelfs het hotelpersoneel 's nachts het licht echt kompleet uit zet en pleite is. Hmmm, beelden uit films als "wrong turn" kon je bijna levendig inbeelden
Op dinsdag vroeg uit de veren, ontbijten en op naar het EPMA baantje van Malmedy. Na wat gehannes om wat oud griploos rubber op de BMW achteras te zetten werd het tijd om wat te gaan rijden. Het baantje blijft gewoon ontzettend leuk. Sturen, sturen en nog eens sturen. Enige goede reden om binnen te komen was als de tank leeg was of als de banden inmiddels zo heet waren geworden dat je bij het wegrijden op de koppeling al weg zat te glijden
Het BMW-tje deed iig wat het moest doen, gewoon een dag plezier leveren, her en der even achterstevoren gestaan, maar dat mag de pret niet drukken. Met de voorstabi op standje plankhard en achter tijdelijk geen stabi miste de wagen wel iets stuur. Volgende keer de boel iets anders instellen. En even de veren wat hoger zetten, misschien dat dat dan beter rijdt. Met rondom plakkerig rubber en Carbone Lorraine blokken en remvloeistof die niet al een keer overkookt is geweest moet er met het 316i-tje nog redelijk strak rondjes gereden kunnen worden.
Ook nog even in de speedster van Allen gegumd op het baantje, dat stuurt best makkelijk. Per rondje ging er weer een seconde van de rondetijd af, tot ik even verkeerd in de stoel zat en stuur wilde omdraaien en m'n halve rug-schoudergordel zowat uit de auto draaide. Half verrekend van de pijn maar even weer naar binnen gekomen. Tijd voor exige stoelen in de speedy. Pagid remblokjes doen het overigens goed, eindelijk goede remmen op de speedy, de originele waren ronduit eng
Maar zonder gekheid, een auto maakt echt een enorme indruk op me, dat is de E30 M3 Cecotto van Michel. Doe maar gek, 280+ pk atmosferisch uit een 2,3 liter 4 cylinder. Super lineair, maar vooral waanzinnige gasrespons. Gekoppeld aan een super chassis en enorm goed stuurgevoel snap ik nu waarom mensen de originele M3, de E30, een echte rijdersauto noemen. De auto geeft je niet alleen feedback, maar praat met je. Niet te vergelijken met de speedster van broerlief.
Al met al een geweldig leuke dag gehad, genoten van de andere auto's op de baan wat altijd erg prettig was om naar te kijken. Mensen aan het werk met een auto, dat blijft gewoon leuk. Ik heb als het goed is nog een aardige stapel beelden van m'n camera die ik aan de voorruit had gehangen. Daar zal ik in de loop van de week wel eea van online zetten.
Nu maar weer slapen, morgen weer vroeg op m'n werk. En de collega's maar niet snappen waarom ik met een dikke grijns daar zit
Op maandag vers uit m'n nachtdienst, direct na de overdracht de auto ingestapt. Slapen doen we wel nadien Zodoende dus vanuit Den Haag naar de afgesproken verzamelplek gereden alwaar de rit verder ging met Allen in z'n speedster, ik in het paarse BMW 316-tje, Patrick in z'n BMW 320i en de werkelijk prachtige LinnExige van Wilbert en Chris die ook nog eens geweldig klinkt. Het is dat ik een 6 punts gordel om had, anders had ik op de plekken waar die auto op m'n netvlies stond m'n voorruit bijna afgelikt
Op naar Malmedy dus. Hotelletje nabij was geregeld, dus daar moesten we dan naartoe. Eerst een flink saai stuk snelweg. Maar eenmaal voorbij luik gingen we de snelweg af. De wegen werden mooier en mooier naarmate we dichterbij Spa kwamen. Nouja mooi... de omgeving en de layout van de weg was erg mooi. Kwalitatief uittermate terleurstellend asfalt zorgde wel voor een test voor de rug.
Aangekomen bij hotel Rancho de nogwattes, poogden we onze sleutels te krijgen. Leuk als je niet een ster in Frans bent Maar uiteindelijk was het toch gelukt. Op naar de kamers dan maar... oh... dat leken wel kippenhokken met een douche en een bedje erin, maar goed, voor 30 euro per nacht incl ontbijt mag je niet bepaald klagen. Nouja goed, ik bleek dan de kamer te hebben met 4 bedden en 2 verdiepingen
Leuk detail... buiten op het terrein verbleven nog een stel halve native belgian indians. Of ze gezellig zijn weten we niet, all we know is... dat zelfs het hotelpersoneel 's nachts het licht echt kompleet uit zet en pleite is. Hmmm, beelden uit films als "wrong turn" kon je bijna levendig inbeelden
Op dinsdag vroeg uit de veren, ontbijten en op naar het EPMA baantje van Malmedy. Na wat gehannes om wat oud griploos rubber op de BMW achteras te zetten werd het tijd om wat te gaan rijden. Het baantje blijft gewoon ontzettend leuk. Sturen, sturen en nog eens sturen. Enige goede reden om binnen te komen was als de tank leeg was of als de banden inmiddels zo heet waren geworden dat je bij het wegrijden op de koppeling al weg zat te glijden
Het BMW-tje deed iig wat het moest doen, gewoon een dag plezier leveren, her en der even achterstevoren gestaan, maar dat mag de pret niet drukken. Met de voorstabi op standje plankhard en achter tijdelijk geen stabi miste de wagen wel iets stuur. Volgende keer de boel iets anders instellen. En even de veren wat hoger zetten, misschien dat dat dan beter rijdt. Met rondom plakkerig rubber en Carbone Lorraine blokken en remvloeistof die niet al een keer overkookt is geweest moet er met het 316i-tje nog redelijk strak rondjes gereden kunnen worden.
Ook nog even in de speedster van Allen gegumd op het baantje, dat stuurt best makkelijk. Per rondje ging er weer een seconde van de rondetijd af, tot ik even verkeerd in de stoel zat en stuur wilde omdraaien en m'n halve rug-schoudergordel zowat uit de auto draaide. Half verrekend van de pijn maar even weer naar binnen gekomen. Tijd voor exige stoelen in de speedy. Pagid remblokjes doen het overigens goed, eindelijk goede remmen op de speedy, de originele waren ronduit eng
Maar zonder gekheid, een auto maakt echt een enorme indruk op me, dat is de E30 M3 Cecotto van Michel. Doe maar gek, 280+ pk atmosferisch uit een 2,3 liter 4 cylinder. Super lineair, maar vooral waanzinnige gasrespons. Gekoppeld aan een super chassis en enorm goed stuurgevoel snap ik nu waarom mensen de originele M3, de E30, een echte rijdersauto noemen. De auto geeft je niet alleen feedback, maar praat met je. Niet te vergelijken met de speedster van broerlief.
Al met al een geweldig leuke dag gehad, genoten van de andere auto's op de baan wat altijd erg prettig was om naar te kijken. Mensen aan het werk met een auto, dat blijft gewoon leuk. Ik heb als het goed is nog een aardige stapel beelden van m'n camera die ik aan de voorruit had gehangen. Daar zal ik in de loop van de week wel eea van online zetten.
Nu maar weer slapen, morgen weer vroeg op m'n werk. En de collega's maar niet snappen waarom ik met een dikke grijns daar zit
Paul,
Hartelijk dank voor het organiseren van deze dag. Ik kende Malmedy al, en wist dus al hoeveel plezier je daar een op een dag kunt hebben.
De leuke sfeer en de fraaie auto's maken zo'n dag tot een succes.
Zelf heerlijk genoten, het korte diff is een feest op deze baan, de vele technische bochten combo's zorgen voor de rest van het plezier! Toch wel de favo achtertuin
Na het mee rijden in Allen zijn Speedster bood hij aan om ook een paar rondjes te rijden, iets dat je als autoliefhebber natuurlijk niet afslaat. Na wat gewennigsronden in de agile Speedster het tempo wat opgevoerd, de auto geeft een fantastische feedback, en is heerlijk levendig. Allen, nogmaals bedankt voor de ervaring!
Toen mee in de Exige, man o man wat een droomauto, waarbij de motor echt indruk heeft gemaakt, de auto benaderd het karten op dit baantje meer dan. Leuke was dat men ook fan is van de kleur Krypton Green op een Lotus Zoon van Linne, bedankt voor de snelle rondes!
Gerrit heeft een hele partij foto's gemaakt, en zal die vanavond uploaden naar photobucket, ik zal het linkje hier wel plaatsen.
Michel
Hartelijk dank voor het organiseren van deze dag. Ik kende Malmedy al, en wist dus al hoeveel plezier je daar een op een dag kunt hebben.
De leuke sfeer en de fraaie auto's maken zo'n dag tot een succes.
Zelf heerlijk genoten, het korte diff is een feest op deze baan, de vele technische bochten combo's zorgen voor de rest van het plezier! Toch wel de favo achtertuin
Na het mee rijden in Allen zijn Speedster bood hij aan om ook een paar rondjes te rijden, iets dat je als autoliefhebber natuurlijk niet afslaat. Na wat gewennigsronden in de agile Speedster het tempo wat opgevoerd, de auto geeft een fantastische feedback, en is heerlijk levendig. Allen, nogmaals bedankt voor de ervaring!
Toen mee in de Exige, man o man wat een droomauto, waarbij de motor echt indruk heeft gemaakt, de auto benaderd het karten op dit baantje meer dan. Leuke was dat men ook fan is van de kleur Krypton Green op een Lotus Zoon van Linne, bedankt voor de snelle rondes!
Gerrit heeft een hele partij foto's gemaakt, en zal die vanavond uploaden naar photobucket, ik zal het linkje hier wel plaatsen.
Michel
- allen
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2801
- Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
- Locatie: dordrecht
- Contacteer:
Michel, jij ook bedankt. Erg gaaf om eens te sturen in een jeugddroom. Vooral top dat je mij ook even hebt rondgereden in de M3, dan weet ik iig wat erin zit. Want zelf was ik al zo blij dat de concentratie ver te zoeken was. Het geluid van die toerenjanker bezorgt je gewoon kippenvel! Excuses dus voor de mensen die ik te lang heb opgehouden toen. Want ik reed toen letterlijk als een oma van 80. :devil:
Gezien de foto die ik van Patrick had gekregen voelde ik me al snel op m'n gemak met jou achter het stuur van de speedster. Niet onbelangrijk als je met iemand meerijdt.
Maik's aanbod later op de dag, heb ik even moeten afslaan omdat ik tegen die tijd toch al wat vermoeid begon te raken. Begon zelf toch wat slordiger te worden. Geen trek om per ongeluk met andermans wagen tegen de rode en gele markeringen aan te knallen. Daar spreken we nog wel voor af.
Dit soort dagen mogen best vaker komen, want na zo'n dag is m'n wens voor meer vermogen weer even helemaal verdwenen.
Gezien de foto die ik van Patrick had gekregen voelde ik me al snel op m'n gemak met jou achter het stuur van de speedster. Niet onbelangrijk als je met iemand meerijdt.
Maik's aanbod later op de dag, heb ik even moeten afslaan omdat ik tegen die tijd toch al wat vermoeid begon te raken. Begon zelf toch wat slordiger te worden. Geen trek om per ongeluk met andermans wagen tegen de rode en gele markeringen aan te knallen. Daar spreken we nog wel voor af.
Dit soort dagen mogen best vaker komen, want na zo'n dag is m'n wens voor meer vermogen weer even helemaal verdwenen.
- Maarten
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1134
- Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
- Locatie: Noord-Brabant Oost
EMPA
Paul bedankt voor de organisatie van deze super dag !
Was weer te lange geleden dat ik me weer lekker heb uitgeleefd in de Speedster!
Ik heb genoten!
Volgende keer ben ik er weer bij!
Maarten
Was weer te lange geleden dat ik me weer lekker heb uitgeleefd in de Speedster!
Ik heb genoten!
Volgende keer ben ik er weer bij!
Maarten
Paul... bedankt voor de organisatie en erg jammer dat je zelf niet mee kon rijden.
Wij vonden het beiden een fantastische dag. Veel verschillende soorten auto's, goed weer, super circuit en een gezellige relaxte sfeer. Wat wil je nog meer. Kortom: als kleine kinderen rondgescheurd
Dus mocht dit evenement nog een keer gehouden worden, dan zijn wij met zijn 2-en zeker van de partij.
Tot de volgende keer en hopelijk is je eigen auto dan ook weer klaar.
Bert en Pascal
Wij vonden het beiden een fantastische dag. Veel verschillende soorten auto's, goed weer, super circuit en een gezellige relaxte sfeer. Wat wil je nog meer. Kortom: als kleine kinderen rondgescheurd
Dus mocht dit evenement nog een keer gehouden worden, dan zijn wij met zijn 2-en zeker van de partij.
Tot de volgende keer en hopelijk is je eigen auto dan ook weer klaar.
Bert en Pascal
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Kan er de volgende keer niet een circuit met meer bochten worden geregeld? Wat een saaie baan zeg!!!!!! En er was ook totaal GEEN grip!
Daarbij allemaal deelnemers die het alleen maar over BMW kunnen hebben terwijl ze slechte whisky zitten te slobberen, en als een oma van 80 (quote!) rondrijden, EN de kleine porties bij de restaurants, maakte het voor mij een anderhalve dag om snel te vergeten.........
Paul en de rest, bedankt!
Daarbij allemaal deelnemers die het alleen maar over BMW kunnen hebben terwijl ze slechte whisky zitten te slobberen, en als een oma van 80 (quote!) rondrijden, EN de kleine porties bij de restaurants, maakte het voor mij een anderhalve dag om snel te vergeten.........
Paul en de rest, bedankt!
Maik,
Het mooiste is dat ik geen BMW liefhebber ben! E30 M3 was slechts een zeer geslaagde vinger oefening van BMW, waarna waren ze rap de weg weer kwijt
http://www.spitsnieuws.nl/archives/medi ... _smit.html
Hop naar bol.com
Michel
Het mooiste is dat ik geen BMW liefhebber ben! E30 M3 was slechts een zeer geslaagde vinger oefening van BMW, waarna waren ze rap de weg weer kwijt
http://www.spitsnieuws.nl/archives/medi ... _smit.html
Hop naar bol.com
Michel