Uitlaat spruitstuk!!!
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Hitteschild moet van spruitstuk af.Maik schreef: De downpipe met kat is er nu onderuit, het spruitstuk met een los hitteschild hangt echter nog tussen blok en "schutbord" van bagageruim...
Dan kan spruitstuk eerst schuin naar boven worden gestoken boven het thermostaat-huis (versnellingsbak-kant), zodat de andere kant net-aan (beetje duwen/trekken) langs de waterpomp behuizing omlaag kan schuiven.
Dan het spruitstuk verticaal kantelen en omlaag laten zakken onder uit de auto.
Met hitteschild er nog op wordt het erg lastig, want dan mis je net een paar cm aan ruimte om dit voor elkaar te krijgen..
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Ja, schild grijpt gedeeltelijk 'om' het spruitstuk heen.
Beetje enthousiast wrik, duw en buig-werk is meestal voldoende om de rand vergenoeg om te buigen zodat je 'm daarna verder kunt schuiven om 'm er uit te krijgen...
Ongeveer het ellendigste deel van de operatie
Oh.. En monteer als het nieuwe spruitstuk er in zit wel een plaat Nimbus of Cirrus tegen de wand van de kofferbak. Het standaard spul (foam met een laagje reflectiemateriaal) is niet opgewassen tegen directe straling van het spruitstuk.
Bye, Arno.
Beetje enthousiast wrik, duw en buig-werk is meestal voldoende om de rand vergenoeg om te buigen zodat je 'm daarna verder kunt schuiven om 'm er uit te krijgen...
Ongeveer het ellendigste deel van de operatie
Oh.. En monteer als het nieuwe spruitstuk er in zit wel een plaat Nimbus of Cirrus tegen de wand van de kofferbak. Het standaard spul (foam met een laagje reflectiemateriaal) is niet opgewassen tegen directe straling van het spruitstuk.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Gelukt! bedankt voor alle tips
Wat ook hielp was weer even fris eraan beginnen
Het hitteschild is er zelfs onvervormd uit gekomen. Spruitstuk zelf was daarna een eitje.
De demper loskrijgen is de volgende uitdaging
Alleen de steunen losbouten van de demper met 1 bout/moer per steun lijkt het? Eentje moer heb ik al los, van de linkerkant, morgen de ander weer. Na 3 nieuwe sneëen en 1 afgerukte vinger vind ik het wel weer even genoeg
Arno, Nimbus heb ik al liggen, had die tip al eerder gelezen. Nu even inschatten hoeveel van de standaard isolatie ik weg ga snijden/knippen.
Heb jij morgenavond nog iets te doen anders? Leiderdorp is dan weer het middelpunt van ultieme speedstertjoening
Gelijk nog maar weer een vraag, is hier toch gratis: hoe heet dat vet wat Mark toen gebruikt heeft voor op het schroefdraad van de lambda sensoren? Ik heb het bij de Jong, Rijsbergen en Brezan gevraagd, maar ze staan me dan wat glazig aan te kijken.... Brezan opperde dan nog om "ceramisch vet" te gebruiken (wit goedje, maar dat ging dan weer per megapot...). Rara, wat is het/hoe heet het?
Wat ook hielp was weer even fris eraan beginnen
Het hitteschild is er zelfs onvervormd uit gekomen. Spruitstuk zelf was daarna een eitje.
De demper loskrijgen is de volgende uitdaging
Alleen de steunen losbouten van de demper met 1 bout/moer per steun lijkt het? Eentje moer heb ik al los, van de linkerkant, morgen de ander weer. Na 3 nieuwe sneëen en 1 afgerukte vinger vind ik het wel weer even genoeg
Arno, Nimbus heb ik al liggen, had die tip al eerder gelezen. Nu even inschatten hoeveel van de standaard isolatie ik weg ga snijden/knippen.
Heb jij morgenavond nog iets te doen anders? Leiderdorp is dan weer het middelpunt van ultieme speedstertjoening
Gelijk nog maar weer een vraag, is hier toch gratis: hoe heet dat vet wat Mark toen gebruikt heeft voor op het schroefdraad van de lambda sensoren? Ik heb het bij de Jong, Rijsbergen en Brezan gevraagd, maar ze staan me dan wat glazig aan te kijken.... Brezan opperde dan nog om "ceramisch vet" te gebruiken (wit goedje, maar dat ging dan weer per megapot...). Rara, wat is het/hoe heet het?
- allen
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2801
- Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
- Locatie: dordrecht
- Contacteer:
Concentreer jij je nu eerst maar eens op bergwanden, vrachtwagens, fietsers en doorgetrokken strepen en je remmen. Veel belangrijker dan pk's.piet schreef:Heb je nog een dyno meeting gedaan Maik?
Ik zou het eigenlijk 1 moeten doen. Volgens HITec gaat deze uitlaat namelijk onze compressors 0,0 extra pk's geven.
Hmm, of was het toch meer pk's en het gaspedaal?
Caterham => Britse degelijkheid...
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1663
- Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
- Locatie: Noord Holland
hmm, verkoopt Heijtek zelf ook uitlaten?piet schreef:Heb je nog een dyno meeting gedaan Maik?
Ik zou het eigenlijk 1 moeten doen. Volgens HITec gaat deze uitlaat namelijk onze compressors 0,0 extra pk's geven.
Exmanta, die uitlaat is in dit geval de "Tullett 3" full system.
http://www.muncher.org.uk/exhaust/
Hoe het ook zij, ik ben erg benieuwd naar de bevindingen. dyno zou wel het mooist zijn.
- stefan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
- Locatie: grobbendonk
@ arno
die plaat die je bedoeld cirrus of nimbus is dat het meteriaal dat ze soms monteren achter kachels en allesbranders (het vroegere asbest)
je had die toen in verschillende diktes
@ maik
ik heb zo een grote tube liggen voor die lambda sondes(spijtig van de afstand) merk is van bosch
en monteer nu alles snel dat ik weet wat me te wachten staat
grt stefan & monia
die plaat die je bedoeld cirrus of nimbus is dat het meteriaal dat ze soms monteren achter kachels en allesbranders (het vroegere asbest)
je had die toen in verschillende diktes
@ maik
ik heb zo een grote tube liggen voor die lambda sondes(spijtig van de afstand) merk is van bosch
en monteer nu alles snel dat ik weet wat me te wachten staat
grt stefan & monia
- Piet
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3471
- Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
- Locatie: Center of the universe
Ik heb het over elk uitlaat systeem piper/tullet of other wise dat "beter" is dan de combinatie, standaard spruitstuk, 200 cell cat en Turbo einddemper.
Dat samen met een compressor is gemonteerd en dan +/- 245pk levert.
Dat gaat pas wat opleveren op moment dat de "cams" zijn aangepast/vervangen door betere. Cams zijn....? Dan maak je wel een sprong en kan een beter uitlaat systeem zijn werk doen.
Aldus HITec.
Dus geen worries voor Maik en Dominique.
Dat samen met een compressor is gemonteerd en dan +/- 245pk levert.
Dat gaat pas wat opleveren op moment dat de "cams" zijn aangepast/vervangen door betere. Cams zijn....? Dan maak je wel een sprong en kan een beter uitlaat systeem zijn werk doen.
Aldus HITec.
Dus geen worries voor Maik en Dominique.