Ander Stuurwiel

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Gebruikersavatar
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1520
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:30

Bericht door Gerard »

Pascal schreef:ok Arno, maar als het zover komt dat de naaf moet buigen dan denk ik dat het niet meer zo veel uitmaakt.
Maar het is het overwegen waard, enkel moet je weer een hoop spullen bij elkaar gaan zoeken om het allemaal passend te krijgen.
En het setje van ivo is vrij compleet.

en ik denk toch aan een setje 4 punts gordels. dit moet contact met het stuur voorkomen.
En als het stuurwiel nou op één of andere manier naar binnen wordt gedrukt?
Ben je denk ik toch blijer met een buigzame stuurnaaf.
Heeft alleen nog pet met nr:0672
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

Bericht door Pascal »

Gerard schreef:
Pascal schreef:ok Arno, maar als het zover komt dat de naaf moet buigen dan denk ik dat het niet meer zo veel uitmaakt.
Maar het is het overwegen waard, enkel moet je weer een hoop spullen bij elkaar gaan zoeken om het allemaal passend te krijgen.
En het setje van ivo is vrij compleet.

en ik denk toch aan een setje 4 punts gordels. dit moet contact met het stuur voorkomen.
En als het stuurwiel nou op één of andere manier naar binnen wordt gedrukt?
Ben je denk ik toch blijer met een buigzame stuurnaaf.
Gerard denk je dat dan een airbag of een stuur naaf je leven nog gaat redden, als alles zo ver naar binnen word gedrukt. :roll:
Gebruikersavatar
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1520
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:30

Bericht door Gerard »

De kans is toch iets groter dat je het er levend vanaf brengt.
Hoop het, en dat hoop ik voor iedereen hier, nooit mee te hoeven maken.
Heeft alleen nog pet met nr:0672
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Dit kan natuurlijk ook.
Bijlagen
Optie.jpg
Optie.jpg (32.72 KiB) 4073 keer bekeken
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Re: Ander Stuurwiel

Bericht door Piet »

ohjeetje.. schreef:
piet schreef:de kwart voor 3 stand voor je handen vind ik ook niet echt geweldig.
Ik wel..helemaal top. Vooral op snelheid. Voelt "natuurlijk" aan. Handen, voeten, op 1 lijn.

Groeten,


Nico
Wat doe je met je duim? Die uitsparing vlak boven de middenstand zit mij een beetje in de weg.
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Piet, weet je nog dat Andrew ons geleerd heeft om de vingers en duimen niet aan de binnenkant van het stuur te houden?

Ik hou mijn duimen dus op het stuur.

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Ach, ik blijf dat persoonlijk vinden, vingers binnen of buitenboord. Andrew mag dan ietsje beter kunnen rijden als ik :P maar ik blijf op sommige punten gewoon mijn eigen gevoel voorrang geven.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

SteV6 schreef:Piet, weet je nog dat Andrew ons geleerd heeft om de vingers en duimen niet aan de binnenkant van het stuur te houden?

Ik hou mijn duimen dus op het stuur.

SteV6
Mij heeft die dat niet verteld. Maar de kans dat ik ergens tegen aan rij is natuurlijk ook minder dan bij jouw. :wink:
YvoTuk
Mega lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 09 jul 2005 7:19
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

De constructie van het kitje wat wij verkopen is inderdaad star en niet opvouwbaar.
Achtergrond daarvoor was dat Lotus een 'motorsport steeringwheel kit' aanbied die op dezelfde wijze is opgebouwd.

Na de crash van Bogie (voor sommigen waarschijnlijk een bekend verhaal) kan ik met zekerheid zeggen dat het stuur niet naar binnen komt.
Bogie is met een eigen snelheid van plm. 80km/h en een verschil snelheid van ruim boven de 100km/h frontaal in een Daewoo geklommen.
Toen ik een maand of twee geleden even bij hem ben gaan kijken hoe het met hem was heb ik de foto's kunnen bekijken van het wrak. (hij wil ze niet online zetten om verschillende redenen)

In zijn auto was het stuur wél verwrongen, maar achteraf is vastgesteld aan de hand van de verwondingen aan zijn armen dat hij zich waarschijnlijk heeft getracht af te zetten tegen het stuur. En dat terwijl hij zelf ook iedere keer riep "bij een crash handen van het stuur". Maar ja.. in zo'n situatie gaat het allemaal een beetje automatisch.
Het stuur staat dus aan twee kanten naar voren gebogen, maar het stuur is niet naar binnen gekomen. Het is wel naar boven gekomen, maar dat kan dus geen kwaad.

Voor wat betreft de airbag leveren we tegenwoordig een draadje mee met daarin de weerstand om de plofzak indicator uit te zetten. Als je die over de stekker plaatst op het moment dat de accu uit is zal het lampje niet gaan branden. Pas op het moment dat ie eenmaal geactiveerd is blijft het lampje branden totdat het via de OBD uitgeschakeld wordt.

De snap off die wij gebruiken heeft conische paspannen. Dat wil dus zeggen dat de pennen steeds verder naar binnen lopen naarmate je het stuur meer in weet te drukken. Met andere woorden, daarop kan geen speling ontstaan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

Bericht door Pascal »

Ok Ivo, bedankt voor de verhelderende informatie.
Je hebt een bestelling binnen :lol: :lol: :lol: :lol:
ohjeetje..
Actief lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 12 jun 2007 18:48
Locatie: Huizen

Re: Ander Stuurwiel

Bericht door ohjeetje.. »

piet schreef:
ohjeetje.. schreef:
piet schreef:de kwart voor 3 stand voor je handen vind ik ook niet echt geweldig.
Ik wel..helemaal top. Vooral op snelheid. Voelt "natuurlijk" aan. Handen, voeten, op 1 lijn.

Groeten,


Nico
Wat doe je met je duim? Die uitsparing vlak boven de middenstand zit mij een beetje in de weg.
De "duimenplek" zit mij niet in de weg bij het sturen. Wel bij het inparkeren! Dat nadeel neem ik op de koop toe, want doet er dan niet toe.
De GTI heeft ook zo'n "duimenplek" en dat stuurt ook heel lekker. Ik heb het idee dat ik preciezer stuur met de duimen op hun plek. Meer ontspannen.
Plus: weleens met het voorwiel een stoeprandje geraakt op lage snelheid (in een Volkswagenbus: minder dan 20 km/u) en je wilt niet weten wat er dan gebeurt; stuurwiel slaat echt uit je handen en dan: gebroken duimen.

Groeten,


Nico
Mijn zwarte engelen dus..
Speedster 2.2
Golf GTI
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit let op mijn duimen. Volgens mij zet ik mijn duimen in de auto aan de binnenkant van het stuur.

On-topic: ik heb ook zo`n afneembaar stuurtje en het installeren gaat prima! Je zit alleen even met de toeter aansluiting te knutselen.
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
zoonvanlinne150
Mega lid
Berichten: 850
Lid geworden op: 21 jul 2006 7:46
Locatie: scheveningen

Bericht door zoonvanlinne150 »

Hier wat tips van de meester:
http://www.youtube.com/watch?v=DthhJp2PjV0

Hij begint met stuur tips.....en let op zijn duimen!!!!! 8)
Zo doe ik het dus ook. :o
''lotus'' en ''kapot''
''engels'' en ''meuk''
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Hij begint met stuur tips.....en let op zijn duimen!!!!!
Ja, zo doe ik het dus ook. Maar SteV6 en Ohjeeeeeee niet.

Ik moet trouwens wel want sturen gaat in mijn auto redelijk zwaar.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Ik sla mijn duimen lekker om het stuur, dan heb je toch veel meer grip dan er op. Op de openbare weg is het bijna nooit een probleem, maar als ik bv op de ring ga boenderen, dan heb je daar hele lange bochten met behoorlijk hobbelig asfalt, je wilt dan niet weten hoe goed je je stuur dan vast moet houden.
En ik rij liever altijd met dezelfde handentechniek.
Liever voorkom ik dat ik ergens tegens aan knal (en dan een duimpje breek) dan dat ik door te weinig grip met mijn handen juist ergens tegen aan knal: badkuip kapot, benen gebroken, inwendige bloedingen, MAAR MIJN DUIMEN ZIJN NOG 100% :)
Afbeelding
Plaats reactie