Pagina 3 van 4

Geplaatst: 16 sep 2008 21:07
door ohjeetje..
De één duimt :thumbup: de ander niet :thumbdown: Kwestie van smaak en risico inschatting.

Groeten,


Nico

Geplaatst: 17 sep 2008 6:35
door markv
Ik rij ook altijd met duimen in het stuur, maar heb het wel heel licht vast. Afgelopen vrijdag nog gemerkt dat dat voor mij wel DE manier is om te rijden. De manier waarop ik van Andrew heb geleerd te sturen zit er goed in en dat gaat eigenlijk alleen maar op deze manier.

http://www.youtube.com/watch?v=-KNLtJDQIAM

Enne, niet dat het helpt hoor als het ZO glad is..

Mark

Geplaatst: 17 sep 2008 13:10
door Driver777
Dat ging vlug :shock:

Geen schade?

Geplaatst: 17 sep 2008 18:02
door SteV6
Ik heb er de afgelopen ritjes even op gelet. Onbewust doe ik wat o.a. Andrew Walsh en Chris Vlaar me hebben geleerd, de vingers houden het stuur vast en de duimen liggen op het stuur. Dus niet aan de binnenkant van de stuurrand.

Ook heeft hij mij geleerd om het stuur lekker te laten "werken" en niet koste wat het kost het stuur in een bepaalde stand te houden. Op een niet vlakke weg leidt dat vroeg of laat tot een spin namelijk. Als je een Speedster met losse hand de richting aangeeft, dan zoekt de Speedster zelf de weg ...

SteV6

Geplaatst: 17 sep 2008 18:08
door markv
Nee, gelukkig geen schade. Ging inderdaad HEEEEL erg snel, was (voor mijn tenminste) niet meer te corrigeren.. :(

Mark

Geplaatst: 17 sep 2008 18:10
door Maik
In sommige bochten op circuits moet je soms wel behoorlijk aan je stuur sjorren :wink: Dan kan je hem wel losjes vast gaan houden, maar dan haal je de bocht niet :lol: Dat betekent niet dat je dan het stuur niet nog wat kan laten werken, maar de klappen in je stuur zijn dan zo groot, dan heb ik toch liever de lompe grijp techniek.

@Mark: dat was een opwindende 180! Uitkomen audi S geloof ik? Glad stukje asfalt daar in de regen, maar dat hoef ik jou niet meer te zeggen :lol:

Geplaatst: 17 sep 2008 18:19
door markv
Maik schreef: @Mark: dat was een opwindende 180! Uitkomen audi S geloof ik? Glad stukje asfalt daar in de regen, maar dat hoef ik jou niet meer te zeggen :lol:
Ik vermoed een stuk stilstaand water daar ofzo. Rondes ervoor zelfde lijn gereden, geen problemen..

Mark

Geplaatst: 17 sep 2008 18:58
door Maik
Ik heb dat probleem in nat altijd in de Kuhmo, geen touw aan vast te knopen hoeveel grip je weer in het volgende rondje gaat vinden... 1 van de redenen waarom ik circuitrijden in de regen niets vind :)

Geplaatst: 17 sep 2008 20:17
door Piet
Dan heeft die bocht de juiste naam gekregen.

Geplaatst: 19 sep 2008 17:48
door Pascal
Stuurke zit er in, echt super deze snap off, harder duwen en hij is echt spelings vrij.

En morgen de final touch :?: :roll:

Geplaatst: 19 sep 2008 18:08
door SteV6
Pascal schreef:En morgen de final touch :?: :roll:
- Een oranje streepje op het midden aan de bovenkant van je stuur?
of
- Een domesticker met het Speedsterlogo op de plaats van het Sparco logo? (Ik heb ze voor je liggen in de maat 38mm, 47mm of 48mm)
of
- Je gepoedercoate velgen komen onder je Speedy!

:roll:


SteV6


(Stuur ziet er gaaf uit!!!)

Geplaatst: 19 sep 2008 18:22
door Pascal
SteV6 schreef:
Pascal schreef:En morgen de final touch :?: :roll:
- Een oranje streepje op het midden aan de bovenkant van je stuur?
of
- Een domesticker met het Speedsterlogo op de plaats van het Sparco logo? (Ik heb ze voor je liggen in de maat 38mm, 47mm of 48mm)
of
- Je gepoedercoate velgen komen onder je Speedy!

:roll:


SteV6


(Stuur ziet er gaaf uit!!!)

Het laatste de zwart gepoedercoate velgen :D

Geplaatst: 19 sep 2008 18:38
door SteV6
Heeft Jelle je nog de tip gemaild? Zou de kers op de appelmoes zijn ;)

SteV6

Geplaatst: 19 sep 2008 18:44
door Pascal
SteV6 schreef:Heeft Jelle je nog de tip gemaild? Zou de kers op de appelmoes zijn ;)

SteV6
Ja, maar doe ik niet. Word een echt een mannekesblad. (belgisch voor kitsch)

Geplaatst: 20 sep 2008 16:01
door Pascal
8)