piet schreef:
Weet iemand waar je op moet letten?
Natuurlijk ongeveer dezelfde maat qua stuur.
Zelf heb ik ook suede en ik ben er tevreden over, maar je moet wel rekening houden met het feit dt je deze eerder zal moeten vervangen of opnieuw laten bekleden als een gewoon stuur.
Het vet van je handen trekt in het materiaal en na een tijdje wordt het alsnog als een soort glad leer.
Eigenlijk hoor je suede sturen met race-handschoenen te gebruiken, dan geeft het extra grip op het stuur.
Maar goed.. Als je dat niet erg vindt, dan kan je verder kijken..
Wel of geen snap off adapter
Persoonlijke voorkeur grotendeels. Met adapter komt stuur vaak wel iets dichterbij.
Gaat dit passen in een Speedster cq wat zijn de maten
Een stuurnaaf van MOMO/SPARCO/etc, kopen van een corsa *met* airbag en dan een stuurtje er op van 320mm en dan zit je op ongeveer dezelfde maat als nu, maar meestal met een wat dikkere grip-rand.
Voordeel van zo'n 'off the shelf' naaf van MOMO en zo vind ik dat ze een buigzaam deel er in hebben. Als je bij een aanrijding tegen het stuur aan komt zal de naaf in elkaar 'frommelen' en heb je minder kans op letsel.
Sowieso heeft de stuurkolom zelf nog een breek-systeem in de ophanging waardoor hij in z'n geheel een cm of 10 in het dashboard schuift/zakt, maar da's het extremere werk als dat nodig is...
Hoe zit het met het airbag lampje
Volgens mij op het VX forum als eens voorbij gekomen, maar da's een kwestie van een goede weerstand in de bedrading zetten, waardoor de airbag computer denkt dat die er nog gewoon is.
Heb je anders wel eens gekeken of een bedrijf soms het bestaande stuur opnieuw kan bekleden en wellicht 'm ook wat dikker kan maken? Dat is natuurlijk helemaal de makkelijkste oplossing als dat kan..
Bye, Arno.