leverancier van Miltek / Larini / Supersprint

Alles wat met uitlaten te maken heeft.
Ralph
Actief lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 apr 2008 16:33
Locatie: Krommenie

leverancier van Miltek / Larini / Supersprint

Bericht door Ralph »

Hoi,

Sinds april ben ik de trotse eigenaar van een nagenoeg standaard Speedy. Kan me nog herinneren dat ik tijdens mijn `voorstelrondje` had gemeldt dat er waarschijnlijk weinig aan veranderd zou worden.... Die opmerking is niet helemaal actueel meer :oops: Inmiddels heb ik het interieur aangepakt (aantal delen mat zwart gespoten, erg mooi al zeg ik het zelf) maar nu `moet`er toch echt een andere uitlaat onder :!: :)

Miltek wordt hier alom geroemd, Larini ook alleen die maakt meer geluid dan een Miltek en over een Supersprint systeem wordt niks gezegd. Ik weet ook niet of die leverbaar is voor een Speedster.

Het zou mij dan ook om een volledig uitlaatsysteem gaan, heeft iemand adressen waar deze verkrijgbaar zijn (liefst omgeving van Amsterdam) en waar ze eventueel ook ingebouwd kunnen worden? :D

Miltek claimt een vermogenstoename van ong. 12 pk, klopt dat enigzins? Ik kan namelijk nergens een voor en na-meting vinden...

Alvast dank,
Mvg,

Ralph
Gebruikersavatar
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2926
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Ligt voor de hand, Lotus Amsterdam! FF naar Jan vragen.
020-6735858

Kijk ook even naar een Janspeed, echt een mooier geluid dan van de Milltek en een betere prijs. Prestaties zijn ook goed, Larini is veel luider, te luid naar mijn oordeel, ding maakt al herrie bij 1500 toeren.... Maar dat is persoonlijk...... :idea:
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Ja, is erg persoonlijk. De Larini maakt erg veel herrie maar is ook wel erg gaaf (Speedfreak heeft er eentje). Ploft lekker bij gas los.
De Miltek maakt de minste herrie van de 3. Ik had zelf de Miltek onder mijn Speedster en ik vond dat geluid mooi passen bij de Speedster.
Probeer gewoon even bij iemand te luisteren en maak zelf je keuze.

Onder de Elise zit nu wel een Larini (alleen demper) maar die is een stuk stiller dan de complete uitlaat van Larini onder een Speedster.

Larini en Miltek te bestellen en monteren bij www.vansten.nl

Over een week even naar Cars and Coffee, volgens mij komen er best wat Speedsters.
Lotus Elise S2
Gebruikersavatar
Speedfreak
Mega lid
Berichten: 514
Lid geworden op: 27 mar 2006 20:09
Contacteer:

Bericht door Speedfreak »

Yep, van Sten!

....en gewoon die Larini pakken!
LARINI POWERRRRRRR!!!!!
Ralph
Actief lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 apr 2008 16:33
Locatie: Krommenie

Bericht door Ralph »

Nou ik ben gistermiddag (zaterdag) meteen maar even naar Lotus in Amsterdam gereden om het e.e.a. te bespreken. Maandag komt Jan met een paar mogelijkheden en de kosten ervan... Waarschijnlijk gaat het een JanSpeed worden (indien deze ook een sportkat kunnen leveren want ik wil wel een heel systeem (ook vanwege de vermogens winst). Ben benieuwd :!: :wink:

Ook nog even een Opel Cup uitlaat onder een Speedster Turbo gehoord... klinkt erg fraai! En natuurlijk de Speedy van Steven mogen aanschouwen, mooi ding hoor! Kan niet anders zeggen :!:

Zodra er wat gekocht is laat ik weer van me horen!
groetjes

Ralph
Gebruikersavatar
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2926
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Dank je wel!!
Ralph
Actief lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 apr 2008 16:33
Locatie: Krommenie

Bericht door Ralph »

hoi, de knoop is doorgehakt ,de bestelling is geplaatst! En het mooie is dat het geen enkel uitlaatsysteem is geworden waarvan de merknaam als heading voor deze topic is gebruikt... :lol:

Na overleg met Jan van der Kooi zijn we tot de volgende setup gekomen:

Sport Kat van Komotec en einddemper van JanSpeed (JanSpeed levert momenteel geen sportkat's omdat daar problemen mee zouden zijn).

Ben toch maar voor compleet systeem gegaan om naast ander geluid ook wat extra vermogen te krijgen... :!:

Er zal dus over ruim 2 weken een stuk meer geluid door de straten van het noord-hollandse krommenie (of waar ik ook kom) klinken! Wachten is alleen niet mijn hobby, maar het is niet anders! :wink:

wordt vervolgt

Ralph
Gebruikersavatar
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2926
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Krijg je geen spijt van!!!


:thumbsup:
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Bericht door Co'tje »

Heb je alles er inmiddels onder zitten? Ben benieuwd hoe het klinkt..... Woon in Zaandam, bijna om de hoek.

Mijn speedster is ook nog standaard, maar dat hou ik niet langer dan een seizoen vol :wink:
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

Ralph schreef:Sport Kat van Komotec en einddemper van JanSpeed (JanSpeed levert momenteel geen sportkat's omdat daar problemen mee zouden zijn).

Ben toch maar voor compleet systeem gegaan om naast ander geluid ook wat extra vermogen te krijgen... :!:
Een volledig systeem is tot de cilinderkop!! Wat voor spruitstuk gaat het worden? :twisted: :wink:
Afbeelding
Ralph
Actief lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 apr 2008 16:33
Locatie: Krommenie

Bericht door Ralph »

He. morgen, donderdag dus, wordt het "zaakje" eronder gemonteerd, ben heel benieuwd! nog maar 1 nachtje slapen.... het gaat hier dus om uitlaatlijn exclusief een spruitstuk. je moet wat te wensen overlaten. Maar ook zonder dat spruitstuk zal het best enige vermogenswinst opleveren en vooral qua geluid en op vooruitgaan! :D

Co'tje jij in Zaandam, dacht dat ik de exclusieviteit genoot om als enige met een Speedster in Zaandam rond te rijden.... :? Nog even en er rijden net zoveel Speedster als Astra's rond hierzo... :wink: :D Beetje happy met de Speedy, heb je hem al lang?
Gebruikersavatar
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2926
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Dan wordt morgen een mooie dag, ff beetje inbranden en volop genieten!!
Gebruikersavatar
12Esc
Mega lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:06

Bericht door 12Esc »

wat kost zo'n sportscat nou ongeveer? Ik heb ook de Janspeed einddemper via vd Kooi, bevalt prima qua geluid (iets luider had nog gemogen, misschien dat dat door een sportscat te bereiken is).
Ralph
Actief lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 apr 2008 16:33
Locatie: Krommenie

Bericht door Ralph »

sportcat kost incl btw € 829,- (uit mijn hoofd) ex. montage natuurlijk. Vanmorgen de spullen gezien voordat ze erin gezet worden, zag er goed uit, over paar uurtjes ophalen en dan genieten van het resultaat! :D
Ralph
Actief lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 apr 2008 16:33
Locatie: Krommenie

Bericht door Ralph »

wellicht ten overvloede maar ik bedoel dus de sportcat van Komotec. JanSpeed levert deze momenteel niet vanwege problemen... :!: :?: :roll:
Plaats reactie