Peter Tunissen schreef:Op dinsdag 4 november hebben we
de hele dag het circuit van Zolder gehuurd.
We hadden eigenlijk iets anders/coolers in gedachten voor deze dag, maar dat kan helaas niet doorgaan (in 2009 zeker wel), maar dan nog wordt dit de primeur van de eerste volledige circuitdag op een groot circuit via DF!
Het goede nieuws (voor de mensen die nieuw zijn): er gaan die dag uitsluitend DF'ers de baan op, dus niet druk (de vorige keer Zolder waren er op momenten één à twee auto's tegelijkertijd op de baan), geen al te grote idioten op de baan (;)) en maximale fun voor iedereen.
De prijs voor de hele dag bedraagt €300 plus €100 borg voor de transponder die je aan het eind van de dag (bij inlevering van de transponder) weer terug krijgt. Een auto delen met twee rijders is als altijd weer mogelijk.
Wil je meedoen, meld dat dan in dit topic svp.
Net als altijd is het weer mogelijk om de helft van de rijtijd te combineren met de helft van de tijd vlaggen, dit kost dan €150 plus €100 borg voor de transponder die je aan het eind van de dag (bij inlevering van de transponder) weer terug krijgt.
Om het eerlijk te houden zal de helft van de tijd rijden zonder vlaggen niet meer mogelijk zijn (dit was stiekem ook veel te veel uitzoekwerk allemaal).
Hiervoor zijn overigens maximaal maar 16 plaatsen beschikbaar volgens het principe wie het eerst komt wie het eerst maalt.
Niet rijdende marshalls zijn ook altijd welkom (zonder marshalls geen circuitdag), dus als je nou niet zelf in de gelegenheid bent om te komen rijden, maar toch graag zo dicht mogelijk bij de actie wil zijn, dan is dat een ideale kans.

Fotografen en filmcrew zijn uiteraard ook meer dan welkom.
En dan nu nog even de dingen die anders zijn t.o.v. Zandvoort
(goed lezen s.v.p.!)
1) Op Zolder wordt d.m.v. een transponder de geluidsproductie van iedere auto gemeten. Dit gebeurt op twee plaatsen langs de baan (één keer links en één keer rechts, bij de brug en bij het begin van het rechte eind) en je mag niet boven de 95dB uitkomen.
De eerste keer dat je boven de 95dB komt krijg je op het rechte stuk een zwarte vlag met jouw startnummer erbij en moet je de pits in. Gebeurt het nog een keer, dan mag je de rest van de dag het circuit niet meer op.
Dit wordt bepaald en gemeten van het circuit zelf uit en hier hebben we verder als DF dus geen enkele invloed op!
95dB is overigens niet heel weinig, dus met een standaard auto zul je daarmee niet snel in de problemen komen (tenzij je 360 Stradale rijdt

), maar open uitlaten kun je - indien mogelijk - voor die dag beter vervangen door standaard exemplaren, better safe than sorry!
2) Het woord is al gevallen: de transponders. Iedere auto die het circuit op gaat moet worden uitgerust met een transponder (die op het eind van de dag ook weer teruggegeven moet worden aan het circuit). Daarvoor berekent het een gezonde borg (afhankelijk van het aantal auto's tussen de €4000 en €7000) en die berekenen wij net zo vrolijk weer door, dan weten we tenminste ook zeker dat die dingen aan het eind van de dag ook weer allemaal terug komen, alle transponders moeten uiterlijk om 18:30 weer ingeleverd worden bij het circuit, dus kom die s.v.p. om 18:00
meteen inleveren!
Roel heeft ook weer een mooi overzicht van de deelnemers gemaakt!
