Pagina 1 van 1

verschil in remmen?

Geplaatst: 15 okt 2008 7:09
door wettewilly
is er tussen speedster en speedster turbo een verschil in remmen?
velgen zijn toch al anders bij turbo, en bij meer vermogen (+veel meer koppel) lijkt het mij toch voor de hand liggen dat de remmen ook wat meer aankunnen om het beestje tot stilstand te krijgen... maar ik vnd niets dat hierop duidt...

Kan daarnaast iemand die van 2.2 naar turbo is gegaan eens even weggedrag, beheersbaarheid en bochtgedrag vergelijken? rekening houdend met een droog wegdek natuurlijk ;-)

thx

Re: verschil in remmen?

Geplaatst: 15 okt 2008 10:30
door Arno
wettewilly schreef:is er tussen speedster en speedster turbo een verschil in remmen?
Nee.

Enige verschil was dat de Turbo optioneel met cross-drilled schijven geleverd kon worden. Deze schijven waren/zijn eigenlijk Elise schijven en hebben een groter luchtgat tussen de schijf delen als de standaard Opel schijven.

Eigenlijk niet echt veel verschil.

De standaard 288mm schijven zijn op zich plenty, ook voor de turbo qua remvermogen.

De beperkende factor is eerder het remblok materiaal en de dunne voorbandjes standaard die het hard remmen lastig maken.

Pas een stuk boven de 200 PK ga je meer nodig hebben en zelfs dan zijn de standaard klauwen nog steeds prima met de juiste remblokken, alleen kan je dan naar beter kwaliteit schijven grijpen zoals 295mm schijven van AP zoals Yvo die verkoopt.

Bye, Arno.

Re: verschil in remmen?

Geplaatst: 15 okt 2008 18:19
door Herman
Deleted

Geplaatst: 21 okt 2008 7:38
door Pascal
Gewoon pagid rs-14 blokken en je remschijf origineel houden. :shock:
Je zal merken deze blokken doen wonderen onder de speedster. :P

Ik spreek uit ervaring. dit zijn de blokken die de speedster doen vertragen en ook blijft vertragen.
voor niet al te veel centen.

Gr.Pascal