Kortere schakelpook

Weetjes en tips voor onze auto.
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Kortere schakelpook

Bericht door Pipo »

Vorig weekeinde had ik wat uren vrij en besloot een oud plan uit te voeren. Dus heb ik mijn schakelpook met 5 cm ingekort :) Daar ik de originele aluminium pookknop wou behouden heb ik de schakelpook doorgeslepen, 50 mm (incl. slijpverlies) verwijderd en het zaakje terug aaneen gelast met behoud van het draadstuk. En daarna het bovenstuk van de pook glanzend gepoliert.
De alu pookknop was eerst niet los te krijgen. Ik heb dan met een electrische verfstripper de schakelpook juist onder de pookknop heet gestookt. Dit verzwakte de loctitelijm en daarna kon ik de pookknop gemakkelijk losschroeven. (met een vod er rond en een waterpomptang).

De bovenkant van de pookknop zit nu ca 10cm boven de plastic middentunnel. De zwarte lederen hoes over de pook sluit nu mooi aan tegen de pookknop. Het schakelen gaat nu ook zeer kort en snel. En vraagt niet meer moeite dan met de lange pook.
Als enig nadeel van de modificatie zou je de iets langere afstand van het stuur tot de pook kunnen aanhalen, maar dat heb ik na een lange rit absoluut niet als storend ervaren.

En nu op naar de volgende mod :)
A thing of beauty is a joy forever!
Plaats reactie