1 Nov. Spa + Filmpje !!

Na praten over een evenement.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Met die laatste zin sla je de spijker recht op z'n kop :lol:
Afbeelding
schummy81
Nieuw lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 mei 2008 19:59

Bericht door schummy81 »

mooi filmpje, ooit wil ik daar ook eens rijden. maar weet ni goe hoe daar aan te beginnen. :roll:
Afbeelding
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Simpel, je nu nog inschrijven en dan zie ik je zaterdag verschijnen! :lol:

ABS momentje is heel herkenbaar idd. Helaas, helaas...
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Hij zegt dat hij daar OOK eens wilt rijden, dus wie weet heeft hij al 5000 ronden Ring en 10000 ronden Zandvoort ervaring.... wie weet :wink:

Indien volledig circuitonervaren, dan zou ik zeker Herman z'n post eens goed lezen :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Herman, wellicht was ik niet helemaal duidelijk. Bedoelde het niet serieus en had ik er beter even bij kunnen vermelden. :wink:
Wat je lijstje betreft wil ik nog wel vermelden dat mijn eerste kennismaking ZONDER auto was. Bij racers instappen en uitleg krijgen onder het rijden. Dat was denk ik goud waard. Daarna een paar keer onder de gele vlag zelf gestuurd en dan steeds op je armen getikt worden dat je niet krampachtig moet zijn en dat je gas je stuuruitslag bepaald.
Een volgende circuitdag echt sturen in de langzame sessies en tegen de middag in de snelle sessies. Maar wederom weer met 'goede' begeleiding.
Tot vervelens toe het woordje spiegelen gehoord. Gezien de onnozele ongelukken die ik heb gezien ben ik blij dat me dat is bijgebracht.

Daarna begonnen met een paar keer rijden op een bmw driversclubdag. Geweldig naar m'n zin had ik het. Niet te snelle auto's om je heen (snap je zo wel) en toen was ik verslaafd. Had altijd de begeleiding van Bas Roos als ik het nodig was. Die man mag ik dankbaar zijn voor z'n enthousiasme me te leren rijden En nog wel een paar van die club.

En als je dan verslaafd raakt dan schrijf je je natuurlijk in voor Zandvoort met Driving Fun. Voor het allereerst het circuit zonder iemand waarop ik kon terugvallen. Ik kon daar immers nog niemand persoonlijk. En dan sta je met je helmpje op je kop. Wil je net instappen hoor je 2 Vipers, een Corvette, etc. voorbij brullen. Ik scheet stiekem ff 7 kleuren met m'n 130 pk die ik toen had. Dan heb je ff niemand die zegt, 'rustig aan, vooral spiegelen en je lijnen rijden.' Man man man, wat had ik het spannend toen ik voor het eerst de pitsstraat uitreed. Een paar rondjes later voelde ik me volledig op m'n gemak omdat de groep waarmee we op pad gingen echt meer dan correct reed.
Maar je hebt daarom absoluut gelijk!

Dat is ook de reden waarom ik lekker heb zitten spammen voor Zolder. Die baan rijd ik vaker en ik ken daar de lijnen wel. Dan is het leuk om iemand kennis te laten maken met het circuit. Afgezien van 1 bocht waar je jezelf heel hard kunt tegenkomen (zal dan 2 of 3 keer in een klap zijn) is het imho een veilig circuit. Spa is voor mij overigens nieuw, maar gelukkig zijn er 2 sessies van 50 minuten voor instructies. Daar moet ik m'n lijnen leren.

Als ik een serieuze aanvulling mag geven: print het circuit uit en ga youtube filmpjes kijken tot je er scheel van wordt!
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Dan mag je hopen dat hij weet dat m'n abs op nat op z'n Opels werkt. Zie filmpje Alain. :wink:
Plaats reactie