15 nov. Spa

Na praten over een evenement.
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

15 nov. Spa

Bericht door allen »

Nou, de Speedster is nog heel... :?

Gisterenavond vertrokken. Rond Antwerpen nog even met Alain en de kinderen (zo bleek) afgesproken voor de wielen en van hem al te horen gekregen dat Spa spekglad zou zijn. Daarna wezen wokken en doorgeknald naar het hotel, alwaar we 1,5 uur moesten wachten voor de checkin. Ondertussen dan maar een paar biertjes. Je moet wat...
Na middernacht zocht ieder z'n kamer op en ik had het genoegen boven het café te slapen. Oftewel tot een uur of 3 stampende muziek en rond half vier een groep bezopen gasten. GVD, ik wil slapen!!!
Kwart over 6 eruit en moeten douchen in een ijskoude badkamer zonder kachel. Compleet gaar dus naar de keuring gegaan. In de miezer die we de hele dag door zouden hebben. Natte baan.

Heb in de ochtend een tijdje treintje gereden achter een leswagen en toen viel me al op hoe verdomd glad het was. En dan moet je toch een keer zonder begeleiding. Onderstel heb ik niet meer aan gerommeld. Zacht is goed vandaag, zo heb ik mezelf voorgehouden. Van hele nette rijders tot debiele rijders meegemaakt. Tot 3 keer toe door middel van de rem voorkomen dat m'n neus eraf gereden werd bij een inhaalactie. De schades die gereden werden waren niet te tellen. Mooie momenten voor mij waren de Marcos van Cor Euser die zo nu en dan langszij moest, een Cayman die de hele dag als een bezetene maar echt zo'n waanzinnig mooie wagenbeheersing had dat je bek open viel van verbazing. Rond een uur of 3 was het wel genoeg. Spa leren rijden op een natte baan tussen die mensen was voor mij niet weggelegd. :oops:

En voor een ieder die z'n eerste circuitdoop wil hebben kan ik Spa na vandaag van harte aanbevelen! Mocht je dik in de slappe was zitten. :wink:
Laatst gewijzigd door allen op 16 nov 2008 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
alain
Mega lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 04 jan 2006 12:07
Locatie: Antwerpen (Schilde)

Bericht door alain »

In welk hotel heb je geslapen ??????? niet aan te bevelen dan :D :D

Mooi om te horen dat je Speedster nog heel is.
Spa is niet zo leuk op een natte baan en evenmin als het veel te druk is.

Bij Lot days is het zo te horen toch veiliger op de baan ????! :)

Heb je wat bijgeleerd ?
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Hmmm, een beetje in het water gevallen dagje dus? Dat is jammer Allen...
Mijn circuit rijden seizoen is nu wel voorbij, tenzij rond de evenaar georganiseerd :P
Regenrijden met een andere auto dan een oude sierra of E30 vind ik niet leuk :wink:
Heb je verder nog circuitdagen in de planning staan Allen?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Als mijn dakje maar heel is :lol:

Ik vindt dat je behoorlijk veel lef heb, lees knettergek :wink: , dat je daar gaat rijden met die halve zolen.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

En wat maakt dat de persoon dan die spullen uitleent aan zo'n knettergekke speedsterrijder? 8)
Afbeelding
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Francorchamps Racing Hotel. Gewoon gelijk vergeten. Hun cafeetje is gezellig, maar de kamers zijn na hun inrichting in 1923 nooit meer onderhouden.

Als ik moet denken over wat ik heb geleerd is het alleen het feit een driftcursus met eigen speedster toch geen gek idee is. En als ik zie hoe gecontroleerd een Viper bestuurder z'n wagen, nadat hij hem verliest in Au Rouge, de juiste kant op kan laten spinnen en glijden, is er voor mij gewoon echt nog veel werk aan de winkel. Want zo rustig kijken en doen zul je bij mij niet meemaken als ik de auto verlies.

Circuitdagje is kwa rijden iets in het water gevallen idd. Overigens zegt de naam, zoals bij meer organisaties, niet alles. Mensen stoeien ook gewoon met nieuw en duur spul van allerhande merken. Gisteren waren de verschillen gewoon letterlijk te groot. Van auto's op semi slicks, straatbanden tot regen racebanden. Auto's met weinig pk's tot auto's met 600+ pk. Er zitten rijders tussen zoals, bijvoorbeeld die Cayman rijder die knoerthard ging, maar ik me gewoon geen seconde onveilig voelde. Ook die Marcos haalde in op plekken waar ik geen problemen mee had. Een 'racecivic' op (regenbanden?) bijvoorbeeld, wacht niet totdat je door een bocht bent. Of die nu lang of kort is. Knalt buitenom de ideale lijn gewoon in waardoor je ineens teveel snelheid hebt om aan de binnenbocht te blijven. Dat soort acties werd ik minder vrolijk van. Kan me voorstellen dat als je nog niet bekend met spiegelen bent dat je je wagen dan ook gewoon in de bocht z'n zijdeur inramt. Auto's die ter hoogte van je voorruit al met een klap terugsturen zodat je ervoor in de ankers moet is helemaal dwaas.
De gezelligheid van 'ons' groepje was overigens zoals verwacht. Heel gezellig. Ook ondanks de schade van een paar.

@Piet: Er zijn wel meer circuitdagen waarbij sommigen vinden dat het halve zolen zijn, maar waar ik nooit problemen bij ondervonden heb. Het is dus even trial and error. Gisteren niets dan lof over de organisatie zelf. Snel en correct ingegrepen. Absoluut voldoende vlaggers en snelle 'baanopruimingen'. Alleen wil ik daar niet meer tussen zitten als ik geen raghok heb. Afgezien het gat dat ik erin heb gezaagd om wat ruimte te maken voor de helm is het dakje nog heel. :wink:

---
edit: btw, geen trackdays in 2008 op de planning. de kans op een vochtige baan is te groot aan het worden.
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Laten we voorop stellen dat alles echt wel tot de puntjes geregeld was op de dag zelf. Het is alleen een tik te heftig voor mij om me nog een keer daar in te schrijven. Uiteindelijk wil ik gewoon zonder schade naar huis. Ik houd het wel op df dagen en schrijf me nog wel in voor lot dagen in 2009.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Was ons kooiboihotelleke nog wat beter begrijp ik nu :?: :idea: :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

In mijn kamer hing het gordijn er half af, was de niet werkende kachelknop beschimmeld, leek het alsof iemand m'n blauwe handdoek had gebruikt bij een bepaald entertainment tijdschrift en was het alles behalve stil. De dispenser met douchegel / shampoo was leeg en ik had haren in het bad liggen. Herman heeft er blijkbaar andere ervaringen mee. Dus vooralsnog heb ik pech gehad misschien. Neemt niet weg dat ik de volgende keer een ander hotel ga proberen.

Het Koiboihotel vond ikzelf overigens keurig hoor. Het mag dan wel simpel zijn, maar het oogt allemaal schoon en verzorgd. Ze hadden ook lekkere wisky daar.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Ik had er ook helemaal geen problemen mee, je hoeft er alleen maar te maffen, en dat ging daar dan ook goed, er was daar voor de rest dan ook geen r##t te doen verder :wink:
Volgend jaar weer wat mij betreft 8)
Afbeelding
Gebruikersavatar
alain
Mega lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 04 jan 2006 12:07
Locatie: Antwerpen (Schilde)

Bericht door alain »

allen schreef: leek het alsof iemand m'n blauwe handdoek had gebruikt bij een bepaald entertainment tijdschrift en was het alles behalve stil. De dispenser met douchegel / shampoo was leeg en ik had haren in het bad liggen.
Weet je zeker dat je in de juiste kamer lag ?? :D :D
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Achteraf had ik misschien eens moeten kijken of de sleutel ook in een ander slot pastte... :idea:
Gebruikersavatar
zoonvanlinne150
Mega lid
Berichten: 850
Lid geworden op: 21 jul 2006 7:46
Locatie: scheveningen

Bericht door zoonvanlinne150 »

Maik schreef:Was ons kooiboihotelleke nog wat beter begrijp ik nu :?: :idea: :wink:

JIIIIIHAAAAA :alone:
''lotus'' en ''kapot''
''engels'' en ''meuk''
Elise
Mega lid
Berichten: 681
Lid geworden op: 03 aug 2007 16:21

Bericht door Elise »

Maik schreef:Was ons kooiboihotelleke nog wat beter begrijp ik nu :?: :idea: :wink:
Ik denk dat het lastig wordt om een hotel te vinden met een betere prijs/kwaliteit verhouding :wink:

Met name het ontbijt was ver boven verwachting naar onze mening...
Plaats reactie