Pagina 1 van 4

De speedster start niet

Geplaatst: 24 nov 2008 13:02
door rolfbijl
Ik wilde afgelopen zaterdag met de speedster gaan rijden, er was nog GEEN sneeuw, en de speedster starten niet. Ik draaide het sleuteltje om, alle lichtjes branden, en ik drukte op de start knop. Ik hoorde alleen wat tikken achter mij. Verder niets. Ik heb het een aantal keren geprobeerd maar het blijft het zelfde. Wat is er aan de hand??

Geplaatst: 24 nov 2008 13:07
door Maarten
Als je alleen een tik hoorde is het waarschijnlijk dat je accu te leeg is om de startmotor nog rond te laten gaan.

Even met startkabels proberen en als ie het dan wel doet een nieuwe Accu erin.

Geplaatst: 24 nov 2008 13:09
door Arno
Accu bijna leeg of slecht accu-contact (polen geoxideerd of los)

Tikken is de bendix van je startmotor.

De accu heeft dan nog net genoeg vermogen om deze te bedienen, maar als de zware electromotor van je startmotor probeert aan te slaan zakt de accuspanning in, het zaakje valt weer 'af' en begint opnieuw.

Laad de accu eens op met een lader of monteer een nieuwe en hij doet het hoogstwaarschijnlijk weer prima!

Bye, Arno.

Geplaatst: 24 nov 2008 13:36
door rolfbijl
Bedankt. Ik ga het straks proberen

Geplaatst: 24 nov 2008 14:54
door Maik
Wanneer had je voor het laatst met je speedster gereden en staat hij buiten of binnen? Als je een auto TE lang laat staan, wordt een accu altijd een stuk minder, vooral als er een alarm in zit. Misschien een tip om een druppellader aan te schaffen zodat je hem de volgende keer na x aantal weken je de speedster weer lekker fris kan starten.

Geplaatst: 24 nov 2008 15:16
door rolfbijl
Is het lastig om de accu eruit te halen. De garage zij van wel.

Geplaatst: 24 nov 2008 15:35
door rolfbijl
Hoeveel kost eigelijk een nieuwe accu voor de speedster. Ik heb het bij de opel garage gevraagt en die reken er 196 euro voor. Ik vind dat wel wat duur. Zij er goede accu's maar dan goedkoper

Geplaatst: 24 nov 2008 15:52
door M-speed
voor je een nieuwe accu ga halen zou ik eerst ff kijken of tie wel echt kapot is en niet gewoon leeg

Geplaatst: 24 nov 2008 17:06
door Arno
rolfbijl schreef:Is het lastig om de accu eruit te halen. De garage zij van wel.
Moeilijk is het niet, alleen vervelend..

De opening is nogal krap bemeten waar hij doorheen moet en er zitten wat kabels en zo in de weg.

Scheelt een hoop als je met 2 personen het kan doen. Dan kan 1 tillen en de andere de obstakels uit de weg duwen/schuiven.

Nieuwe accu is niets spannends. Gewoon 43Ah accu'tje. Type 063 van 207mm x 175mm x 175mm.

Voorbeelden:

Varta Blue Dynamic 544 402 044 3132
Varta Silver Dynamic 552 401 052 3162
Tudor/Exide Technica TA02 (543 20)

Iedere auto-onderdelen zaak op de hoek moet ze zo er uit kunnen rollen..

Beetje afhankelijk van type (en evt. korting) kom je op zo'n 50 tot 100 euro uit. De hogere capaciteit calcium accu's aan de duurdere kant.

Bye, Arno.

Geplaatst: 24 nov 2008 17:16
door allen
Mijn wagen start af en toe ook wat lastig. Start dus wel, alleen is het net alsof de startmotor niet sterk genoeg is dan. Als ik de accu mag geloven is deze nog kerngezond. Accuklem is al vervangen.

Geplaatst: 24 nov 2008 18:27
door Herman
Deleted

Geplaatst: 24 nov 2008 18:35
door Piet
en de accupolen zijn niet standaard.

Geplaatst: 24 nov 2008 18:38
door Piet
Weer wat info voor de faq. 8)

Geplaatst: 24 nov 2008 20:41
door rayz25
60 Euro een accu bij de opel dealer hier,
Werkt perfect in mijn speedy

Geplaatst: 24 nov 2008 21:29
door Dominique
Je auto voelde waarschijnlijk die buien al aankomen. . . . :wink:

Waarschijnlijk is de accu gewoon leeg getrokken door het alarm? En heb je aan startkabels voldoende.

Mocht je de accu willen vervangen, let dan op bij het sleutelen dat je gereedschap makkelijk contact kan maken met het chassis. Naast dat het zonder meer je chassis beschadigd, kan de electronica het daar ook moeilijk mee hebben. goed beschermen dus.

De gel-accu is kleiner en past makkelijker door het gat, maar de standaard beugel kan je niet meer gebruiken om hem vast te zetten.