rear clam demonteren

Weetjes en tips voor onze auto.
Gebruikersavatar
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2926
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Heb een vroege, die had het ook......
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Weet je hoe Jan hem er uiteindelijk uitgekregen heeft? Gewoon met brute kracht lijkt mij, maar is de plaat dan nog wel heel gebleven?
Afbeelding
Gebruikersavatar
M-speed
Actief lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 25 mei 2008 19:57

Bericht door M-speed »

bij mij zat tie wel vast maar niet echt heel erg ik hoefde alleen een keer hard te trekken en hij was los
Gebruikersavatar
Rallye
Actief lid
Berichten: 346
Lid geworden op: 06 jul 2008 11:18
Locatie: Oosterhout

Bericht door Rallye »

M-speed schreef:bij mij zat tie wel vast maar niet echt heel erg ik hoefde alleen een keer hard te trekken en hij was los
Dan lijkt het mij toch wel verstandig om dit in een (verwarmde) garage uit te voeren bij lage buitentemperaturen. Kunststof is heel mooi, maar voor je het weet breekt alles af.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
Gebruikersavatar
M-speed
Actief lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 25 mei 2008 19:57

Bericht door M-speed »

hij is niet verwarmd maar het is niet koud binnen dus dat scheelt al een hoop
en heb voor de zekerheid als het echt te koud word een mooie gas brander

zoiets zeg maar :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
speedster1234
Lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 21 jan 2011 18:36

Re: rear clam demonteren

Bericht door speedster1234 »

Ik zit eraan te denken om de achter clam eraf te halen omdat ik lijstje aan dingen heb die er gebeuren moeten. Werkzaamheden aan uitlaat, ophanging en koeling en wat onderhoud. Alles is te doen zonder de body eraf te halen, maar is lastig en niet prettig werken. Met de body gedemonteerd zou dit alles een stuk eenvoudiger gaan. En zeker omdat het meerdere werkzaamheden zijn lijkt mij het wel beter om hem eraf te halen.

Ik heb het bovenstaande allemaal doorgelezen en ook het word bestand met de beschrijving. Echter in de comments lees ik dat de computer gedemonteerd moet worden, dit lees ik alleen niet terug in de word beschrijving? Is dit nodig? en hoeveel last ga ik krijgen van de intercooler? (zoals aangegeven in de comments) Het betreft een speedster turbo

Ik heb in principe tijd genoeg, want heb besloten deze winter toch te schorsen omdat ik toch niet ga rijden met het slechte weer. Is het verwijderen van de achter clam een beetje te doen of is het echt een rot klus? Heb namelijk ook geen zin om van de regen in de drup te belanden...

Alvast bedankt!
-Opel speedster Turbo
-Peugeot 205 GTI
-Fiat Grande punto
Plaats reactie