Pagina 1 van 1
Motor houdt in rond de 2000-4000 en bij weinig gas
Geplaatst: 23 dec 2008 17:37
door stevenflappy
Iemand een idee? Dacht dat het aan de EGR lag maar die zit er nu op en de melding is weg. Ook na resetten van de computer bleef het. Het is er al sinds ik de Speedster ophaalde na de nieuwe kop en spruitstuk.... Iemand??
Geplaatst: 23 dec 2008 18:09
door M-speed
doet tie het voor de rest gewoon goed kwa stationair enzo
en houd tie ff in of helemaal
Geplaatst: 23 dec 2008 19:03
door Herman
Deleted
inhouden
Geplaatst: 23 dec 2008 19:27
door Pipo
Klinkt inderdaad als een brandstoftekort. Heb je de brandstoftabel laten herprogrammeren, of is het nog de originele?
Geplaatst: 23 dec 2008 19:43
door stevenflappy
Nee, volgas geeft geen problemen......
Geplaatst: 23 dec 2008 20:11
door the-duke
Om het zekere voor het onzekere te nemen, zou ik maar eens snel een rondje gaan rijden met een wide-band lambda sensor erin zodat je kan vaststellen of hij in ieder geval niet te arm loopt.. En tot dat moment niet te snel rijden, want als hij te arm loopt kan het snel over zijn met de pret..
Ik kan me sowieso voorstellen met die verbeterde kop, dat je computer zich nog even in moet regelen trouwens.
gr,
The-Duke
Geplaatst: 23 dec 2008 20:28
door stevenflappy
Heb een scangauge, kan ik het daarmee zien?
Geplaatst: 24 dec 2008 15:52
door stevenflappy
Maar volgas heb ik geen problemen, das toch onlogisch dan???
Geplaatst: 24 dec 2008 16:13
door the-duke
Beste Steven,
Ik weet niet wat jouw scangauge kan, maar gezien het feit dat er alleen maar een standaard narrow band lambda sensor (2 stuks zelfs) in je auto zit, kan je daar niet nauwkeurig mee meten in hoeverre hij rijk of arm loopt.
Ten tweede geef je zelf het antwoord al een beetje.
Vol gas geen probleem (dat je niks geks voelt geeft trouwens niet altijd aan dat er geen probleem is) en in middengebied met niet veel gas geven wel een probleem.. Je moet dus dat probleemgebied onderzoeken, om te zien wat juist daar aan de hand is.
Motoren zijn wat mij betreft een heel simpel iets, want je hebt maar 2 opties, als hij mechanisch niet kapot is: mengsel niet in orde of vonk niet in orde. Het makkelijkste en in eerste instantie belangrijkste is het checken van je mengsel.. (gezien het feit dat je geen nieuwe software hebt, zal je ontsteking waarschijnlijk niet ineens veel te vroeg staan ofzo, dus zal niet snel een reden zijn waarom je je motor kapot zal rijden)
gr,
The-Duke
Geplaatst: 24 dec 2008 17:16
door Maik
Waar denkt Jan vdK aan Steven? Hij zal toch wel een idee hebben?
Geplaatst: 24 dec 2008 17:53
door Dennizz
Maik schreef:Waar denkt Jan vdK aan Steven? Hij zal toch wel een idee hebben?
Zet het maar als prijsvraag op het forum om de jongens scherp te houden

Geplaatst: 24 dec 2008 17:59
door Piet
Ik denk: Koop een Lotus
Geplaatst: 24 dec 2008 18:06
door speedster
Ik ga voor de koelkast. Ik denk verkeerde bougie's............
Geplaatst: 24 dec 2008 18:06
door Herman
Deleted
Geplaatst: 24 dec 2008 21:21
door the-duke
dat bedoelde ik juist ook te schrijven: juist een te arm mengsel is erg gevaarlijk. Ik spreek helaas uit ervaring met een vuiltje in de hoofdsproeier toen ik nog met Webers reed..

Merkte je stationair niks aan, ook middengebied prima en helemaal bovenin op 1 cylinder net te arm door vuiltje.. Zuiger kapot, kleppen lekken, door carterdruk één oliedrama onder de motorkap etc..
Alleen ontsteking, mits ie niet te vroeg staat (natuurlijk sterke relatie met rijkheid mengsel), maak je niet veel mee kapot op korte termijn..
gr,
The-Duke