Genadeloos vernederd...
- allen
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
Genadeloos vernederd...
Gisteren volle polle met een elise weg bij het stoplicht om vervolgens in een seconde vernederd te worden door een Speedster met compressor. Wederom automatisch gekeken of ik in R stond. 

Bekend gevoel.......
Zij aan zij met een dikke mercedes op oprit van de A8. Toen de we naast elkaar dik 180 reden op een rechte weg vond ik het veiliger om de voet van het gas te halen, zeker met alle auto's voor ons die erg snel naderde.
Om te zien hoe de Mercedes door blijft jakkeren en zichzelf (en een ander) bijna plat rijdt met rechts inhalen
Moraal van het verhaal: zorg dat je er na een paar honderd meter ver genoeg voor zit, is het meest veilig
Zij aan zij met een dikke mercedes op oprit van de A8. Toen de we naast elkaar dik 180 reden op een rechte weg vond ik het veiliger om de voet van het gas te halen, zeker met alle auto's voor ons die erg snel naderde.
Om te zien hoe de Mercedes door blijft jakkeren en zichzelf (en een ander) bijna plat rijdt met rechts inhalen

Moraal van het verhaal: zorg dat je er na een paar honderd meter ver genoeg voor zit, is het meest veilig

- allen
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
Co, het verhaaltje Speedy vs Bimmer is denk nog niet zo makkelijk als het lijkt. De soort wegen, het onderstel en de stuurmanskunsten van een ieder maken het een lastige vergelijking. Op lange doordraaiers op snelheid in de heuvels voelt een bmw bij mij nog altijd stabieler aan. Ik weet het, ben te eerlijk...

- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Met standaard vering zijn lange bochten echt niet tof in de speedy.allen schreef:Co, het verhaaltje Speedy vs Bimmer is denk nog niet zo makkelijk als het lijkt. De soort wegen, het onderstel en de stuurmanskunsten van een ieder maken het een lastige vergelijking. Op lange doordraaiers op snelheid in de heuvels voelt een bmw bij mij nog altijd stabieler aan. Ik weet het, ben te eerlijk...![]()
Met standaard vering zijn hobels in een bocht echt niet tof in de speedy.
Kortom: gladde korte bochten met niet te hoge snelheid is de speedy in het voordeel, alle andere combinaties niet.
Een "standaard" audi/bmw/mercedes zijn echt niet beroerd afgeveerd, doorgaans hebben ze een veel bredere bandbreedte qua snel door verschillende soorten bochten rijden.
Hoe extreme een auto, hoe minder geschikt onze kart is voor het wegdek in NL. Op een rotonde maak ik misschien veel goed maar bij ieder recht eind ben ik het weer kwijt en laten we zwijgen over de verkeersdrempels

Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Ach vernederd, vernederd.
Reed laatst met een Mercedes CL 65 AMG stukje op.
Tot 80 km per uur gezamelijk neus aan neus, daarna verdween de AMG al snel aan de horizon.
Maar ja, met 612 pk en 313.000 euro mag dat best van mij hoor.
Originele turbo die overigens wel een compressor eruit reed vorig jaar, iets met langere toeren of zo. O, daar ga ik weer. Het was niet zo belangrijk, toch?
Reed laatst met een Mercedes CL 65 AMG stukje op.
Tot 80 km per uur gezamelijk neus aan neus, daarna verdween de AMG al snel aan de horizon.
Maar ja, met 612 pk en 313.000 euro mag dat best van mij hoor.

Originele turbo die overigens wel een compressor eruit reed vorig jaar, iets met langere toeren of zo. O, daar ga ik weer. Het was niet zo belangrijk, toch?

Speedster T #5002
Het was een korte bocht met een klein knikje de andere kant op aan het eind. De lastenwisseling werd de BMW 330c een beetje teveel.....allen schreef:Co, het verhaaltje Speedy vs Bimmer is denk nog niet zo makkelijk als het lijkt. De soort wegen, het onderstel en de stuurmanskunsten van een ieder maken het een lastige vergelijking. Op lange doordraaiers op snelheid in de heuvels voelt een bmw bij mij nog altijd stabieler aan. Ik weet het, ben te eerlijk...![]()
Van lange bochten wordt ik ook niet echt vrolijk in de speedster, en met slecht wegdek is het vrij nerveus.
Heeft de aanpassing van je onderstel die problemen opgelost?
-
- Actief lid
Maar met een hardtop toch zeker welallen schreef:Als ik had geweten wat ik moest weten had ik dat onderstel dag 1 eronder geramd!
Gevoelsmatig scheelt het gewoon erg veel met een standaard onderstel. Wat dus niet wil zeggen dat je op Nitrons altijd sneller zult zijn.

Groeten,
Nico
Mijn zwarte engelen dus..
Speedster 2.2
Golf GTI
Speedster 2.2
Golf GTI