Bematec

Alle overige technische zaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
paulb
Actief lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 21 mar 2008 22:03
Locatie: Sittard

Bematec

Bericht door paulb »

Heeft iemand hier ervaring mee?


http://www.bematec.eu/radar-ontwijksysteem2.php


Gr.

Paul
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Bericht door Co'tje »

De politie heeft dat tegenwoordig toch direct door? Of heeft het nog steeds zin om een radarverklikker of laserverstoorder in te bouwen?
Gebruikersavatar
12Esc
Mega lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:06

Bericht door 12Esc »

dat verhaal van die Solo klinkt wel erg vaag. Het verstoort het doppler effect maar zendt geen signalen uit. Wordt niet ingebouwd, maar kan gewoon in de sigaretten aansteker. En een foto wordt niet getoond.
Ik geloof er niets van.

Ik rijd zelf al meer dan 10 jaar met een stinger (ventura) rond. Die heeft al in heel wat auto's gezeten. Werkt perfect (alleen radar, geen laser) en nog nooit gedetecteerd (als ik wordt aangehouden zet ik hem wel uit, je zult maar per ongeluk het contact aanzetten en dat geluid horen als de politie er nog bij is...).
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

12Esc schreef:dat verhaal van die Solo klinkt wel erg vaag. Het verstoort het doppler effect maar zendt geen signalen uit. Wordt niet ingebouwd, maar kan gewoon in de sigaretten aansteker. En een foto wordt niet getoond.
Ik geloof er niets van.

Ik rijd zelf al meer dan 10 jaar met een stinger (ventura) rond. Die heeft al in heel wat auto's gezeten. Werkt perfect (alleen radar, geen laser) en nog nooit gedetecteerd (als ik wordt aangehouden zet ik hem wel uit, je zult maar per ongeluk het contact aanzetten en dat geluid horen als de politie er nog bij is...).
In NL merk de politie zo`n stinger al op door alleen maar langs te rijden. Dan wordt je staande gehouden en mag je hem ter plekke demonteren en inleveren of je auto wordt in beslag genomen plus een boete van >250 euro.

Het verhaal ophangen: ,,Ik heb er geen 1" gaat dus echt niet werken. Als de politieauto het signaal heeft opgepikt is dat voldoende. Snel uitzetten heeft dus geen zin.

Wat wel zo kunnen is dat je er 2 hebt. Dan zet je de ingebouwde stinger uit bij aanhouding en een kapotte (of dummie) geef je aan de politie. Die je zogezegd onder de bumper vandaan haalt :roll:

Dan wel even wachten tot ze echt weg zijn met de echte aanzetten 8)
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
12Esc
Mega lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:06

Bericht door 12Esc »

maar er zijn schijnbaar maar enkele detector-detectors beschikbaar per redio. De kans dat je dus zo'n controle tegenkomt is erg klein. Bovendien is het alleen duidelijk als je los van ander verkeer rijdt, in een groep is het lastig op afstand te bepalen in welke auto de detector zit.
Blijkt wel, nog nooit problemen mee gehad en ik rijd heel wat km's.

Ik kwam dit overigens tegen, bevestigt de vermoedens over de solo:
http://www.flitsservice.nl/algemeen/ind ... hp?id=4201
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

12Esc schreef:maar er zijn schijnbaar maar enkele detector-detectors beschikbaar per redio. De kans dat je dus zo'n controle tegenkomt is erg klein. Bovendien is het alleen duidelijk als je los van ander verkeer rijdt, in een groep is het lastig op afstand te bepalen in welke auto de detector zit.
Blijkt wel, nog nooit problemen mee gehad en ik rijd heel wat km's.

Ik kwam dit overigens tegen, bevestigt de vermoedens over de solo:
http://www.flitsservice.nl/algemeen/ind ... hp?id=4201
Precies, de pakkans is relatief klein. Maar als ze je opmerken ben je 300 euro en je stinger lichter.

Sinds 6 jaar (auto en motor) heb ik nu 2 snelheidsboetes gehad (vorig jaar juni). Tijdens de reis om te kijken naar de speedy en de dag later tijdens de reis om de speedy op te halen. Ik was toen duidelijk niet bezig met het verkeer maar met wat anders :wink:

Persoonlijk zie ik een stinger nog niet als voordeel. Dagelijks staat m`n rijbewijs op het spel. De afgelopen 6 jaar heeft het mij maar 160 euro gekost aan flitsers.... Als je een beetje oplet, komt het allemaal goed!
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Dennizz schreef:Wat wel zo kunnen is dat je er 2 hebt. Dan zet je de ingebouwde stinger uit bij aanhouding en een kapotte (of dummie) geef je aan de politie. Die je zogezegd onder de bumper vandaan haalt :roll:

Dan wel even wachten tot ze echt weg zijn met de echte aanzetten 8)
Voor de liefhebber heb ik nog een defecte Ventura liggen. Kabelbreuk in de draad vanaf de antenne ... Voor een paar tientjes mag die weg en heb je een dummie voor inlevering bij de plisie ;)

(En als je handig bent kan je 'm nog werkend krijgen ook denk ik. Ik rijd zelf te weinig boetes bij elkaar om al dat (inbouw)werk op mijn hals te halen).

SteV6
Laatst gewijzigd door SteV6 op 04 feb 2009 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
S4 Avant
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

De stinger DSI werkt feiloos en kruipt nog net door een maas in de wet.
Mijn schoonpa heeft er ook 1.
Als je wordt aangehouden wis je met een simpele druk op de knop de software die radarsignalen omzet naar een waarschuwing. Na dat wissen is het alleen nog maar een soort boardcomputer :) . Volgens mij is dat nog steeds "legaal". Heb nog geen verhalen gehoord dat die dingen uit een auto gehaald moesten worden...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Plaats reactie