Niet zo nieuwe Speedster
Niet zo nieuwe Speedster
Hoi,
Ik ben Dave en ik heb mijn 2.2 Speedster al dik 3 jaar en ben een zeer tevreden gebruiker. Sinds ruim een jaar gebruik ik de Speedster niet meer voor woon-werkverkeer en vond het dus wel een goed idee om er wat onverstandige dingen mee te gaan doen... Ik ben Lotus gegaan en heb Jan van der Kooi gevraagd om de auto enigzins aan te passen. Ofwel:
-Hitec supercharger met inlaatkoeling
-Nitron Ntr Sport
-Wielen: ATS velgen (zwart), Toyo banden(geen 888, rij ook wel es als het regent) (voor 205/45/17 achter 235/45/17)
-Jan speed uitlaat en sportcat
-Alles zwart(raamstijl, tankdop und interieur lampen)
Dit heeft als gevolg dat ik nu lekker kan meekomen in het verkeer en dat ik, excuses, mijn Speedster de hele tijd wordt aangestaart. Wat goed is, want hoe vaak komt het voor dat iemand in een Aston Martin met een jaloerse blik naar een Opel kijkt...
Het leek mij nu dus ook een goed moment om uit de anonimiteit te treden(ik heb namelijk al vaak op dit Forum gezworven) en mij hier aan te melden.
Foto volgt spoedig, hoop ik...
Ik ben Dave en ik heb mijn 2.2 Speedster al dik 3 jaar en ben een zeer tevreden gebruiker. Sinds ruim een jaar gebruik ik de Speedster niet meer voor woon-werkverkeer en vond het dus wel een goed idee om er wat onverstandige dingen mee te gaan doen... Ik ben Lotus gegaan en heb Jan van der Kooi gevraagd om de auto enigzins aan te passen. Ofwel:
-Hitec supercharger met inlaatkoeling
-Nitron Ntr Sport
-Wielen: ATS velgen (zwart), Toyo banden(geen 888, rij ook wel es als het regent) (voor 205/45/17 achter 235/45/17)
-Jan speed uitlaat en sportcat
-Alles zwart(raamstijl, tankdop und interieur lampen)
Dit heeft als gevolg dat ik nu lekker kan meekomen in het verkeer en dat ik, excuses, mijn Speedster de hele tijd wordt aangestaart. Wat goed is, want hoe vaak komt het voor dat iemand in een Aston Martin met een jaloerse blik naar een Opel kijkt...
Het leek mij nu dus ook een goed moment om uit de anonimiteit te treden(ik heb namelijk al vaak op dit Forum gezworven) en mij hier aan te melden.
Foto volgt spoedig, hoop ik...
We gaan woensdag opnieuw rollen, er zat namelijk nogal wat gepingel bij hogere toeren en bij het vragen van veel vermogen. Bleek dat de vacuumklep voor de benzineleiding niet goed sloot ofzo doordat het er een leiding ergens niet op de juiste plaats was aangesloten...blablabla te weinig druk blablabla etc... Jan heeft het me allemaal uitgelegd(en hersteld) maar ik moet bekennen dat ik hem na twee zinnen al helemaal kwijt was... Nou ja, lijkt mij duidelijk dat ik dus geen techneut ben. Gewoon lekker rijen...Dennizz schreef:Welkom
Die auto is dus van jouw. 2 weken terug heb ik je auto nog bewonderd. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de uitslag van die zaterdag was
Plaats de foto + meting maar snel, zulke uitvoeringen zie ik niet vaak
Als ik de uitdraai heb post ik hem.
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Wordt je auto ook op de rollenbank bij Klasen afgesteld?
Ik heb mijn DIY SC spulletjes via Courtenay UK (=Hitec kit), maar zit nog even te dubben of ik de ECU nu ook via hen zal laten flashen, of gewoon rechtstreeks naar Klasen. (Courtenay gebruikt nl. ook Stephan Klasen voor hun mappingen.)
Is toch een stuk makkelijker, net over de grens...
Ik heb mijn DIY SC spulletjes via Courtenay UK (=Hitec kit), maar zit nog even te dubben of ik de ECU nu ook via hen zal laten flashen, of gewoon rechtstreeks naar Klasen. (Courtenay gebruikt nl. ook Stephan Klasen voor hun mappingen.)
Is toch een stuk makkelijker, net over de grens...
Nee niet bij klasen, ik heb de plug-in versie van de software. Maar omdat de motor wat pingelde wil ik gewoon even kijken of alles nu in orde is + een goede meting natuurlijk. Maar afstellen op de bank is natuurlijk wel beter daarnaast weer een goed excuus om een stuk te rijden...Exmantaa schreef:Wordt je auto ook op de rollenbank bij Klasen afgesteld?
Ik heb mijn DIY SC spulletjes via Courtenay UK (=Hitec kit), maar zit nog even te dubben of ik de ECU nu ook via hen zal laten flashen, of gewoon rechtstreeks naar Klasen. (Courtenay gebruikt nl. ook Stephan Klasen voor hun mappingen.)
Is toch een stuk makkelijker, net over de grens...
Dave,
Hee leuk man,
heb je auto al staan te bewonderen bij Lotus Amsterdam,
wilde al een open vraag stellen op het forum hier "van wie......."
en denk er over mijn geplande 2.4 upgrade te veranderen in een SC upgrade
Zeker ook na een enthousiaste melding
op het VX220 forum, "now I have really blown it"
Nogmaals, fraai! veel plezier met alle vermogen!
Hee leuk man,
heb je auto al staan te bewonderen bij Lotus Amsterdam,
wilde al een open vraag stellen op het forum hier "van wie......."
en denk er over mijn geplande 2.4 upgrade te veranderen in een SC upgrade
Zeker ook na een enthousiaste melding
op het VX220 forum, "now I have really blown it"
Nogmaals, fraai! veel plezier met alle vermogen!
Laatst gewijzigd door Spider op 18 mar 2009 6:35, 1 keer totaal gewijzigd.
¨speed is life, but control is everything...¨
misschien nog interessant om de thread op het engelse forum te lezen
http://www.vx220.org.uk/forums/Now-I-ve ... 76057.html
Daar wordt ook gesproken over (tijdlijke) fuel problemen in de top RPM s vanwege benzine pomp (mogelijk slijtage)
http://www.vx220.org.uk/forums/Now-I-ve ... 76057.html
Daar wordt ook gesproken over (tijdlijke) fuel problemen in de top RPM s vanwege benzine pomp (mogelijk slijtage)
¨speed is life, but control is everything...¨