Pagina 1 van 3
Niet zo nieuwe Speedster
Geplaatst: 16 mar 2009 20:23
door Dave
Hoi,
Ik ben Dave en ik heb mijn 2.2 Speedster al dik 3 jaar en ben een zeer tevreden gebruiker. Sinds ruim een jaar gebruik ik de Speedster niet meer voor woon-werkverkeer en vond het dus wel een goed idee om er wat onverstandige dingen mee te gaan doen... Ik ben Lotus gegaan en heb Jan van der Kooi gevraagd om de auto enigzins aan te passen. Ofwel:
-Hitec supercharger met inlaatkoeling
-Nitron Ntr Sport
-Wielen: ATS velgen (zwart), Toyo banden(geen 888, rij ook wel es als het regent) (voor 205/45/17 achter 235/45/17)
-Jan speed uitlaat en sportcat
-Alles zwart(raamstijl, tankdop und interieur lampen)
Dit heeft als gevolg dat ik nu lekker kan meekomen in het verkeer en dat ik, excuses, mijn Speedster de hele tijd wordt aangestaart. Wat goed is, want hoe vaak komt het voor dat iemand in een Aston Martin met een jaloerse blik naar een Opel kijkt...
Het leek mij nu dus ook een goed moment om uit de anonimiteit te treden(ik heb namelijk al vaak op dit Forum gezworven) en mij hier aan te melden.
Foto volgt spoedig, hoop ik...
Geplaatst: 16 mar 2009 20:30
door Dennizz
Welkom
Die auto is dus van jouw. 2 weken terug heb ik je auto nog bewonderd. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de uitslag van die zaterdag was
Plaats de foto + meting maar snel, zulke uitvoeringen zie ik niet vaak

Geplaatst: 16 mar 2009 20:39
door Co'tje
Mooie specs! Welkom......
Geplaatst: 16 mar 2009 21:54
door Dave
Dennizz schreef:Welkom
Die auto is dus van jouw. 2 weken terug heb ik je auto nog bewonderd. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de uitslag van die zaterdag was
Plaats de foto + meting maar snel, zulke uitvoeringen zie ik niet vaak

We gaan woensdag opnieuw rollen, er zat namelijk nogal wat gepingel bij hogere toeren en bij het vragen van veel vermogen. Bleek dat de vacuumklep voor de benzineleiding niet goed sloot ofzo doordat het er een leiding ergens niet op de juiste plaats was aangesloten...blablabla te weinig druk blablabla etc... Jan heeft het me allemaal uitgelegd(en hersteld) maar ik moet bekennen dat ik hem na twee zinnen al helemaal kwijt was... Nou ja, lijkt mij duidelijk dat ik dus geen techneut ben. Gewoon lekker rijen...
Als ik de uitdraai heb post ik hem.
Geplaatst: 17 mar 2009 8:04
door Maik
Welkom!
Mooi projekt hoor, tenminste, dat denk ik, pas als we de foto's zien kunnen we dat echt goed beoordelen

Geplaatst: 17 mar 2009 9:34
door Piet
Welkom Dave. We krijgen wel veel auto's zo met compressor.
Is de originele ECU her geprogrammeerd of is die vervangen door een andere?
Geplaatst: 17 mar 2009 10:34
door Dave
piet schreef:Welkom Dave. We krijgen wel veel auto's zo met compressor.
Is de originele ECU her geprogrammeerd of is die vervangen door een andere?
De ECU is geherprogrameerd door Klasen.
Geplaatst: 17 mar 2009 12:53
door Gerard
Welkom, nog een stofzuiger erbij.

Geplaatst: 17 mar 2009 12:58
door allen
Mooi, en nu ben ik straks wel heel benieuwd naar de totale kosten van dit. Even overwegen of ik Jan dan ook ga lastigvallen.

Geplaatst: 17 mar 2009 15:49
door Exmantaa
Wordt je auto ook op de rollenbank bij Klasen afgesteld?
Ik heb mijn DIY SC spulletjes via Courtenay UK (=Hitec kit), maar zit nog even te dubben of ik de ECU nu ook via hen zal laten flashen, of gewoon rechtstreeks naar Klasen. (Courtenay gebruikt nl. ook Stephan Klasen voor hun mappingen.)
Is toch een stuk makkelijker, net over de grens...

Geplaatst: 17 mar 2009 20:10
door SteV6
Misschien een noob vraag, maar waarom niet gewoon de Hitec software?
Maarten, Piet, Gerard, Pascal en De Vlieger hebben daar toch ook geen problemen mee?!
SteV6
Geplaatst: 17 mar 2009 20:18
door Dave
Exmantaa schreef:Wordt je auto ook op de rollenbank bij Klasen afgesteld?
Ik heb mijn DIY SC spulletjes via Courtenay UK (=Hitec kit), maar zit nog even te dubben of ik de ECU nu ook via hen zal laten flashen, of gewoon rechtstreeks naar Klasen. (Courtenay gebruikt nl. ook Stephan Klasen voor hun mappingen.)
Is toch een stuk makkelijker, net over de grens...

Nee niet bij klasen, ik heb de plug-in versie van de software. Maar omdat de motor wat pingelde wil ik gewoon even kijken of alles nu in orde is + een goede meting natuurlijk. Maar afstellen op de bank is natuurlijk wel beter daarnaast weer een goed excuus om een stuk te rijden...
Geplaatst: 17 mar 2009 20:27
door Dave
SteV6 schreef:Misschien een noob vraag, maar waarom niet gewoon de Hitec software?
Maarten, Piet, Gerard, Pascal en De Vlieger hebben daar toch ook geen problemen mee?!
SteV6
Klasen levert de software voor Hitec, dit zit bij de kit.... Heb ik begrepen.
Geplaatst: 17 mar 2009 23:28
door Spider
Dave,
Hee leuk man,
heb je auto al staan te bewonderen bij Lotus Amsterdam,
wilde al een open vraag stellen op het forum hier "van wie......."
en denk er over mijn geplande 2.4 upgrade te veranderen in een SC upgrade
Zeker ook na een enthousiaste melding
op het VX220 forum, "now I have really blown it"
Nogmaals, fraai! veel plezier met alle vermogen!
Geplaatst: 17 mar 2009 23:34
door Spider
misschien nog interessant om de thread op het engelse forum te lezen
http://www.vx220.org.uk/forums/Now-I-ve ... 76057.html
Daar wordt ook gesproken over (tijdlijke) fuel problemen in de top RPM s vanwege benzine pomp (mogelijk slijtage)