Speedster aan de kant, dashboard flikkert en rijd niet goed

Alle overige technische zaken.
Gebruikersavatar
speedster2008
Actief lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 aug 2008 11:02

Bericht door speedster2008 »

Ik heb een ander probleem met de tellers: Toen we de Speed hadden gekocht en naar de keuring reden gingen alle lampjes aan en stonden de tellers ineens vast. Meteen de dealer gebeld en die zei dat ze het eerder hadden gehad maar geen foutcode hadden kunnen vinden.

Later sprongen de tellers af en toe ineens 40 km of meer verder, het enige was contact uit, tellers zakken weer zo'n 30 km op de teller en contact aan en dit een paar keer tot alles weer op nul stond. Toen was het af en toe.

NU, bij elke rit slaan de tellers op hol, onze speed denkt dat hij een Ferrari is vlgs mij. :? ... Nu gaat het dus zo bij elke rit: even rijden, tellers willekeurige snelheid ineens omhoog maar lopen dan wel verder.

Errug handig als je op een traject controle weg rijd of ergens waar je weet dat er veel geflitst wordt NOT! Het enige is achter de langzaamste auto te gaan rijden om zeker te weten dat je niet boven de max. snelheid uitkomt.

Even een voorbeeldje van vorige week toen ik naar van Sten ging:


Dit is ongeveer 140 denk ik ...... Stoere foto hè 8) ,tijdens rijden!
Accu los/knopje bij stuur/andere zekering .... niets werkt. anyone?

Het enige wat mij nog logisch lijkt is sensor die de snelheid meet ?? :roll:
Bijlagen
Foto0214.jpg
Foto0214.jpg (70.9 KiB) 1635 keer bekeken
Gebruikersavatar
speedster2008
Actief lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 aug 2008 11:02

Bericht door speedster2008 »

Heb ik nu de snelste Speedster atmo 8) ?

Nee hoor, helaas is het alles behalve grappig maar gewoon zwaaaaaaaar irritant. misschien handig te zeggen dat er ook sinds een paar maanden nieuwe accu in zit dus daar ligt het ook niet aan....
RCduck7
Actief lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 19 jun 2006 19:19
Locatie: Wetteren

Bericht door RCduck7 »

Ik heb net sinds deze week geen last meer met het dashboardlicht van mijn speedster. :D
Ik drukte nog eens op de trip reset toen hij meer kilometers had dan de display kon weergeven en alles was weer in orde.
Ik had de laatste dagen enkele lange afstanden gereden, het weer is ook al dagen zeer droog gebleven.
Maar het blijft gissen of deze deugd aan de wagen het probleem vanzelf oplostte.
Met andere meters had ik enkel last bij de eerste dagen toen het probleem ontstond.
Gebruikersavatar
Bon_Jovi
Actief lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 21 okt 2007 11:49

Bericht door Bon_Jovi »

andere schoenen kopen, want de huidige zijn te zwaar :lol:
Gebruikersavatar
speedster2008
Actief lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 aug 2008 11:02

Bericht door speedster2008 »

mmmmm, dit is vlgs mij echt een onoplosbaar probleem.

Moet zeggen, ben vorige week bezig geweest met de eerste stappen om onder het voorklepje ALLES schoon te maken ... accu is er dus ook tijdje uit geweest en heb pas 1 keer een stukje gereden maar lang genoeg om te zien of hij weer zou doorslaan en dat deed ze niet "braaffff Speedy braafff" .
Gebruikersavatar
speedster2008
Actief lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 aug 2008 11:02

Bericht door speedster2008 »

Bon_Jovi schreef:andere schoenen kopen, want de huidige zijn te zwaar :lol:
hahaha!, zal het ook eens proberen zonder schoenen, zou best kunnen hoor met mijn maat 52 met stalen neuzen ;)
Plaats reactie