lege accu

Alle overige technische zaken.
vx0877
Actief lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 28 mar 2005 9:09
Locatie: zedelgem / belgie

lege accu

Bericht door vx0877 »

Hoi,

Ben 4 weken trotse eigenaar van vx0877 , nog geen seconde spijt van de aankoop!!

maar eerste probleempje heeft zich gisteren voorgedaan...lege accu ....heb die bijgeladen, ritje gemaakt (60km waarvan 30 snelweg).

deze morgen jammer genog hetzelfde probleem ....geen kracht om te starten....alhoewel alle electro zoals radio, lichten off waren.....

heeft iemand dit al voorgehad?

groetjes
sammy
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Re: lege accu

Bericht door jans »

vx0877 schreef:Hoi,

Ben 4 weken trotse eigenaar van vx0877 , nog geen seconde spijt van de aankoop!!

maar eerste probleempje heeft zich gisteren voorgedaan...lege accu ....heb die bijgeladen, ritje gemaakt (60km waarvan 30 snelweg).

deze morgen jammer genog hetzelfde probleem ....geen kracht om te starten....alhoewel alle electro zoals radio, lichten off waren.....

heeft iemand dit al voorgehad?

groetjes
sammy
Hallo Sammy
Welkom bij de speedster club :wink:

Zeer waarschijnlijk de accu kapot, dit zou goed kunnen na 4 jaar.

jans
vx0877
Actief lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 28 mar 2005 9:09
Locatie: zedelgem / belgie

Bericht door vx0877 »

hoop dat het zoiets is, maar de wagen is net geen 2 jaar oud...beetje vroeg voor een accu om de geest te geven, of is dit niet uitzonderlijk?
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

vx0877 schreef:hoop dat het zoiets is, maar de wagen is net geen 2 jaar oud...beetje vroeg voor een accu om de geest te geven, of is dit niet uitzonderlijk?
Sorry, dacht dat de auto van 2001 was.
Een accu kapot binnen 2 jaar mag niet ,neem aan dat je minstens 3 maand garantie hebt, dus gewoon terug.
( zit zo wie zo 2 jaar garantie op een nieuwe auto.)
jans
vx0877
Actief lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 28 mar 2005 9:09
Locatie: zedelgem / belgie

Bericht door vx0877 »

heb er 1 jaar garantie op.....ga inderdaad nieuwe halen...hoop dat dit het probleem is.
waarom gebeurd dit altijd op vrije dagen :x
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

vx0877 schreef:hoop dat het zoiets is, maar de wagen is net geen 2 jaar oud...beetje vroeg voor een accu om de geest te geven, of is dit niet uitzonderlijk?
Hoi, het kan zijn dat het kenteken van de auto pas 2 jaar oud is, maar dat hij al 4 jaar bij de dealer stond dus accu 4 jaar oud, wat is je dash nummer ?
vx0877
Actief lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 28 mar 2005 9:09
Locatie: zedelgem / belgie

Bericht door vx0877 »

nummer van speedster is 0877, zou inderdaad kunnen zijn dat ie vroeger tijdje bij een dealer gelogeerd heeft,
zou de datum ook niet op de accu moeten staan?
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

vx0877 schreef:nummer van speedster is 0877, zou inderdaad kunnen zijn dat ie vroeger tijdje bij een dealer gelogeerd heeft,
zou de datum ook niet op de accu moeten staan?
Ja, en een auto die een lange tijd heeft stil gestaan ,daar is de accu zowiezo il slecht van :!:

jans
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

vx0877 schreef:nummer van speedster is 0877, zou inderdaad kunnen zijn dat ie vroeger tijdje bij een dealer gelogeerd heeft,
zou de datum ook niet op de accu moeten staan?
Kijken naar kentekens (bouwjaar) en vergelijkbare nummers op http://www.opel-speedster.tk kom ik tot de conclussie dat hij begin 2001 in elkaar is gezet.......dus oude accu, die zoals Jans al zei, lang heeft stilgestaan.
vx0877
Actief lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 28 mar 2005 9:09
Locatie: zedelgem / belgie

Bericht door vx0877 »

thanx!!
ben toch groot stuk gerustgesteld, batterij laten wisselen houdt nie zo veel in, maar ik morgen werk van.
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Marcel schreef:
vx0877 schreef:nummer van speedster is 0877, zou inderdaad kunnen zijn dat ie vroeger tijdje bij een dealer gelogeerd heeft,
zou de datum ook niet op de accu moeten staan?
Kijken naar kentekens (bouwjaar) en vergelijkbare nummers op http://www.opel-speedster.tk kom ik tot de conclussie dat hij begin 2001 in elkaar is gezet.......dus oude accu, die zoals Jans al zei, lang heeft stilgestaan.
Dit kun je zo nazien ,de stikker in de deurstaat een lange cijfer reeks dat begint met WOL
Het 8é nummer van onderen geeft het b.j. aan.
jans
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Die van mij is in 2002 gebouwd en ik rij er best veel km's mee, maar toen het kouder was begon ik toch ook te merken dat hij meer moeite kreeg met starten. Dus maar een nieuwe accu geplaatst. Misschien dat de standaard accu's niet zo geweldig zijn...

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1520
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:30

Bericht door Gerard »

Die van mij is van 2001. Ook in de kou lekker doorgereden maar geen accuproblemen gehad. Misschien is er een nieuwe accu ingezet toen ik 'm kocht. :wink:
Gebruikersavatar
Martin
Mega lid
Berichten: 568
Lid geworden op: 03 dec 2004 8:14
Locatie: Noorden

Bericht door Martin »

Hi,

Die van mij is ook van 2001, heb er ook al een nieuwe accu in :wink:
Orgineel zijn volgens mij niet van die sterke accu's :?

Gr, 8) Martin
vx0877
Actief lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 28 mar 2005 9:09
Locatie: zedelgem / belgie

Bericht door vx0877 »

het is inderdaad de originele die er nog inzit, soms hoorde ik de motor ook wat aarzelen bij het starten,
ik dacht eerst dat dit normaal was voor de speedster daar ik deze nog maar 4 weken heb...
Plaats reactie