Einde Miltek einddemper
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
Einde Miltek einddemper
Gisteren mijn speedster aan de kant moeten zetten. Reden was een ondragelijk geluid uit het motorcompartiment.
Ter plekke niets kunnen vinden, wel dat het van de uitlaat afkomstig was.
Thuis aangekomen, de speedster omhoog gezet undertray verwijderd.
Het geluid komt uit de miltek einddemper.
Er is een schot of een stuk buis losgekomen dat bij gas geven gigantisch veel herrie maakt.
Dus kan ik het hele zooitje weer uit elkaar gaan halen .
Is er iemand die soms een foto heeft van de binnen kant van een miltek.
Daar ik de miltek ga opmaken en proberen het stuk weer vast te lassen.
Ik hoop met deze foto de juiste plek te vinden voor mijn slijptol.
Ter plekke niets kunnen vinden, wel dat het van de uitlaat afkomstig was.
Thuis aangekomen, de speedster omhoog gezet undertray verwijderd.
Het geluid komt uit de miltek einddemper.
Er is een schot of een stuk buis losgekomen dat bij gas geven gigantisch veel herrie maakt.
Dus kan ik het hele zooitje weer uit elkaar gaan halen .
Is er iemand die soms een foto heeft van de binnen kant van een miltek.
Daar ik de miltek ga opmaken en proberen het stuk weer vast te lassen.
Ik hoop met deze foto de juiste plek te vinden voor mijn slijptol.
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
Aftersales CarePascal schreef:Ik zal eens even op hun site kijken.Exmantaa schreef:Heeft Milltek niet een "life time" garantie??
Q. Is my exhaust system covered by a guarantee or warranty?
A. As long as you are the original purchaser, cat-back exhaust systems are covered by a lifetime anti-corrosion and manufacturing defect warranty and hi-flow sports catalysts and downpipes are covered by a 2 year or 80,000km warranty. We do not cover against any modifications made to our product after it has left our factory and also not for unusual use of the parts - for example, the use of Nitrous Oxide (NOS), damage caused by going over a speed bump too fast etc. Our warranties are offered on the understanding that the cars power maybe increased by up to 33% from it's original specification. Modifications made to increase the power beyond this will render the warranty void.
We pride ourselves on our after-sales support and customer service and will look into each case on an individual basis.
All warranty cases should be dealt with by the Milltek appointed distributor from whom you purchased the system. However, if you are dissatisfied with the service of your distributor in response to your claim, you can contact us directly by emailing us at techsupport@millteksport.com.
Dat word niks, ik heb trouwens geen aankoopbon. En ik ben niet de eerste eigenaar.
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2038
- Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
- Locatie: Oost-Vlaanderen
Milltek
De constructie hangt af van welke demper je er onder hebt hangen. De Turbo VXR demper bestaat uit een met wol gevulde kamer waar een S-vormige geperforeerde buis doorloopt. (zie tekening) Een heel simpele constructie.
Milltek heeft echter ook een specifieke demper voor de 2.2 atmo Speedster. Die kan je herkennen omdat de uitlaatpijpen net zoals bij de originele demper uit het midden van de demper uit komen. Hoe die ineen steekt weet ik niet
Milltek heeft echter ook een specifieke demper voor de 2.2 atmo Speedster. Die kan je herkennen omdat de uitlaatpijpen net zoals bij de originele demper uit het midden van de demper uit komen. Hoe die ineen steekt weet ik niet
- Bijlagen
-
- SchemaVXRdemper.jpg (11.6 KiB) 4409 keer bekeken
A thing of beauty is a joy forever!
Pascal, waarschijnlijk is een van de eerste schotjes in the uitlaat losgetrild.
Als je de uitlaat onder de auto vandaan hebt moet je in principe kunnen zien waar de schotjes zitten. Vaak is dat zichtbaat aan puntlasjes aan de buitenkant of aan kleurverschillen op de buitenkant.
Als je daar niet uitkomt kan je ook nog proberen te achterhalen waar wel en niet wat zit door op de uitlaat te kloppen. Vaak kan je daarmee al van te voren vaststellen waar het losse schotje zit!
Op zich kan je dan gewoon de slijptol in de demper zetten en het losse schotje vastprikken. Dan de buitenkant weer dichtlassen en klaar is Pascal
Als je de uitlaat onder de auto vandaan hebt moet je in principe kunnen zien waar de schotjes zitten. Vaak is dat zichtbaat aan puntlasjes aan de buitenkant of aan kleurverschillen op de buitenkant.
Als je daar niet uitkomt kan je ook nog proberen te achterhalen waar wel en niet wat zit door op de uitlaat te kloppen. Vaak kan je daarmee al van te voren vaststellen waar het losse schotje zit!
Op zich kan je dan gewoon de slijptol in de demper zetten en het losse schotje vastprikken. Dan de buitenkant weer dichtlassen en klaar is Pascal
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2038
- Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
- Locatie: Oost-Vlaanderen
demper
Heb ook ooit eens zo'n tussenschotje gehad (bij een classic car) dat losgekomen was. Het schuldige schotje opsporen, met de boormachine een gaatje boren op de puntlas, en terug even vastlassen. Een klusje van niks. Het demonteren (& monteren) van de demper vraagt het meeste werk.
A thing of beauty is a joy forever!
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
Re: demper
Inderdaad het demonteren en terug bouwen zie ik enorm tegen op is echt een rot klus bij een speedster. En dan nog te zwijgen over het weer goed vast krijgen van de Miltek einddemper (super slechte constructie).Pipo schreef:Heb ook ooit eens zo'n tussenschotje gehad (bij een classic car) dat losgekomen was. Het schuldige schotje opsporen, met de boormachine een gaatje boren op de puntlas, en terug even vastlassen. Een klusje van niks. Het demonteren (& monteren) van de demper vraagt het meeste werk.
Hoi Pascal,
Je kunt ook je licht eens opsteken bij Autoservice Van der Velden in Benthuizen. Hij is Seat dealer, maar ook importeur van Milltek. Stephan en ik hebben goede ervaringen met hem (zolang je het werk zelf doet).
http://www.vandervelden.nl/tuningparts/milltek/
Succes,
Jelle
Je kunt ook je licht eens opsteken bij Autoservice Van der Velden in Benthuizen. Hij is Seat dealer, maar ook importeur van Milltek. Stephan en ik hebben goede ervaringen met hem (zolang je het werk zelf doet).
http://www.vandervelden.nl/tuningparts/milltek/
Succes,
Jelle
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
jaydee schreef:...(zolang je het werk zelf doet)...
Deze aanvulling is belangrijk! HJ heeft namelijk een minder leuke ervaring gehad met de monteurs van Van der Velden. Als ik me niet vergis hebben die toen de krik door zijn dorpel gedrukt.
Maar mocht je voor een nieuwe Milltek demper gaan Pascal, vraag dan even naar Edwin of Koen zodat je een nette prijs met ze kan regelen. Scheelt behoorlijk op de catalogusprijs.
SteV6
S4 Avant
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
Zo vandaag maar even de boel open geslepen , en ik heb het vermoeden dat ik het probleem wel gevonden heb.
de las van het schot is gebroken en de druk van de kompressor heeft de rest gedaan. Het schot zat normaal aan de rechterkant aan het einde van de pijpjes. hij is 15 cm naar het midden geschoven
Staks even alles weer op zijn plek plooien en weer vast en dicht lassen.
Oh ja, en stiekem wat absorptie materiaal verwijderen, nou dat moet eigenlijk al niet meer 3\4 is al weg gebrand.
En misschien nog wat aanpassingen doen om de druk te verlagen in de demper. : Alle tips zijn welkom.
de las van het schot is gebroken en de druk van de kompressor heeft de rest gedaan. Het schot zat normaal aan de rechterkant aan het einde van de pijpjes. hij is 15 cm naar het midden geschoven
Staks even alles weer op zijn plek plooien en weer vast en dicht lassen.
Oh ja, en stiekem wat absorptie materiaal verwijderen, nou dat moet eigenlijk al niet meer 3\4 is al weg gebrand.
En misschien nog wat aanpassingen doen om de druk te verlagen in de demper. : Alle tips zijn welkom.
- Bijlagen
-
- Herschaalde kopie van DSCN0041.jpg (296.96 KiB) 4155 keer bekeken
-
- Herschaalde kopie van DSCN0042.jpg (290.79 KiB) 4160 keer bekeken
-
- Herschaalde kopie van DSCN0045.jpg (220.58 KiB) 4158 keer bekeken
- linne150
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1649
- Lid geworden op: 23 jan 2005 14:09
- Locatie: duh haag
Pascal,pas je op met meer geluid Je vrouw gaat vaak mee op vakantie`s en die zijn over het algemeen niet zo gek op lawaai uit de uitlaat in de auto Jacq zit met een boodschappentas oordoppen op schoot Als ik jou was zou ik het er eerst maar eens met haar over hebben,anders zit je net als ik alleen in Oostenrijk ,...................................Ook leuk
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``
Groet Wilbert.
`` Scum on Wheels``
Groet Wilbert.
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
He Wilbert,linne150 schreef:Pascal,pas je op met meer geluid Je vrouw gaat vaak mee op vakantie`s en die zijn over het algemeen niet zo gek op lawaai uit de uitlaat in de auto Jacq zit met een boodschappentas oordoppen op schoot Als ik jou was zou ik het er eerst maar eens met haar over hebben,anders zit je net als ik alleen in Oostenrijk ,...................................Ook leuk
Ik denk dat de toename van geluid wel zal meevallen, daar er al 3/4 isolatie is weggebrand door de jaren heen. (Maarten zijn schuld )
Het geluid van jouw tomaat is wel echt aso Maar dat krijg je niet snel voor elkaar met het 2.2 blokje.
ik denk dat ik het schot en de 2 pijpjes maar ga verwijderen hebben toch geen nut meer zonder absorptie middel.
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Pascal,
Was die kamer helemaal rechts op de foto al helemaal leeg, of heb jij daar al dempingsmateriaal weg gehaald?
En welke van de 2 pijpen komt van de motor af? Die met of zonder gaten?
Ik hoor over 4 weken wel hoe de klank is geworden. Het Nederlandse leger gaat waarschijnlijk ook opschalen van F16 naar JSF geluidsdruk
Stephan
Was die kamer helemaal rechts op de foto al helemaal leeg, of heb jij daar al dempingsmateriaal weg gehaald?
En welke van de 2 pijpen komt van de motor af? Die met of zonder gaten?
Ik hoor over 4 weken wel hoe de klank is geworden. Het Nederlandse leger gaat waarschijnlijk ook opschalen van F16 naar JSF geluidsdruk
Stephan
S4 Avant
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
He Stephan,SteV6 schreef:Pascal,
Was die kamer helemaal rechts op de foto al helemaal leeg, of heb jij daar al dempingsmateriaal weg gehaald?
En welke van de 2 pijpen komt van de motor af? Die met of zonder gaten?
Ik hoor over 4 weken wel hoe de klank is geworden. Het Nederlandse leger gaat waarschijnlijk ook opschalen van F16 naar JSF geluidsdruk
Stephan
Ja die kamer aan de rechter kant heb ik al voor 3 kwart leeg geblazen en opgestookt.
ik heb er niets uit gehaald en de pijp zonder gaten komt van de motor.
De gassen gaan dan via de geperforeerde pijp (absorptie) naar de kamer aan de linker zijde, om zo uiteindelijk via het midden stuk met de nodige bijgeluiden in de vrije natuur terecht te komen.