Einde Miltek einddemper
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
De andere kant ook even open gemaakt.
Ook hier is het een en ander verdwenen. ik Denk dat ik deze kant toch maar even terug moet opvullen.
ivm iets te veel lawaai.
Ik ga het witte spul (glasvezel) maar vervangen door staalwol.
Of zou ik het risico nemen om alles te verwijderen !!!
Lastige beslissing daar je niet weet wat voor geluid hij zal gaan produceren
zonder dempings materiaal.
Ook hier is het een en ander verdwenen. ik Denk dat ik deze kant toch maar even terug moet opvullen.
ivm iets te veel lawaai.
Ik ga het witte spul (glasvezel) maar vervangen door staalwol.
Of zou ik het risico nemen om alles te verwijderen !!!
Lastige beslissing daar je niet weet wat voor geluid hij zal gaan produceren
zonder dempings materiaal.
- Bijlagen
-
- Herschaalde kopie van DSCN0047.jpg (305.9 KiB) 3496 keer bekeken
-
- Herschaalde kopie van DSCN0048.jpg (310.83 KiB) 3485 keer bekeken
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Staalwol is nu niet de meest handige oplossing Pascal ...
In de rallywereld wordt staalwol gebruikt om de demper tijdelijk (!) extra demping te geven voor de technische keuring, maar na de 1e special stage is het al volledig weggebrand.
Glaswol of dat spul wat Tubular gebruikt is het enige dat het een aardige tijd uithoudt in een demper.
Ik denk dat helemaal geen dempingmateriaal echt luid gaat worden. Je Speedster was met hele Milltek al niet echt stil.
Succes met je klus
Stephan
In de rallywereld wordt staalwol gebruikt om de demper tijdelijk (!) extra demping te geven voor de technische keuring, maar na de 1e special stage is het al volledig weggebrand.
Glaswol of dat spul wat Tubular gebruikt is het enige dat het een aardige tijd uithoudt in een demper.
Ik denk dat helemaal geen dempingmateriaal echt luid gaat worden. Je Speedster was met hele Milltek al niet echt stil.
Succes met je klus
Stephan
S4 Avant
ik heb met een andere auto ook van alles geprobeerd, maar kwam uiteindelijk op RVS pannensponzen uit als enige materiaal dat er niet uitbrandde of door de uitlaatgaspulsen versnipperd werd.
Niet goedkoop (80-100 euro voor mijn demper toendertijd), maar ieder paar 1000 km de uitlaat vullen wordt je op den duur ook beu..
Gr,
The Duke
Niet goedkoop (80-100 euro voor mijn demper toendertijd), maar ieder paar 1000 km de uitlaat vullen wordt je op den duur ook beu..
Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
Misschien wel een goed idee, om rvs pannensponzen te gebruiken.the-duke schreef:ik heb met een andere auto ook van alles geprobeerd, maar kwam uiteindelijk op RVS pannensponzen uit als enige materiaal dat er niet uitbrandde of door de uitlaatgaspulsen versnipperd werd.
Niet goedkoop (80-100 euro voor mijn demper toendertijd), maar ieder paar 1000 km de uitlaat vullen wordt je op den duur ook beu..
Gr,
The Duke
Misschien nog een bepaald merk!!! Sorbo
Is veel makkelijker aan te brengen (gewoon vol proppen).
Daar ik niet de mogelijkheid heb om alles netjes aan te brengen.(ruimte gebrek).
En de staal wol rond de pijpen is toch weer binnen de kortste keer weg gegloeid en verpulverd.
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Ik zou wat acoustafil kopen en dat er in doen:
http://cgi.ebay.nl/EXHPAC-UNIVERSAL-REP ... 1|294%3A50
Kan goed tegen de hitte en het zet uit cq. vult de ruimte als het de eerste keer opwarmt, dus je hoeft het niet vol te proppen als normaal basalt of fiberglas.
Bye, Arno.
http://cgi.ebay.nl/EXHPAC-UNIVERSAL-REP ... 1|294%3A50
Kan goed tegen de hitte en het zet uit cq. vult de ruimte als het de eerste keer opwarmt, dus je hoeft het niet vol te proppen als normaal basalt of fiberglas.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2038
- Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
- Locatie: Oost-Vlaanderen
demper
Bij de originele demper zit er anders ook geen dempingswol rond de buizen. Enkel in de twee zijkamers De opbouw is wel zo dat er meer tegendruk en meer demping geproduceerd wordt.
Ik zou het toch eens proberen zonder de glaswol.
Ik zou het toch eens proberen zonder de glaswol.
A thing of beauty is a joy forever!
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
Re: demper
Inderdaad Ivo, als je naar de foto`s kijk van de originele demper heeft deze bijna geen isolatie.Pipo schreef:Bij de originele demper zit er anders ook geen dempingswol rond de buizen. Enkel in de twee zijkamers De opbouw is wel zo dat er meer tegendruk en meer demping geproduceerd wordt.
Ik zou het toch eens proberen zonder de glaswol.
Wat ik ook nog kan proberen
Ik heb hier nog een gemodificeerde 2.2 demper liggen uit de goeie oude tijd
Dus met wat extra gaatjes en een paar pijpjes minder.
Misschien deze er eens onder schroeven en kijken hoe de kompressor hier mee omgaat.
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
Daarom wil ik geen standaard turbo demper. de kans dat ik straks het jet geluid zal moet missen is groot ivm minder tegen druk.SteV6 schreef:Rijdt Maarten met een gemodificeerde 2.2-demper of met een (gemodificeerde?) Turbo-demper?
De Speedster van Maarten klinkt prima, maar dat straaljagergeluid ben je dan wel echt kwijt Pascal
Stephan
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
Inderdaad, Die van piet is volgens mij nog in vrij goede staat. Hij heeft nog wat meer isolatie materiaal.linne150 schreef:Jouw geluid van de comp. is echt anders dan van Piet en Maarten.Niet beter of slechter maar wel anders,wat dieper.Maar wat maakt het uit jullie gaan als de brandweer
En Maarten heeft een originele turbo demper, die hoor je bijna nie meer!!!
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
Re: demper
Ik ben aan het denken wat ik met de rechter kamer ga doen.Pipo schreef:Bij de originele demper zit er anders ook geen dempingswol rond de buizen. Enkel in de twee zijkamers De opbouw is wel zo dat er meer tegendruk en meer demping geproduceerd wordt.
Ik zou het toch eens proberen zonder de glaswol.
Daar ik de tegen druk in de demper wil verlagen ivm Kompresor.
Ik zit er aan te denken om de pijpjes en het schot in de rechter kamer te verwijderen.
Stel dat ik de pijpjes laat zitten, en dat ik het schot halveer zodat dit enkel maar als steun punt dient voor de pijpjes en niet als extra kamer.
En in de rechter kamer geen demping materiaal meer aanbreng.
Zou er dan meer of minder geluid geproduceerd worden.
Zelf denk ik dat het laten zitten van de pijpjes zonder dempings materiaal geen nut heeft en niet zal bijdragen tot een verlaging van het geluids niveau
Natuurlijk is het verwijderer van het schot en de pijpjes vrij definitief.
Daar je ze niet meer terug kan plaatsen Ivm bereikbaarheid tijdens het lassen.