Nieuw volk

Stel jezelf en je auto voor.
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Bericht door Oblivion »

Robin schreef:Topic net even helemaal doorlezen, knap werk van iedereen die zen steentje heeft bijgedragen aan deze herstelling :yes:
Thanks mate ;)! Op alle vlakken is het ongeval mij ten goede gekomen. Ik let meer op wat ik doe en hij ziet zoveel malen beter uit zowel buiten als binnen.
Gebruikersavatar
terry
Actief lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 17 feb 2011 12:45
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door terry »

hallo,

Ben jij vandaag in maastricht geweest en had je de speedster in Wijk geparkeerd?
Mijn vrouw en zoontje vertelde me dat ze een blauwe speedster met belgisch kenteken hadden gezien.

Groetjes Terry
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Bericht door Oblivion »

terry schreef:hallo,

Ben jij vandaag in maastricht geweest en had je de speedster in Wijk geparkeerd?
Mijn vrouw en zoontje vertelde me dat ze een blauwe speedster met belgisch kenteken hadden gezien.

Groetjes Terry
Ja dat was ik. Ik ben gaan shoppen voor Sensation White morgen ;).
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Bericht door Oblivion »

Afgelopen woensdag heb ik ook een bezoekje gebracht aan Gaiapark. Heerlijk weer op de snelweg met het dakje en ramen open. Deed deugd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Bericht door Oblivion »

Vandaag heb ik veel tijd besteed aan "afwerking" van mijn speedster.

Sinds eergisteren zijn mijn remblokken helaas totaal op. Dus moet ik ze zo snel mogelijk vervangen!
Na het contacteren van 3 verschillende filialenblijken de voorste remblokken alles behalve goedkoop te zijn. 1 bediende dacht zelfs dat het een computerfout was en haalde er iemand anders bij: "heb jij ooit al zo'n dure remblokken gezien?" Totaalprijs = 180 euro.
Daarna heb ik ter controle Opel zelf gecontacteerd en zijn vragen een schandelijke +400 euro... bovendien nergens in stock
Zodoende ga ik dus voor die remblokken van 135 euro wat ik morgen kan ophalen.

Daarnaast heb ik de schroeven van de turbo luchthappers vervangen wegens roest en heb ik bevestigingspunten gekocht voor het speakerset om trilling te voorkomen. Daarna heb ik mijn dashboard open gehaald om de verwarmingsknoppen te herstellen. (1 ijzerdraad was dus los gekomen)

En als laatste ben ik naar een drukker gegaan om 2 stikkers te bestellen die ik aan weerzijden van de auto plak ter hoogte van tankdop. "Sander A." met een Belgisch vlaggetje.
Ik ga volgende week waarschijnlijk ook op striping overgaan (2 grote en 2 kleine matzwarte strepen), hiervoor moet ik hem wel een halve dag binnenbrengen.
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Ik zou de zoek functie maar eens gebruiken voor die remblokken.
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Bericht door Oblivion »

Nu je het zegt... Ik ben daartoe niet gekomen omdat ik ze eigenlijk heel dringend nodig heb... maar Elise shop is altijd zéér snel met levering.
Deze zijn wel goed neem ik aan? (ik kan nog altijd deze nemen aangezien ik vandaag niets heb moeten tekenen en men weet niet wie ik ben).

http://www.elise-shop.nl/cl-brakes-rc5- ... 00029.html
Kan ik die ook gebruiken voor all-round dagverkeer?
Gebruikersavatar
Spider
Mega lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 01 feb 2007 9:37
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Spider »

als je toch wat tijd (en geld) voor een paar streepjes uittrekt,

zou ik ook wat tijd (en geld) voor een remstreepje uittrekken,
in plaaats van er zomaar wat op te knallen ze zitten er wel misschien zo'n 5 a 10000 km onder, 135 of 400 euri verdeeld over 5 a 10000 km
vind ik wel aardig besteed zeker als het ook nog zorgt dat je op tijd stilstaat,

ik geloof dat een wijs man ooit gezegd heeft,
"it's not the speed that kills you, it is the way you come to the stop"

standaard schijvenmet Pagid RS 14 beviel mij prima,
ook voor alle dag.
in ieder geval beter dan de standaard blokken.

t voorkomt misschien op een dag een ander streepje.... :shock:
¨speed is life, but control is everything...¨
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

Hey Bas ;-)

@Oblivion
Werelds die RC5+ blokken, ik heb ze er net een maand of 2 op zitten, ik wil niks anders meer.
Let wel op die prijs, ik had even zitten slapen, voor en achterset optellen en dan de btw erbij is toch ook 256 euries, maar het is het dubbel en dwars waard. Beknibbelen op remmen, niet doen....
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Bericht door Oblivion »

Manta79 schreef:Hey Bas ;-)

@Oblivion
Werelds die RC5+ blokken, ik heb ze er net een maand of 2 op zitten, ik wil niks anders meer.
Let wel op die prijs, ik had even zitten slapen, voor en achterset optellen en dan de btw erbij is toch ook 256 euries, maar het is het dubbel en dwars waard. Beknibbelen op remmen, niet doen....
OK dank jullie voor de uitleg. Ik zal die RC5 dan nu bestellen, voorlopig enkel voor vanvoor (95,60 euro), achteraan zijn de remblokken nog goed. Lotus parts kennende heb ik die toch al binnen 2 dagen binnen.

PS. Het logo wat erop komt gaat ongeveer zo zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Spider
Mega lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 01 feb 2007 9:37
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Spider »

:wink: gozert(s), ga nou naar bed

lekker heh ff lezen, al weer zo laat...
¨speed is life, but control is everything...¨
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Bericht door Oblivion »

Ach wat the heck, ik koop zowel voor als achter RC5, even goed voorzien zijn :).
Blitz

Bericht door Blitz »

ik had eerst de voortste RC5 besteld, maar bij het monteren toch ff naar de achterste gekeken en tot de conclusie gekomen dat de binneste veel harder versleten waren dan de buitenste, dus achteraf de achterste alsnog moeten bestellen en 2x verzendkosten kwijt :roll:
voortaan bestel ik gewoon rondom, moest het dan nog niet nodig zijn, heb ik ze toch al liggen voor als het wel nodig is ;)
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Bericht door Oblivion »

Hey Blitz,

Ja daar zat ik ook nog aan te denken. Best goed voorzien zijn ipv half werk leveren. Ik hoop dat ik ze morgen/overmorgen ontvang. Ben razend benieuwd naar de remkracht.
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Bericht door aKra »

Ik moet ze ook nog steeds bestellen, en gezien mijn remmerij nog verder prima is en voldoende er op heeft zitten. Maar toch zou ik beter willen remmen maar het is een flink bedrag wat je moet uitgeven... Ben benieuwd naar je ervaring Oblivion.
Plaats reactie