Nieuw volk

Stel jezelf en je auto voor.
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Nieuw volk

Bericht door Oblivion »

Hey mede piloten!

Ik ben een jonge knaap uit België die sinds een half jaar smoorverliefd is op het type Opel Speedster.

Ik ben vandaag voor de eerste keer gaan kijken en nu weet ik het zeker DIT is wat ik echt wil. Met véél moeite kroop ik in de auto maar dat zal wel wennen zeker? :D. Een goede vriend van mij heeft een Smart Roadster maar dit was toch wel wat héél anders dan ik gewoon was.

Ik rij ondertussen een jaar met mijn pa zijn auto (stomme skoda fabia), zéér groot verschil dus :D, maar dit is dus wat ik graag als mijn eerste auto zou willen hebben... geen enkel ander auto die betaalbaar is weet in mijn ogen qua looks zo mooi uit te zien als de speedster.

Dinsdag heb ik afspraak bij de bank om te kijken of dit voor mij haalbaar is zoja hoop ik spoedig met dit ding over straat te scheuren!

Hopelijk hebben jullie er spoedig een nieuw enthousiast lid bij :).
Met mijn registratie zie ik hier momenteel de perfecte kans om te vragen hoeveel de Speedster jullie jaarlijks kost qua verzekeringen etc...
PS (ik ben 22 jaar)
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1058
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Bericht door sooike »

Je hebt alvast goede smaak. :lol:

Maar euh, Speedster als eerste auto?
Kosten in België BIV: reken maar 750 euro ongeveer, dit is eenmalig, en is afhankelijk van de leeftijd van de wagen, en jaarlijks 450 euro 'wegentaks' :roll:

Verzekering?
Ik weet niet of je er één kan krijgen op je eigen naam, wegens je leeftijd, maar om een idee te geven: BA + mini omnium aan bonus-malus 0 voor ongeveer 550 euro, of BA + full omnium voor 750 euro/jaar. Ook heb je verschillende maatschappijen die je online een offerte kunnen berekenen.

Veel succes :wink:
Einfach nur ein nackter Sportler
Gebruikersavatar
Racerke
Actief lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 23 sep 2007 11:52
Locatie: Merksem, België
Contacteer:

Bericht door Racerke »

Ah nog een toekomstige speedstereigenaar :)

Taksen en BIV vallen goed mee vind ik voor toch een "sportwagen" te hebben vind ik (als je vergelijkt met een m3, 350z of S2000 :? :shock: ).
Voor een Speedster betaal je +/- tussen de 400€ en de 500€ BIV en jaarlijkse rijtaks is 389.28€.
http://www.auto55.be/pg/11218-belasting ... erstelling
(Kolom 12fiscale pk's zien, naargelang de ouderdom van de wagen kan je de juiste BIV opzoeken).

Verzekering zal denk ik wel geen probleem zijn, mits deze maar 149pk heeft. Ik ben nu 26j en betaal een 600€ BA.

Grtz
SPEEDSTER TE KOOP --> Check Out My Site: http://www.opelspeedster.be
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

De Speedster is ook mijn eerste auto, ik woon dan wel in Nederland. Ik betaal 220 wegenbelasting en 930 euro voor de all-risk verzekering. Ik had gelukkig al 4 of 5 schadevrij jaren jaren met de motor waardoor ik 60% korting heb op de premie.

Kun je nagaan als je 0 schade vrije hebt en dus 0% korting :oops: Dan ga je dus rond de 2000 euro per jaar betalen als jeugdige... Belgie is misschien een heel stuk vriendelijker :wink:

Oja, let wel op!!!!

Dit is je eerste auto en wat wordt dus je 2de auto, qua looks, prestaties, cabrio, ect.... Je kan het dus niet op vooruitgaan :D
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Rob
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 09 mei 2008 6:36

Bericht door Rob »

Ik betaal tax + verzekering (full omnium) +- 1700€

Wel effe opletten met die manne van de verzekering, standaard zetten ze een BA op 4 passagiers :? ik heb hen toen toch wel effe gevraagd waar zij die 3 andere zouden zetten :D

Al bij al vallen de kosten super mee als je ziet wat je ervoor krijgt...

Veel succes dinsdag!
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Bericht door Oblivion »

Allemaal alvast zeer bedankt voor de reactie's en links! Hier heb ik tenminste iets aan.

De keerzijde is dat ik nog bij mijn ouders woon en dus maandelijks gelukkig niet zo veel uitgeef. Ik ben ook niet van plan om een verre reis te maken dus met dat vakantiegeld heb ik de verzekering als het ware al betaald.

I keep you all in touch! Als er nog iemand iets weet mee te delen, ik appreciëer het echt :).
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Dennizz schreef:De Speedster is ook mijn eerste auto, ik woon dan wel in Nederland. Ik betaal 220 wegenbelasting en 930 euro voor de all-risk verzekering. Ik had gelukkig al 4 of 5 schadevrij jaren jaren met de motor waardoor ik 60% korting heb op de premie.

Kun je nagaan als je 0 schade vrije hebt en dus 0% korting :oops: Dan ga je dus rond de 2000 euro per jaar betalen als jeugdige... Belgie is misschien een heel stuk vriendelijker :wink:

Oja, let wel op!!!!

Dit is je eerste auto en wat wordt dus je 2de auto, qua looks, prestaties, cabrio, ect.... Je kan het dus niet op vooruitgaan :D
Als ik het goed heb dan begin je met 0 schadevrije jaren wel op een bepaalde trede dat je al korting hebt, 30% ongeveer dacht ik... Zal ook wel aan de verzekering liggen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

30 maar?! Begon met 65% op m'n achttiende. Heb hun vertrouwen tot op de dag niet geschaad overiges... 8)

Sooike, dat lijkt me stug. Met 22 jaar een Speedster niet verzekerd krijgen. Overigens zie jij het misschien als racekar, verzekeringen vergelijken de auto eerder met een Meriva. Kan ik zelf niet mee zitten. :lol:
Gebruikersavatar
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1452
Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk

Bericht door stefan »

@ allen
dan toch een meriva die onder een iets te lage brug reed :lol:









grt stefan
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Maik schreef:
Dennizz schreef:De Speedster is ook mijn eerste auto, ik woon dan wel in Nederland. Ik betaal 220 wegenbelasting en 930 euro voor de all-risk verzekering. Ik had gelukkig al 4 of 5 schadevrij jaren jaren met de motor waardoor ik 60% korting heb op de premie.

Kun je nagaan als je 0 schade vrije hebt en dus 0% korting :oops: Dan ga je dus rond de 2000 euro per jaar betalen als jeugdige... Belgie is misschien een heel stuk vriendelijker :wink:

Oja, let wel op!!!!

Dit is je eerste auto en wat wordt dus je 2de auto, qua looks, prestaties, cabrio, ect.... Je kan het dus niet op vooruitgaan :D
Als ik het goed heb dan begin je met 0 schadevrije jaren wel op een bepaalde trede dat je al korting hebt, 30% ongeveer dacht ik... Zal ook wel aan de verzekering liggen.
Oja, dat is waar!
Op je 18de all-risk verzekeren en schade krijgen, dan was je pas echt de sjaak... Tegenwordig kun je er (gelukkig) een no-claim garantie bij verzekeren...

@allen
Vroeger kon alles :lol:
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Bon_Jovi
Actief lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 21 okt 2007 11:49

Bericht door Bon_Jovi »

Welkom,

persoonlijk denk ik dat je het heel moeilijk zal hebben om een verzekering te vinden. Vermits het voor mij al moeilijk was (24 worden in augustus), ik had mn rijbewijs sinds begin 2005, zonder ongeval.

Ik heb van verzekering moeten veranderen, nog een 3/4 tal verzekeraars te hebben aangesproken heb ik uiteindelijk een verzekering gevonden.
(het was nog op het randje, vermits het enkel voor een autoverz. was en geen brandverz. of andere bijnam).

ik zou het niet aanraden als 1ste wagen, vermits je mss toch nog kleine accidentjes zal tegenkomen.

Of je kan het op je vader zn naam zetten natuurlijk, bovendien kijken ze vooral naar het aantal KW (108).


veel succes.
(ikzelf ben bij een fortisverzekeraar, ik kan je altijd de gegevens pmen)
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1058
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Bericht door sooike »

allen schreef: Sooike, dat lijkt me stug. Met 22 jaar een Speedster niet verzekerd krijgen. Overigens zie jij het misschien als racekar, verzekeringen vergelijken de auto eerder met een Meriva. Kan ik zelf niet mee zitten. :lol:
Als je weet dat er in België verzekeringsmaatschappijen zijn die een verzekering voor een Opel Corsa 1.8 met 125 pk een 500 euro :!: meer rekenen omdat deze als sportwagen bekeken wordt, vind ik het niet zo uitzonderlijk dat een Speedster een sportverzekering krijgt.
Einfach nur ein nackter Sportler
schummy81
Nieuw lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 mei 2008 19:59

Bericht door schummy81 »

vorig jaar heb ik mijn speedster gekocht (op mijn 23), mijn verzekering: 1300€ (geen omnium) wel bonus malus 13. en eerste keer tax 850€.
Afbeelding
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Een Corsa als sportwagen! :bangin:
Soms kloppen onze Belgengrappen wel... :wink:
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Bericht door Oblivion »

Het begint nu echt wel keihard te kriebelen.
Is er hier iemand die toevallig dicht bij Maastricht woont?

Ik zou heel graag eens willen voelen hoe de speedster rijdt, al is het als passagier.
Plaats reactie