Nieuw volk

Stel jezelf en je auto voor.
Gebruikersavatar
Richard
Mega lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 13 feb 2005 13:06
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Bericht door Richard »

Oblivion,

waarom moesten beide dorpels vervangen worden?
Je hebt de achterclam licht opgeschuurd ( met een scotchbrite? of schuurpapier korrel 1000?) zo ja dan is dit te polijsten en hoef je niet te spuiten.

Wanneer je het goedkoop moet houden dan moeten er dus 2 dorpels gespoten worden en 1 deur?

Daarna deuren monteren achterclam en voorclam weer vastschroeven rubbers plakken en gaan.
Heb ja alle onderdelen?

Ik zal even uitrekenen als bovengenoemde klopt wat het gaat kosten?
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Bericht door Oblivion »

Richard schreef:Oblivion,

waarom moesten beide dorpels vervangen worden?
Je hebt de achterclam licht opgeschuurd ( met een scotchbrite? of schuurpapier korrel 1000?) zo ja dan is dit te polijsten en hoef je niet te spuiten.

Wanneer je het goedkoop moet houden dan moeten er dus 2 dorpels gespoten worden en 1 deur?

Daarna deuren monteren achterclam en voorclam weer vastschroeven rubbers plakken en gaan.
Heb ja alle onderdelen?

Ik zal even uitrekenen als bovengenoemde klopt wat het gaat kosten?
De andere kant had ook teveel schade naar mijn gevoel (paal geraakt).
De achterkant is een stuk opgeschuurd met korrel 1000 ja, idem met voorkant. Het valt nog niet zo hard op.

Uiteindelijk komt het daar idd een beetje op neer zoals jij het verwoord. Ik zal even goed nadenken en alles opsommen:
- De 2 dorpels afwerken/herspuiten, rechterdeur herspuiten, beide deuren herbevestigen
- Heel de auto opnieuw in elkaar schroeven (alleen frontclam zit nu vast)
- Turbo luchthappers bevestigen
- Gordels demonteren en herbevestigen aan nieuwe rolbeugel (gebrek aan correcte sleutel)
- Achter de passagierstoel is een kleine indeuking waar ik een stukje bekleding over wil (ivm keuring)
- Herbevestigen lampen

Als dat is gebeurd de lampen opnieuw afstellen, wielen opnieuw uitlijnen. (wat mij wel lukt)
Final destination: keuring

Als je zou willen vragen hoeveel dit zou kosten aan iemand die er verstand van heeft zou tegek zijn.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

1. Ik zou de clams en de auto los aanleveren aan de spuiter. Mooier resultaat dan dat ze zo de spuit eroverheen halen.
2. Auto in elkaar schroeven kun je echt zelf.
Zo veel ingewikkelder als een pc is dat nu ook weer niet, en je houd flink wat geld in je zak.
3. Die turbo happers kun je zelf bevestigen, is alleen even schrikken dat je ong 1.5 cm van de binnenkant van je clam moet schaven.
4. Gordels herbevestigen kun je zelf alsje de juiste sleutel hebt.
5. Bekleding: http://www.vx220.org.uk/forums/Full-Int ... f242807929
6. Die lampen kun je zo terugschroeven, en de stekkers kunnen er maaar op 1 manier in.
Opnieuw stellen is niet nodig, omdat je niks gewijzigd hebt. Het stelmechanisme zit in de lamp, en staat los van de clam.

Zoals ik ik het zie, hoef je alleen op zoek te gaan naar een adresje voor het polyester, en spuitwerk.
Als je dan nog munten overhoud, kun je ze ook nog het schuurwerk laten doen. (maar ook daar kun je veel geld in je zal houden door het zelf te doen)
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Sir_Bongiovi
Mega lid
Berichten: 986
Lid geworden op: 14 aug 2009 18:52
Contacteer:

Bericht door Sir_Bongiovi »

ca va met het karretje Obli?
Is ie al rijklaar?
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Bericht door Oblivion »

Mijn speedster is gisteren europablauw gespoten. Hij is ook voorzien van een turbo spoiler en luchthappers (die nog niet zijn bevestigd).

De raamrand wordt nog zwart gespoten zodat het past bij de velgen.
Mijn voorste en achterste lampen zijn echter wit. Weet iemand of een zwart raamkader/velgen vloekt met witte voor/achterlichten? Moet ik prioriteit inlassen om deze ook zwart te maken of kan het enige tijd zonder?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Goed te zien dat hij er bijna is :thumbup:

martinb heeft alles zwart, en kun je hier zien:
http://www.boltje.com/fotoalbum/Auto/index.html

Het gaat erom of je contrastkleuren zilver/blauw mooi vindt, of dat je je speedster een wat sinister uiterlijk wilt geven. (velgen, raamband, lampen en tankdop zwart)

Als je je raamband toch zwart wilt hebben, kun je voor 24 euro klaar zijn hier, en je kunt het makkelijk terugdraaien als je wilt :
http://www.edel-car-parts.de/default/frameset_shop.htm
(opel speedster\styling)

De racestrepen zijn van de wensenlijst gevallen, of ga je ze toch plakken?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Bericht door Oblivion »

Mijn speedster heb ik inderdaad op die van Martin gebasseerd ;).
Hé goed idee die folie! Ik neem aan dat die door onbekenden niet snel verwijderd kan worden?

De racing stripes staan zeker op de planning eens hij een maandje of 2 rijdt. Dan wil ik 2 dikke zwarte strepen met 2 kleine ernaast.
Het gaat mij vooral om de voor/achterlichten. Ik vond zonet deze foto. Eigenlijk zijn witte lampen ook best mooi op zwarte velgen/raamkader.

http://lh3.ggpht.com/_PUhVNtcdKXU/RxUlT ... 02027c.jpg
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Oblivion schreef:Hé goed idee die folie! Ik neem aan dat die door onbekenden niet snel verwijderd kan worden?
Ik kan me niet voorstellen dat er iemand aan de folie op je raamstijl wil pulken.

Andere opties zijn:
- spuiten (verf breekt makkelijk omdat passagiers zich wel eens aan de raamstijl ophijsen)
- scorpions of elise raam monteren. (die zijn standaard zwart, maar dat geintje kost rond de 1400 euro incl arbeid, dus dat wordt meestal alleen gedaan als het verzekeringswerk is)

Op het UK forum is geloof ik wel iemand die de folie uit 1 stuk leverd.
(die van edel-parts is uit 3 stukken)
Weet alleen niet meer wie dat is. Zou je effe moeten vragen daar.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Bericht door Oblivion »

Optie 2: Scorpions of elise raam monteren

Voor optie 2 pas ik :wink: . Mijn speedster historie is langer dan je denkt... mijn pa heeft tijdens herstelfase een balk op de vooruit laten vallen waardoor ik deze ook moest laten vervangen. Ik heb die zilveren ruit héél goedkoop op de kop kunnen tikken. Een splinternieuwe ruit ga ik dus niet nog eens laten vervangen ;).
Gebruikersavatar
martinb
Mega lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 30 mar 2009 9:53

Bericht door martinb »

Het gaat alweer de goede kant op zie ik. Het is toch wel de mooiste kleur voor een speedster. :D

Die koplampen en achterlichten kun je altijd nog doen, in de winter los halen en spuiten. Nu eerst maar zorgen dat je kunt rijden.

Die raamlijst spuiten of met vinyl, ik heb al enkele speedsters met zwart vinyl gezien, staat ook mooi en professioneel. Als je gaat spuiten, kijk dan ook eens naar de speedster van gonzales, die heeft heeft raamlijst in de kleur van de auto. Staat ook heel mooi.

veel succes met de verdere opbouw,
martin
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
Gebruikersavatar
vauxhall
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
Locatie: Beverlo

Bericht door vauxhall »

toen ik de auto zag was ik wel wat jaloers op de kleur ja
ikzelf heb een chagallblauwe
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Bericht door Oblivion »

Als alles meezit gaat hij volgende week naar de keuring.
1 Groot probleem... rechterdeurslot is verloren. Kijken of de keuring daar moeilijk over doet (hij is wel langs binnen te openen)

Vervolgens moet ik kijken of opel het slot kan namaken op basis van het nummer. Iemand daar al ervaring mee? Voor de rest ziet hij nu wel meesterlijk mooi uit met zwart raamkader.
Gebruikersavatar
vauxhall
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
Locatie: Beverlo

Bericht door vauxhall »

fotos?!
Gebruikersavatar
Oblivion
Mega lid
Berichten: 779
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:35

Bericht door Oblivion »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

kijk, hier worden we blij van ! Gaat de goede kant op Obli !
Plaats reactie