forfaitaire vergoeding - boete- door niet politie

Voor alles wat niet met de Speedster te maken heeft.
Plaats reactie
vx0877
Actief lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 28 mar 2005 9:09
Locatie: zedelgem / belgie

forfaitaire vergoeding - boete- door niet politie

Bericht door vx0877 »

deze middag 2 min. de winkel binnen en buiten, kom terug, hangt er papierke onder de ruitenwisser:

forfaitaire schadevergoeding wegens niet naleving 'intern parkeerregelement'. 40 euro, is meer dan dat de flikken zelf vragen om die schijf te vergeten...

kan dit? ik ben daar tijdje niet langsgeweest en vroeger was dit niet zo. de borden staan (kleine letters, van in de wagen niet leesbaar) aan ingang parking (België, Brugge, parking Leenbakker/Casa... St-Jozef), maar naar binnen toe gericht, dus neen ik had ze niet gezien

ik vraag mij af of zij dit mogen? reden was dat ik mijn blauwe-schijf niet onder de voorruit geplaatst had (zoals +50% van de wagens op de parking)

het is geen boete, wel een schadevergoeding door een privé bedrijf, nl Parketing nv. overschrijving is direct aan hun gericht, o ja toch graag binnen de (ruime) 5 dagen... en wordt er onmiddellijk verwezen naar gerechtelijke stappen, gerechtsdeurwaarder bij gebreke...

hoe kan een publiek bedrijf nu beginnen 'retributies' uitschrijven, dit is toch niet objectief meer, want zij moeten winst maken...hoe meer geschreven, hoe beter de jaarcijfers lol

voorlopig ga ik deze niet betalen, ik wacht op een herinnering, want sinds wanneer mag een privé bedrijf mijn gegevens opvragen bij de DIV om mij zo te kunnen aanschrijven of gerechtsdeurvriend op mij af sturen??

ik geef toe dat ik de blauwe schijf niet gelegd heb, maar op een klantenparking waar ik ga winkelen, deze parking is niet betalend en trouwens niet afgeschermd door slagbomen ofzo,

man, waar gaan we naartoe in dit landje, waar zijn de grenzen?? :cry:

dus mijn vraag, to pay or not to pay? wat zouden jullie doen?

dit moest er eventjes uit!
speedster 2.2 - #3064
Gebruikersavatar
linne150
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1649
Lid geworden op: 23 jan 2005 14:09
Locatie: duh haag

Bericht door linne150 »

Dit alles voor een boete van 40 euri :shock:
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``

Groet Wilbert.
vx0877
Actief lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 28 mar 2005 9:09
Locatie: zedelgem / belgie

Bericht door vx0877 »

het gaat mij niet echt om die 40 eurie hoor, maar om het feit dat een privé-instelling dit kan of mag? ze jouw gegevens opvragen, wat enkel voor politie enz. voorbehouden was? wat met privacy?
speedster 2.2 - #3064
Gebruikersavatar
M-speed
Actief lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 25 mei 2008 19:57

Bericht door M-speed »

je geeft zoiezo al toe dat je fout was dus ja


maar ik zou even contact opzoeken met de politie en bij hun navragen of hun daar voor gecertificeerd zijn.
vx0877
Actief lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 28 mar 2005 9:09
Locatie: zedelgem / belgie

Bericht door vx0877 »

fout ja, maar mag dan ook deftig aangeduid worden hoor,

ik ben naar het bord toegestapt en kon alles pas lezen nadat ik vlak voor stond. bij een clientenparking ga je er toch niet steeds vanuit dat je moet betalen of een kaart leggen?
speedster 2.2 - #3064
Gebruikersavatar
vauxhall
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 jun 2007 18:57
Locatie: Beverlo

Bericht door vauxhall »

ik vind het ook niet juist,...
officieel mogen ze die gegevens niet opvragen maar het gebeurt door alle privefirmas die parkeren controleren...
is laatst iets van op het nieuws geweest of in de krant gestaan...
Gebruikersavatar
Spider
Mega lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 01 feb 2007 9:37
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Spider »

gelijk bezwaar maken en er zal toch ook wel een belgische nationale ombudsman zijn?

Schending van de privacy gelijk aansprakelijk stellen en voor het 20 voudige bedrag schade claimen met een strak briefje en dat je een advocaat in de arm neemt, en je dit landelijk aanhangig zult maken.
Maar.... je bent bereid om dat te laten als ze zelf verscheuren.

Mess with the bull you get the horns :!:
¨speed is life, but control is everything...¨
vx0877
Actief lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 28 mar 2005 9:09
Locatie: zedelgem / belgie

Bericht door vx0877 »

voor alle duidelijkheid, het gaat om deze

Afbeelding
speedster 2.2 - #3064
klinkske
Lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 10 mar 2006 10:31

Bericht door klinkske »

Ik zou het gewoon betalen, in jezelf vloeken als de duivel en volgende keer beter opletten. Beter voor je hartje, geeft je gemoedsrust en dank om dit te posten, zodat ik (ook België) mijn doppen open hou als ik ergens parkeer.
Ik zou wel de gemeente mailen en hen laten weten dat ik het gemeen vind dat ze de parkeerplaatsen zo onopvallend 'betalend' gemaakt hebben. Levert misschien nog iets op voor de toekomst.
Anders belletje testaankoop als je het niet kan laten rusten. Er heeft idd iets in de krant gestaan dat me doet denken dat je best gewoon betaald...
En je parkeerkaart steeds leggen als je niet 100% zeker bent van gedoe kan ook helpen... Doe ik vaak.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

En uiteraard hun klachtenformulier invullen:
http://www.cityt1.be/index.php?id=11
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Beste gemeente,

Ik zou je graag willen laten weten dat ik je zeer gemeen vind om kleine bordjes te gebruiken. Nu weet ik niet of ik ergens mag parkeren vanwege mijn slechte ogen. Dat wilde ik even kwijt.

Met vriendelijke groetjes,
Klinkske (schuilnaam zodat je lekker niet weet wie ik ben)

Zoiets? :bag:
Gebruikersavatar
Bon_Jovi
Actief lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 21 okt 2007 11:49

Bericht door Bon_Jovi »

dit was overlaatst in het nieuws:
http://www.radio1.be/programmas/pepi/910863

Honderd niet-betalers van parkeerboetes zijn vrijgesproken in Sint-Niklaas.

De nv Parkeerbeheer daagde deze mensen voor de rechtbank omdat ze hun boete van 10 euro weigerden te betalen. Maar de vrederechter wees die vordering af als ongegrond. Het gemeentebestuur van Temse had de computerlijsten met kentekenplaten immers niet mogen doorspelen aan aan het bedrijf. Want dit is een schending van de privacy.

maar beter niet uitdagen en gewoon wachten op de herinnering om hen wat extra werk te geven en dan betalen :twisted:
klinkske
Lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 10 mar 2006 10:31

Bericht door klinkske »

Inderdaad zoiets Allen. Of een belletje, of zelfs op het gemeentehuis even langsgaan. Je hebt niets te verliezen met vriendelijk zijn en wie weet krijg je begot gelijk!
Een goeie beleefde aanpak heeft kans om aanhoord te worden. Ik heb al aanpassingen gescoord in mijn eigen gemeente. Met grof uit te pakken scoor je zeker niet.
vx0877
Actief lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 28 mar 2005 9:09
Locatie: zedelgem / belgie

Bericht door vx0877 »

heb het eens gevraagd aan een kennis van mij (verantwoordelijke politie) en inderdaad, ze mogen effectief geen gegevens opvragen (wet privacy) en in theorie zou ik het kunnen aanvechten, maar 80% van de vrederechters zullen de firma gelijk geven omdat anders het systeem volledig onwerkbaar wordt... maw vrijspraak zou enkel kwestie van geluk moeten zijn wie je als vrederechter voorgeschoteld krijgt...
als ik een zaak zou opstarten krijg ik ondertussen de nodige herinneringen + verhoging van de vergoeding + deurwaarder over de vloer en heb ik 80% kans ik voor alles mag opdraaien... wat doe je dan als gewone mens, betalen :(

dit geeft nu eens vertrouwen in het rechtssysteem sie :evil:

is maar één land waar dit kan zeker? het is onwettig maar je hebt toch bijna geen kans dat je gelijk haalt (als gewone kleine man dan toch)
speedster 2.2 - #3064
Gebruikersavatar
Bon_Jovi
Actief lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 21 okt 2007 11:49

Bericht door Bon_Jovi »

beter die 40 euro betalen anders loop je het risico dat je er 1000 mag dokken
Plaats reactie