Chris Tullett 2,5" of 3", 4-1 voor de 2,2!!

Alles wat met uitlaten te maken heeft.
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

De 4-2-1 heeft nooit echt bestaan, Jim heeft die nooit afgemaakt door ruimte problemen. Ik heb de 4-1 van de foto hier gehad en gepast. Buiten dat ie niet pastte was het wel weer geweldig gemaakt moet ik zeggen. Was weer puik stukje laswerk.

En ja, het duurt wel lang op deze manier, maarja ik ben dat ondertussen wel gewent met alle dingen die voor de eerste keer uitgevolgeld moeten worden. Heb er nog steeds vertrouwen in dat de uiteindelijke 4-1 met echt lange primaries meer gaat doen dan een korte. Maar we zullen zien :)

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Bericht door Co'tje »

markv schreef:De 4-2-1 heeft nooit echt bestaan, Jim heeft die nooit afgemaakt door ruimte problemen. Ik heb de 4-1 van de foto hier gehad en gepast. Buiten dat ie niet pastte was het wel weer geweldig gemaakt moet ik zeggen. Was weer puik stukje laswerk.

En ja, het duurt wel lang op deze manier, maarja ik ben dat ondertussen wel gewent met alle dingen die voor de eerste keer uitgevolgeld moeten worden. Heb er nog steeds vertrouwen in dat de uiteindelijke 4-1 met echt lange primaries meer gaat doen dan een korte. Maar we zullen zien :)
Mark
Wel leuk dat je betrokken bent bij de ontwikkeling. Dan ben je ook de eerste die ermee mag rijden :D

Ik wil dit jaar toch echt een complete set hebben, dus heb ik gisteren de Tullett 4-1 besteld. De rest van het systeem bestel ik bij Jim (zodra mijn bankrekening het toestaat :oops: Zal wel november worden).
patje
Actief lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 22 mei 2005 9:34

Bericht door patje »

Ik ben de tullet ook gaan afhalen hier nog enkele pics van de coating van het spruitstuk, waarvoor zou die uitsparing dienen op langs die ene kant van het spruitsuk?[/imghttp://img121.imageshack.us/i/img2738b.jpg/
[imghttp://img260.imageshack.us/i/img2728.jpg/
[/imghttp://img204.imageshack.us/i/img2734v.jpg/
patje
Actief lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 22 mei 2005 9:34

Bericht door patje »

probleempje met de foto's blijkbaar
Gebruikersavatar
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1452
Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk

Bericht door stefan »

hoi patje

laat die fotos eens zien (ik denk dat ze het reeds aangepast hebben)
kwa pasvorm onderaan de blok

wat zeiden de mannen ;weer een zotte belg die persoonlijk langskomt?





grt stefan
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

patje schreef:probleempje met de foto's blijkbaar
Ik denk niet dat de foto's het probleem zijn, maar eerder de manier waarop jij de posting hebt opgesteld.

Zet anders gewoon even de http adressen hier ...

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
12Esc
Mega lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:06

Bericht door 12Esc »

patje
Actief lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 22 mei 2005 9:34

Bericht door patje »

Ik en computer het zal nooit een goed huwelijk worden denk ik :oops:

ha stefan ze waren zeer vriendelijk en daarna nog doorgereden naar coutenay was me het dagje wel.

groetjes patje
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mmm :roll:

Nog een poging

Afbeelding
Afbeelding
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

patje schreef: waarvoor zou die uitsparing dienen op langs die ene kant van het spruitsuk?
Je bedoelt dat kanaaltje in de flens bij cilinder 4? Dat is van de de uitlaatgas-recirculatie. (EGR)
Gebruikersavatar
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1452
Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk

Bericht door stefan »

@ patje

en nu maar snel beginnen (ga je monteren met of zonder de clam ?)








grt stefan&monia
patje
Actief lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 22 mei 2005 9:34

Bericht door patje »

@ exmantaa dat is wat ik bedoelde

@stefan eerst smeerput verderafwerken ga het zeker proberen met de clam erop en anders kom ik bij u hé :P
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Zo...

Mijn Tullet 3" 4-1 uitlaat beest zit er ook onder. 8)

Laat ik met het positieve beginnen.

1. Auto is veel sneller. Loopt veel makkelijker door zijn toeren heen.
2. Ik kan de auto van Dominique niet meer horen.

Nadelen

1. Ik kan de auto van Dominique niet meer horen.
2. De achterkant moest ook bij Jan van der kooi er af en is dus een duur grapje.

God wat een klere herrie en ik begreep dat dit nog erger word.... :roll:
Dan maar wat meer toeren maken want dan is de uitlaat stiller. :lol:
Het rochelen en ploffen is wel leuk.
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

piet schreef:Zo...

Mijn Tullet 3" 4-1 uitlaat beest zit er ook onder. 8)
...
1. Auto is veel sneller. Loopt veel makkelijker door zijn toeren heen.
Gefeliciteerd Piet!

En positief puntje 1. had ik je toch voorspeld?! Door de minder restrictieve uitlaat krijg je in bij lage en middentoeren meer koppel. En dat voel je. Topvermogen zou kunnen, maar hoeft niet.

Veel rijplezier,

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Je had gelukkig gelijk. :)
Plaats reactie