Chris Tullett 2,5" of 3", 4-1 voor de 2,2!!
- Piet
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3471
- Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
- Locatie: Center of the universe
Ja, hij moet nodig weer gewassen worden. Ik heb de auto niet zo lang geleden gepoetst, vandaar.Dennizz schreef:Het was een mooi uitlaatje Piet, lekker groot ook
Je auto stond er wel netjes bij en schoon!
Zag jouw auto ook staan, Jan was er mee bezig. Moest wel lachen om dat verhaal van een paar niet belangrijke bouten in het spruitstuk.
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
- Locatie: Nieuwe Wetering
mmm, wel benieuwd wat je precies bedoeldpiet schreef:Ja, hij moet nodig weer gewassen worden. Ik heb de auto niet zo lang geleden gepoetst, vandaar.Dennizz schreef:Het was een mooi uitlaatje Piet, lekker groot ook
Je auto stond er wel netjes bij en schoon!
Zag jouw auto ook staan, Jan was er mee bezig. Moest wel lachen om dat verhaal van een paar niet belangrijke bouten in het spruitstuk.
- 1 boutje van de ecu houderplaat die ik met een ty-rap heb vast gemaakt?
- de moertjes die eruit kwamen vallen toen de bodemplaat eraf werd gehaald.
Verder zijn alle andere bouten in het inlaatspruitstuk zeker wel belangrijk en zaten er ook zeker in
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Vandaag eindelijk begonnen met het demonteren van opel en monteren van de tullet.
Einddemper is geplaatst bijna niet gesneden in het hitteschild juist enkel vanboven waar de vaste steun zit van de tullet demper een kleine gleuf gemaakt, de zijkant een beetje uitgeklopt wat wring en duwwerk maar het is toch gelukt.
Tevens daardoor de onderste motorsteun moeten verwijderen.
Ga denk wel nog de u-bend laten cermic coaten.
Tevens de uitlaten gewogen dit waren de resultaten:
tullet / opel
Demper 10kg 12kg
u-bend 0,758kg 0,985kg
cat 3,8kg 6,2kg
spruitstuk 3,2kg 4,7kg
hitte schild 0,693kg (opel)
0,219kg (opel)
totaal 17,758kg / 24,797kg
tullet is dus 7,040kg lichter
groetje patje
Einddemper is geplaatst bijna niet gesneden in het hitteschild juist enkel vanboven waar de vaste steun zit van de tullet demper een kleine gleuf gemaakt, de zijkant een beetje uitgeklopt wat wring en duwwerk maar het is toch gelukt.
Tevens daardoor de onderste motorsteun moeten verwijderen.
Ga denk wel nog de u-bend laten cermic coaten.
Tevens de uitlaten gewogen dit waren de resultaten:
tullet / opel
Demper 10kg 12kg
u-bend 0,758kg 0,985kg
cat 3,8kg 6,2kg
spruitstuk 3,2kg 4,7kg
hitte schild 0,693kg (opel)
0,219kg (opel)
totaal 17,758kg / 24,797kg
tullet is dus 7,040kg lichter
groetje patje
- Maarten
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1134
- Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
- Locatie: Noord-Brabant Oost
eerste kilometers
Eindelijk heb ik ook de eerste km"s met de Tullet uitlaat gereden.
Wat een herrie maakt dat ding zeg. Maar bij een beetje gas klinkt het wel weer erg lekker.
Moet mijn motor nog inrijden dus wil nog niet volgas en hoge toeren rijden, maar ben wel heel benieuwd hoe straks de tunneltjes in de alpen gaan klinken!
Maarten
Wat een herrie maakt dat ding zeg. Maar bij een beetje gas klinkt het wel weer erg lekker.
Moet mijn motor nog inrijden dus wil nog niet volgas en hoge toeren rijden, maar ben wel heel benieuwd hoe straks de tunneltjes in de alpen gaan klinken!
Maarten
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Stefan (die kleine belg met grote mond) heeft hem erop gekregen zonder de clam eraf te hoeven halen. Hij moest wel een stukje isolatie van het schot van de achterbak weghalen om de draai te maken. Hij heeft wel de niet-compressor versie. Had jij nou niet een compressor? Dan kan het weer anders zijn natuurlijk...