Chris Tullett 2,5" of 3", 4-1 voor de 2,2!!
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Het was zeker een geslaagd dagje, mijn speedster heeft nog nooit zo'n mooie glans gehad Piet is koning...
Nog even erbij zeggen voor de geinteresseerden hier, dat het dempingsmateriaal zeker wel een deel van het geluid wegfiltert, maar misschien niet helemaal op de gewenste frequenties. Mijn demper bv (2,5inch op een NA blok) maakt zeker weten nog een stuk meer herrie dan die van Piet en Pascal, en die demper is echt helemaal leeg...
Volgende keer op jouw brug Pascal
Nog even erbij zeggen voor de geinteresseerden hier, dat het dempingsmateriaal zeker wel een deel van het geluid wegfiltert, maar misschien niet helemaal op de gewenste frequenties. Mijn demper bv (2,5inch op een NA blok) maakt zeker weten nog een stuk meer herrie dan die van Piet en Pascal, en die demper is echt helemaal leeg...
Volgende keer op jouw brug Pascal
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1663
- Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
- Locatie: Noord Holland
Pascal schreef:Hè Maikie,
Bedank vrouw en kind voor de gastvrijheid, was een Lekker sleutel dagje.
Je brug is in ieder geval goedgekeurd, alhoewel tijdens gebruik van de brug
Ook gehoor bescherming gebruikt moet worden
Wel een beetje zonde dat de vulling ook bij Piet niet echt zijn werk doet.
Als we die krengen stil willen krijgen zullen we moeten afstappen van de Absorptie dempers, ik zou zeggen ni lopen zeiken en gassen met die bakken.
De dempers waren redelijk stil hoor toen ze er net onder zaten. Dus absorbtie als principe werkt gerust wel. Het enige is dat het dempingspul er door de agressieve omgeving van hoge temperatuur en pulserende luchtstroom, na verloop van tijd verteerd wordt, smelt of er uit geblazen wordt.
(rent naar de schuur en is zoekt driftig naar gehoorbescherming)Pascal schreef: Dominique, wees gewaarschuwd volgende week, neem afstand als we een tunnel in gaan
Deze middag mijn auto terug gaan halen bij Vansten en eindelijk kunnen genieten van de Tullett.(spruitstuk,200cell en demper met acoustafil)
Heb vandaag al 250km afgelegd.
Ik ben zeer tevreden over het geluid,vrij luid maar niet "te".
Ik voel ook een verbetering van het koppel vanaf 3000rpm.
Ik zat nog met de volledige standaard uitlaat inclusief precat,dus een serieus verschil nu
Ik hoor wel niet meer veel van mijn bmc airbox...
Heb vandaag al 250km afgelegd.
Ik ben zeer tevreden over het geluid,vrij luid maar niet "te".
Ik voel ook een verbetering van het koppel vanaf 3000rpm.
Ik zat nog met de volledige standaard uitlaat inclusief precat,dus een serieus verschil nu
Ik hoor wel niet meer veel van mijn bmc airbox...
3" Tullet op circuit. Demper in de plaats van de katalysator, zie bijhorende animatie op 00:12 Statische dB meting kwam op 92dB @ 4000RPM
http://youtu.be/ySYjgp_qwe0?hd=1
http://youtu.be/ySYjgp_qwe0?hd=1
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Is er nog een truuk voor de bout tussen het spruitstuk en de cat?
In het originele spruitstuk zit schroefdraad, zodat ik de boel alleen van onderen hoef vast te zetten met een ratel.
De tullet heeft geen schroefdraad.
In het originele spruitstuk zit schroefdraad, zodat ik de boel alleen van onderen hoef vast te zetten met een ratel.
De tullet heeft geen schroefdraad.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Had je post nog helemaal niet gezien.Tony schreef:Deze middag mijn auto terug gaan halen bij Vansten en eindelijk kunnen genieten van de Tullett.(spruitstuk,200cell en demper met acoustafil)
Heb vandaag al 250km afgelegd.
Ik ben zeer tevreden over het geluid,vrij luid maar niet "te".
Ik voel ook een verbetering van het koppel vanaf 3000rpm.
Ik zat nog met de volledige standaard uitlaat inclusief precat,dus een serieus verschil nu
Ik hoor wel niet meer veel van mijn bmc airbox...
Hij zit er dus onder. Nog steeds tevreden? Bij Van Sten ook alles goed gegaan?
- kzentekik_et
- Actief lid
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 08 feb 2009 19:51
- Locatie: O-VL. België
Niet al te veel zorgen over makenTony schreef:Ik ben nog steeds zeer tevreden,echt veel leuker nu hij lekker klinkt.
Vansten heeft alles geplaatst zonder de achterclam te verwijderen.Goede service daar.
Nu is het alleen te hopen dat ik door de Belgische keuring geraak in augustus!
op mijn groene kart staat bij opmerkingen vermeld:
_ Niet Origninele uitlaat ==>Origineel lol
Vandaag naar de keuring geweest en alles was in orde.
Er is helemaal niks gevraagd over de Tullett of over de bmc filter.
Co meting was ook perfekt met de 200cell.
Heb de grote keurmeester enkele instap tips gegeven,maar na 2 mislukte pogingen mocht ik zelf rijden tijdens rem en schokdempertest.
Op het laatste heb ik vriendelijk gevraagd om de wagen niet op te tillen,dus dat hebben ze ook niet gedaan.
Ik kan er weer een jaartje tegen!
Er is helemaal niks gevraagd over de Tullett of over de bmc filter.
Co meting was ook perfekt met de 200cell.
Heb de grote keurmeester enkele instap tips gegeven,maar na 2 mislukte pogingen mocht ik zelf rijden tijdens rem en schokdempertest.
Op het laatste heb ik vriendelijk gevraagd om de wagen niet op te tillen,dus dat hebben ze ook niet gedaan.
Ik kan er weer een jaartje tegen!