Chris Tullett 2,5" of 3", 4-1 voor de 2,2!!

Alles wat met uitlaten te maken heeft.
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

Bericht door Pascal »

Daar mijn miltek weer stuk is gegaan : Heb ik vandaag een 3`inch tulletje besteld.

Dominique. :wink:
Laatst gewijzigd door Pascal op 27 mei 2009 16:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Zegt dat nu wat over Milltek of over Pascal? :bangin: :yes:


Gelukkig worden deze gegarandeerd sneller geleverd dan normaal gewoonlijk is. :wink:
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

Bericht door Pascal »

allen schreef:Zegt dat nu wat over Milltek of over Pascal? :bangin: :yes:


Gelukkig worden deze gegarandeerd sneller geleverd dan normaal gewoonlijk is. :wink:
Het is gewoon heel simpel. Op een auto met druk vulling kan je geen demper met schotten gebruiken.
Je moet echt naar absorptie. :wink:

Enkel zal de vakantie in de alpen verlopen met een kapotte demper.
Ik lijk net een rijdende oud ijzer boer. :lol:
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Jij hebt/had toch een 2,2 Milltek achter je SC hangen? (En wat is de inwendige pijpdiameter?) De turbo Milltek is namelijk wel weer een echte absorbtiedemper.
3" is flink aan de maat. Hoeveel PK's draait jouw SC blokje nu dan?

Ik ga mijn SC voorlopig ook eerst maar even met schotten dempen. Daar komt de standaard turbo demper op met een Piper 4-1 spruitstuk/downpipe... :wink:
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

Bericht door Pascal »

Exmantaa schreef:Jij hebt/had toch een 2,2 Milltek achter je SC hangen? (En wat is de inwendige pijpdiameter?) De turbo Milltek is namelijk wel weer een echte absorbtiedemper.
3" is flink aan de maat. Hoeveel PK's draait jouw SC blokje nu dan?

Ik ga mijn SC voorlopig ook eerst maar even met schotten dempen. Daar komt de standaard turbo demper op met een Piper 4-1 spruitstuk/downpipe... :wink:
Het is inderdaad een 2,2 miltek, je kan beter voor turbo miltek versie gaan.
Ik dacht dat een 2,2 miltek 2,5 inch was.

Wat blijkbaar ook goed werk (zolas je al schreef) is de originele speedster turbo demper. Hij is wel heel stil. Maar geeft je misschien een tijdelijke oplossing.;
Zo weinig mogelijk weerstand in een SC syteem in het ultieme.
Ik merk nu al een enorme verbetering, door de miltek deels leeg te halen.
IK heb hierdoor minder tegen druk, en de kompressor kan zijn druk veel beter kwijt.

Ik kan haast niet wachten op het Chris Tullet systeem. zonde dat het pas na 12 juni hier zal zijn.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Een Milltek voor de 2,2 schijnt inwendig 48mm doorgang te hebben... :?
Zie: http://z22se.co.uk/forum/viewtopic.php?t=7456

De Turbo demper die ik heb liggen heeft een ingaande pijp van 60-63mm (uitwendig), dus dat lijkt er alweer meer op. Ga alleen de bijbehorende Turbo U-bocht nog veranderen, want die heeft nu de kleinste diameter.
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

De 3" systemen die besteld zijn zullen een 87mm doorlaat (inw. diameter) hebben. Als Miltec standaard in de handel verkrijgbare pijp heeft gebruikt zou 2 1/2" op 71mm inw. diameter moeten komen.

Die 16mm is slechts 23% vergroting in diameter. In oppervlakte (de werkelijk relevante) is het aanzienlijk groter! 50% :lol:

Voor wat de piper spruitstukken betreft, alle waar naar zijn geld. Qua laswerk zijn ze niet goed vergelijkbaar. Voor ons Speedstermoderators is het alleen maar prettig dat er keus is. :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Toch snap ik het niet.

1 inch = 2.54 cm waarom noemen ze iets 3 inch terwijl dat bijna 3.5 inch is?

Heb vrouwen dit bedacht?
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Weet je dat zeker van die maten Dominique? Gebruiken ze scheduled maatjes dan ofzo?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

Dominique schreef:De 3" systemen die besteld zijn zullen een 87mm doorlaat (inw. diameter) hebben. Als Miltec standaard in de handel verkrijgbare pijp heeft gebruikt zou 2 1/2" op 71mm inw. diameter moeten komen.
Eeeh.. 2.5" is 63.5mm pijp hoor... 3" is 76.2mm. Dat zijn ook regulier verkrijgbare uitlaatpijp maten.

Wellicht zijn de genoemde getallen de eind-pijp(en) en hebben die een grotere diameter? Dat zie je wel vaker op uitlaatsystemen.

87mm zou namelijk bijna 3.5" zijn...

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

Ik weet wel wat 1" in mm is. Als je dat sommetje doorzet klopt jullie insteek wel.

Maar nu gaan wij pijp bestellen :lol: :

http://www.engineeringtoolbox.com/ansi- ... d_247.html

Dit zijn reguliere handelsmaten.
Elke 3" pijp heeft een buitendiameter van 88,9mm.
(Schedule heeft verder alles met wanddikte te maken, dus alleen de binnendiameter varieerd)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

Alle uitlaatbouwers die ik ken werken met 63.5mm pijp als 2 1/2" wat ook overeen komt. (en hier vind je natuurlijk vaak metrische pijp..)

Op: http://www.engineeringtoolbox.com/nps-n ... -d_45.html

Staat ook dat de getallen die hier genoemd worden: Pipes are identified by "nominal" or "trade" names that are loosely related to the actual dimensions.

De eerste kolom in je overzicht kan je dus niet als de echte maat aanhouden, maar is een USA-gebaseerde benaming/klassificatie van pijpen.

Blijkbaar zijn de pijpen die zij als een xx-inch in 'de handel' noemen altijd een stuk groter in werkelijkheid.

Maar goed.. Als je de spullen binne hebt gewoon even de schuifmaat erbij pakken en je weet het zeker :)

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Mijn 2,5" Piper downpipe heeft toch ook echt 63,5mm diameter.

En inderdaad is de uitvoering van het Piper spruitstuk niet echt geweldig, maar toen was het gewoon de enige nog betaalbare optie. De kwaliteit vond ik erg matig, maar met een Dremel kom je een heel eind. 8)

(En ik zou overigens niet weten hoe je een uitlaat met 87mm inwendig onder een speedster kwijt zou moeten. 76mm is echt al heel veel, goed voor 350++ pk's... )
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

Bericht door Pascal »

Dominique schreef:Ik weet wel wat 1" in mm is. Als je dat sommetje doorzet klopt jullie insteek wel.

Maar nu gaan wij pijp bestellen :lol: :

http://www.engineeringtoolbox.com/ansi- ... d_247.html

Dit zijn reguliere handelsmaten.
Elke 3" pijp heeft een buitendiameter van 88,9mm.
(Schedule heeft verder alles met wanddikte te maken, dus alleen de binnendiameter varieerd)
Woeps :? Dat gaat wel warm worden voor de lak aan de uitlaattutjes.
Als deze 88.9mm zijn hou je niet meer veel ruimte tussen uitlaat en de wand.
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

Arno schreef:Maar goed.. Als je de spullen binne hebt gewoon even de schuifmaat erbij pakken en je weet het zeker :)

Bye, Arno.
Ik denk niet dat ik zo lang jullie in onzekerheid laat. Morgen bel ik even om te vragen wat ik gekocht heb! :lol:

Ik heb net bij mijn huidige pijp gemeten, keurig 3" ~ 76mm voor de buitenmaat. Wat er in verhouding tot het gat waar het doorheen moet best goed uitziet.
idd Pascal, 89mm zou eigenlijk te groot zijn voor de doorgang bij de clam.
Afbeelding
Plaats reactie