Chris Tullett 2,5" of 3", 4-1 voor de 2,2!!
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
Het is gewoon heel simpel. Op een auto met druk vulling kan je geen demper met schotten gebruiken.allen schreef:Zegt dat nu wat over Milltek of over Pascal?
Gelukkig worden deze gegarandeerd sneller geleverd dan normaal gewoonlijk is.
Je moet echt naar absorptie.
Enkel zal de vakantie in de alpen verlopen met een kapotte demper.
Ik lijk net een rijdende oud ijzer boer.
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Jij hebt/had toch een 2,2 Milltek achter je SC hangen? (En wat is de inwendige pijpdiameter?) De turbo Milltek is namelijk wel weer een echte absorbtiedemper.
3" is flink aan de maat. Hoeveel PK's draait jouw SC blokje nu dan?
Ik ga mijn SC voorlopig ook eerst maar even met schotten dempen. Daar komt de standaard turbo demper op met een Piper 4-1 spruitstuk/downpipe...
3" is flink aan de maat. Hoeveel PK's draait jouw SC blokje nu dan?
Ik ga mijn SC voorlopig ook eerst maar even met schotten dempen. Daar komt de standaard turbo demper op met een Piper 4-1 spruitstuk/downpipe...
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
Het is inderdaad een 2,2 miltek, je kan beter voor turbo miltek versie gaan.Exmantaa schreef:Jij hebt/had toch een 2,2 Milltek achter je SC hangen? (En wat is de inwendige pijpdiameter?) De turbo Milltek is namelijk wel weer een echte absorbtiedemper.
3" is flink aan de maat. Hoeveel PK's draait jouw SC blokje nu dan?
Ik ga mijn SC voorlopig ook eerst maar even met schotten dempen. Daar komt de standaard turbo demper op met een Piper 4-1 spruitstuk/downpipe...
Ik dacht dat een 2,2 miltek 2,5 inch was.
Wat blijkbaar ook goed werk (zolas je al schreef) is de originele speedster turbo demper. Hij is wel heel stil. Maar geeft je misschien een tijdelijke oplossing.;
Zo weinig mogelijk weerstand in een SC syteem in het ultieme.
Ik merk nu al een enorme verbetering, door de miltek deels leeg te halen.
IK heb hierdoor minder tegen druk, en de kompressor kan zijn druk veel beter kwijt.
Ik kan haast niet wachten op het Chris Tullet systeem. zonde dat het pas na 12 juni hier zal zijn.
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Een Milltek voor de 2,2 schijnt inwendig 48mm doorgang te hebben...
Zie: http://z22se.co.uk/forum/viewtopic.php?t=7456
De Turbo demper die ik heb liggen heeft een ingaande pijp van 60-63mm (uitwendig), dus dat lijkt er alweer meer op. Ga alleen de bijbehorende Turbo U-bocht nog veranderen, want die heeft nu de kleinste diameter.
Zie: http://z22se.co.uk/forum/viewtopic.php?t=7456
De Turbo demper die ik heb liggen heeft een ingaande pijp van 60-63mm (uitwendig), dus dat lijkt er alweer meer op. Ga alleen de bijbehorende Turbo U-bocht nog veranderen, want die heeft nu de kleinste diameter.
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1663
- Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
- Locatie: Noord Holland
De 3" systemen die besteld zijn zullen een 87mm doorlaat (inw. diameter) hebben. Als Miltec standaard in de handel verkrijgbare pijp heeft gebruikt zou 2 1/2" op 71mm inw. diameter moeten komen.
Die 16mm is slechts 23% vergroting in diameter. In oppervlakte (de werkelijk relevante) is het aanzienlijk groter! 50%
Voor wat de piper spruitstukken betreft, alle waar naar zijn geld. Qua laswerk zijn ze niet goed vergelijkbaar. Voor ons Speedstermoderators is het alleen maar prettig dat er keus is.
Die 16mm is slechts 23% vergroting in diameter. In oppervlakte (de werkelijk relevante) is het aanzienlijk groter! 50%
Voor wat de piper spruitstukken betreft, alle waar naar zijn geld. Qua laswerk zijn ze niet goed vergelijkbaar. Voor ons Speedstermoderators is het alleen maar prettig dat er keus is.
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Eeeh.. 2.5" is 63.5mm pijp hoor... 3" is 76.2mm. Dat zijn ook regulier verkrijgbare uitlaatpijp maten.Dominique schreef:De 3" systemen die besteld zijn zullen een 87mm doorlaat (inw. diameter) hebben. Als Miltec standaard in de handel verkrijgbare pijp heeft gebruikt zou 2 1/2" op 71mm inw. diameter moeten komen.
Wellicht zijn de genoemde getallen de eind-pijp(en) en hebben die een grotere diameter? Dat zie je wel vaker op uitlaatsystemen.
87mm zou namelijk bijna 3.5" zijn...
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1663
- Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
- Locatie: Noord Holland
Ik weet wel wat 1" in mm is. Als je dat sommetje doorzet klopt jullie insteek wel.
Maar nu gaan wij pijp bestellen :
http://www.engineeringtoolbox.com/ansi- ... d_247.html
Dit zijn reguliere handelsmaten.
Elke 3" pijp heeft een buitendiameter van 88,9mm.
(Schedule heeft verder alles met wanddikte te maken, dus alleen de binnendiameter varieerd)
Maar nu gaan wij pijp bestellen :
http://www.engineeringtoolbox.com/ansi- ... d_247.html
Dit zijn reguliere handelsmaten.
Elke 3" pijp heeft een buitendiameter van 88,9mm.
(Schedule heeft verder alles met wanddikte te maken, dus alleen de binnendiameter varieerd)
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Alle uitlaatbouwers die ik ken werken met 63.5mm pijp als 2 1/2" wat ook overeen komt. (en hier vind je natuurlijk vaak metrische pijp..)
Op: http://www.engineeringtoolbox.com/nps-n ... -d_45.html
Staat ook dat de getallen die hier genoemd worden: Pipes are identified by "nominal" or "trade" names that are loosely related to the actual dimensions.
De eerste kolom in je overzicht kan je dus niet als de echte maat aanhouden, maar is een USA-gebaseerde benaming/klassificatie van pijpen.
Blijkbaar zijn de pijpen die zij als een xx-inch in 'de handel' noemen altijd een stuk groter in werkelijkheid.
Maar goed.. Als je de spullen binne hebt gewoon even de schuifmaat erbij pakken en je weet het zeker
Bye, Arno.
Op: http://www.engineeringtoolbox.com/nps-n ... -d_45.html
Staat ook dat de getallen die hier genoemd worden: Pipes are identified by "nominal" or "trade" names that are loosely related to the actual dimensions.
De eerste kolom in je overzicht kan je dus niet als de echte maat aanhouden, maar is een USA-gebaseerde benaming/klassificatie van pijpen.
Blijkbaar zijn de pijpen die zij als een xx-inch in 'de handel' noemen altijd een stuk groter in werkelijkheid.
Maar goed.. Als je de spullen binne hebt gewoon even de schuifmaat erbij pakken en je weet het zeker
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Mijn 2,5" Piper downpipe heeft toch ook echt 63,5mm diameter.
En inderdaad is de uitvoering van het Piper spruitstuk niet echt geweldig, maar toen was het gewoon de enige nog betaalbare optie. De kwaliteit vond ik erg matig, maar met een Dremel kom je een heel eind.
(En ik zou overigens niet weten hoe je een uitlaat met 87mm inwendig onder een speedster kwijt zou moeten. 76mm is echt al heel veel, goed voor 350++ pk's... )
En inderdaad is de uitvoering van het Piper spruitstuk niet echt geweldig, maar toen was het gewoon de enige nog betaalbare optie. De kwaliteit vond ik erg matig, maar met een Dremel kom je een heel eind.
(En ik zou overigens niet weten hoe je een uitlaat met 87mm inwendig onder een speedster kwijt zou moeten. 76mm is echt al heel veel, goed voor 350++ pk's... )
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
Woeps Dat gaat wel warm worden voor de lak aan de uitlaattutjes.Dominique schreef:Ik weet wel wat 1" in mm is. Als je dat sommetje doorzet klopt jullie insteek wel.
Maar nu gaan wij pijp bestellen :
http://www.engineeringtoolbox.com/ansi- ... d_247.html
Dit zijn reguliere handelsmaten.
Elke 3" pijp heeft een buitendiameter van 88,9mm.
(Schedule heeft verder alles met wanddikte te maken, dus alleen de binnendiameter varieerd)
Als deze 88.9mm zijn hou je niet meer veel ruimte tussen uitlaat en de wand.
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1663
- Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
- Locatie: Noord Holland
Ik denk niet dat ik zo lang jullie in onzekerheid laat. Morgen bel ik even om te vragen wat ik gekocht heb!Arno schreef:Maar goed.. Als je de spullen binne hebt gewoon even de schuifmaat erbij pakken en je weet het zeker
Bye, Arno.
Ik heb net bij mijn huidige pijp gemeten, keurig 3" ~ 76mm voor de buitenmaat. Wat er in verhouding tot het gat waar het doorheen moet best goed uitziet.
idd Pascal, 89mm zou eigenlijk te groot zijn voor de doorgang bij de clam.