Wie helpt mij overtuigen

Stel jezelf en je auto voor.
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Wie helpt mij overtuigen

Bericht door Manta79 »

Hallo allemaal,

Mijn naam is Richard, 40 jaar en heb al een hele waslijst auto's gehad, waarvan de meeste wel Opel waren. Meestal koop ik ook heel snel weer een nieuwe auto en ik heb nu besloten dat eens anders te gaan doen. In 2006 kocht ik nieuw de Vectra GTS sport 2.2 en die blijf ik lekker rijden, er staat nog geen 40K op de teller en is als nieuw en rijd geweldig lekker en ik vind hem nog steeds als gezinsauto superstoer.

Afbeelding



maar wat moet je dan met het geld wat ik normaal kwijt ben voor de inruil....
Thuis eens zitten babbelen met het gezinnetje en we hadden het eens over onze andere auto, die ik ook al 15 jaar koester en netjes bewaar onder een pyama...

Onze Opel Manta 2.0 Berlinetta uit 1979.. en die ziet er zo uit..


Afbeelding

Gebruik maken van de Manta doen we bijna niet meer en soms moet je dingen gewoon loslaten, op dat punt sta ik nu dus. Het zou kunnen dat ik hem onwijs ga missen, maar ik heb hem toch te koop gezet, allemaal geen haast. Hij is echt in een mooie staat en alles is altijd keurig onderhouden en vervangen en hij gaat ook niet weg voor een habbekrats... Desnoods stal ik hem ergens anders om ruimte te maken onder ons huis...


Ik zit te denken om binnen nu en een jaartje een Speedster te gaan rijden, het hangt helemaal af of ik degene tegenkom die graag wil hebben, in welke staat, prijs etc... ik lees me helemaal een rotje op dit forum en andere sites.


Al een tijdje kijken we uiteraard ook uit om eens op pad te gaan en gewoon eens live Speedsters te bekijken.

Dan ben ik er nog niet helemaal over uit wat te doen,zelf importeren, bij dealers kopen (een aantal Opel dealers hebben mijn aanvraag al op het prikbord hangen mocht er een inruiler komen), van een particulier of bijvoorbeeld bij iemand die hem op dit forum weg doet etc etc...

Tenslotte als "bijna altijd nieuwe auto koper", heb ik ook de angst een zogenaamd "barrel" te kopen, het blijft tenslotte wel geld wat je hoop denkt uit te geven aan iets wat het ook waard moet zijn.

Vanmiddag zo weer babbelend kwamen we op een idee.... die ik gelijk omzet in een vraag ?

Wie heeft er een Speedster en woont in de buurt van Berkel en Rodenrijs en zou eens op een dagtripje langs willen rijden voor een heerlijk bakje espresso, cappucino, koffie :D ??
Om eens de auto te laten zien en eventueel te vertellen waar je op moet letten. Tevens mijn vrouw is voor 90% om en dochterlief allang voor 100% (als het maar cabrio is) Ik wil de 10% twijfel bij mijn vrouw wegnemen.

Ze weet het is geen luxe auto, een pure rijplezierauto, ze heeft de foto's meegekeken....ze vind hem supergaaf..

Kleur heb je niet altijd voor het kiezen... maar de volgorde is Oranje,Rood,Blauw,Zwart,Zilver, Groen...


Allemaal geen haast !

Vriendelijke groeten !!
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Wie helpt mij overtuigen

Bericht door Arno »

Manta79 schreef: Tenslotte als "bijna altijd nieuwe auto koper", heb ik ook de angst een zogenaamd "barrel" te kopen, het blijft tenslotte wel geld wat je hoop denkt uit te geven aan iets wat het ook waard moet zijn.
Ik weet niet wat je budget is, maar als je interesse in een Turbo hebt, dan is die van Pipo hier op het forum natuurlijk zo'n beetje 'beter als nieuw' qua onderhoud...
Ze weet het is geen luxe auto, een pure rijplezierauto, ze heeft de foto's meegekeken....ze vind hem supergaaf..
Zou ik toch aanraden om te kijken of je met iemand een rondje kan meerijden en evt. zelf een stukje sturen om te zien of je het in de praktijk wel een leuke auto vindt.

Liefste natuurlijk een so 'standaard' mogelijke auto, dus geen compressor, sportvering, etc... Of je moet er dan meerdere rijden om het verschil te ervaren tussen die dingen.

Deze auto's zijn vrij uniek in het feit dat je of er gek van bent, en dan boeien dingen als herrie, rammeltjes, kaalheid, etc. niks, of je vind het uiteindelijk gewoon helemaal niks.

Weinig er tussenin te vinden over het algemeen..

Het zijn auto's die helemaal aan het andere einde van het 'autorijden' spectrum zitten, waarbij het uiterlijk eigenlijk niet zo meer ter zake doet.

Succes met je zoektocht!

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

@Arno bedankt voor je antwoord.

Dat is ook precies wat ik wil om overtuigd te zijn dat de speedster het echt is...

Nou wil het dat er een Speedster te koop staat op marktplaats hier in Berkel en Rodenrijs. De zilveren 0047 voor 18K.

Is iemand bekend met deze ?

Ries
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Met de kleur heb je in ieder geval geen hulp nodig, zo te zien aan de manta. :wink:
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

Manta79 schreef:@Arno bedankt voor je antwoord.

Dat is ook precies wat ik wil om overtuigd te zijn dat de speedster het echt is...

Nou wil het dat er een Speedster te koop staat op marktplaats hier in Berkel en Rodenrijs. De zilveren 0047 voor 18K.

Is iemand bekend met deze ?

Ries
Wellicht heb je hier wat aan...
http://home.wanadoo.nl/jdonders/OpelSpe ... frames.htm

Wat de Manta betreft :woship: ! Mijn eerste auto was een ascona van hetzelfde bouwjaar en had dezelfde kleur.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

De witte van Stevenflappy staat te koop. Is niet al te duur en je hebt gelijk iets heel bijzonders.
Lotus Elise S2
speedstermr2
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 30 sep 2008 9:27
Locatie: Numansdorp
Contacteer:

grijze

Bericht door speedstermr2 »

Hoi, Ries dit is een hele mooie auto in berkel ben er een keer gaan kijken was wel verlaagd maar zag er erg goed uit. :lol: Dit is ook de ex auto van Richard die daarna een blauwe kocht. Succes met je zoektocht. Gr Monique
Laatst gewijzigd door speedstermr2 op 19 mei 2009 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Richard
Mega lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 13 feb 2005 13:06
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Bericht door Richard »

Ja dat is mijn oude auto geweest en is nu van een vriend van mij.

De auto is in perfecte staat en heeft hele leuke aanpassingen.

Opel Cup uitlaat, achtervelgen op de vooras, eibach verlagingsveren, hardtop origineel en in kleur voor 1000 euro extra, enz.

Ik weet dat de auto op een keuring na bij van sten verkocht is, maar deze is met vakantie en wanneer er iemand komt die hem zo meeneemt gaat deze voor totdat van sten terug is.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Als je graag zo goed als nieuw wilt, en je kunt het betalen, en importeren is geen probleem, kijk eens op mobile.de.
Er staan er 2 in denemarken, 1 met 10 km en 1 met 1900 km op de teller (ex-showroom)
Dan in duitsland nog 6 tot 10.000 km.
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

Heren,

Voor u staat de 4e (Opel, Richard, Dennis en deze Richard) nieuwe eigenaar van zilveren Speedster 0047, deze ochtend geregeld, volgende week dinsdag ophalen.

Ik blij, Dennis blij en de Manta mag daar even staan voor de verkoop, dus de Speedter kan gewoon bij mij naar binnen.


Tot laters !

Richard
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Top!


Maar nu is de mijne aan de beurt hoor! Ik heb ook een nummertje getrokken. :lol:
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Bericht door Rikster »

Gefeliciteerd, heel veel leuke en vooral ook veilige kilometers :!: Misschien tot snel bij een meeting..?
Gebruikersavatar
Richard
Mega lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 13 feb 2005 13:06
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Bericht door Richard »

Daar heb je echt een hele goede koop gedaan.
Waar in Berkel woon je (zelf woon ik in de Burg. Grundemannstraat) en hoop hem nog eens te zien zo nu en dan.

Groet,
Richard
Gebruikersavatar
Spiky
Actief lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 11 jul 2006 17:35
Locatie: Noord Holland

Bericht door Spiky »

Gefeliciteerd met je aankoop.

Veel plezier met je Speedster.

Spiky :alone:
Afbeelding
Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Bericht door speedster »

Gefeliciteerd met de Speedster. Wat mag de Manta opleveren. Niet voor mij, maar voor miijn maatje. (Hij heeft er al een paar)
Plaats reactie