Pagina 1 van 2

GP Elite Rijvaardigheidstraining op 30 mei

Geplaatst: 21 mei 2009 20:50
door stevenflappy
GP Drive Rijvaardigheidstraining

GP Elite heeft in samenwerking met het ANWB Test- en Trainingscentrum een speciale rijvaardigheidstraining ontwikkeld voor bestuurders van exclusieve auto's. Deze training staat volledig in het teken van het vergroten van uw wagenbeheersing en rijvaardigheid. Deze intensieve training bestaat uit een vijftal oefeningen gedurende de hele dag. Ben je in het bezit van een Speedster en wil je graag weten hoe deze reageert in gladde omstandigheden, dan is deze speciale rijvaardigheidstraining echt wat voor jou!

Aan het einde van deze rijvaardigheidstraining is je wagenbeheersing verhoogd en heb je meer vertrouwen in de auto op glad wegdek. Je herkent onder- en overstuur en weet hoe dit opgevangen kan worden, je weet hoe de auto reageert tijdens een noodstop en hoe je moet uitwijken. Kortom, je bent na deze rijvaardigheidstraining een betere bestuurder en je weet precies wat u moet doen in onverwachte situaties!

Instructeurs/begeleiding
Je wordt tijdens deze training begeleid door ervaren instructeurs, die jarenlange ervaring hebben op het gebied van racen en instructie geven. Je krijgt naast de gezamenlijke instructie 40 minuten persoonlijke begeleiding.

Neem uw partner mee!
Voor je partner is er tevens de mogelijkheid om de training te volgen. Je kunt beide deelnemen in één auto. De instructeur verdeelt de aandacht over jou en je partner. Je partner kan ook deelnemen in haar/zijn eigen auto. Zo leert je partner haar/zijn eigen auto onder controle te houden in gladde omstandigheden.


Locatie: ANWB Test- en Trainingscentrum Lelystad

Dagindeling
09.00 Ontvangst met koffie/thee en cake
09.30 Theorie
10.00 Baanonderdeel 1
11.00 Baanonderdeel 2
12.00 Uitgebreide lunch
13.00 Baanonderdeel 3
14.00 Baanonderdeel 4
15.00 Pauze
15.30 Baanonderdeel 5
16.30 Finale slalom
17.00 Afsluiting, certificaat- en prijsuitreiking

Prijzen:

Rijvaardigheidstraining
€ 299,-
Tweede bestuurder
€ 49,-
Toeschouwer/passagier
€ 25,-
Verzekering
€ 35,-

Aanmelden kan alleen via deze link:

http://www.gp-elite.nl/gpdrive_aanmelde ... aining.php

Geplaatst: 22 mei 2009 7:03
door Herman
Deleted

Geplaatst: 22 mei 2009 8:46
door martinb
Had hier al eens van gehoord. Dank voor de info.
Even kijken of we oppas voor de kleine kunnen regelen.

Dit lijkt mij zeer leuk (lekker actief met de speedster) en zinvol.

Zijn er al leden naar zo'n dag geweest?

Geplaatst: 22 mei 2009 9:08
door Rikster
Nog niet geweest, maar ik ben er wel bij... Zal achteraf verslag doen :wink:

Geplaatst: 22 mei 2009 13:50
door stevenflappy
martinb schreef:Had hier al eens van gehoord. Dank voor de info.
Even kijken of we oppas voor de kleine kunnen regelen.

Dit lijkt mij zeer leuk (lekker actief met de speedster) en zinvol.

Zijn er al leden naar zo'n dag geweest?
Ja al een aantal, staan volgens mij bij vorige dagen van GP-Elite nog wat ervaringen :idea:

Geplaatst: 22 mei 2009 14:02
door martinb
Ik heb mij net ingeschreven. Ben heel benieuwd.

Geplaatst: 22 mei 2009 14:09
door Rikster
Gezellig :!:

Geplaatst: 22 mei 2009 14:10
door allen
Vorig jaar meegedaan aan deze cursus. Erg leuke dag gehad. Bij de slipbaan even vragen of ze de machine wat zwaarder instellen, want ik amper last van het uit balans brengen van de auto. Pas toen ik moe begon te worden halverwege de dag een paar keer achterstevoren gezet omdat ik begon mee te sturen ipv tegensturen. :lol:

Als je niet te bijdehand doet en netjes luistert is die verzekering overigens compleet overbodig.

Geplaatst: 22 mei 2009 14:47
door patje
We hebben ons ook ingeschreven met een speedster of 4 uit België.

Kijk er alvast naar uit :D en daarna misschien basis circuittraining volgen :?:

groetjes patje

Geplaatst: 31 mei 2009 5:36
door Bart
Wil hierbij Rikster nog eens feliciteren met zijn fantastische tijd van 34,99 op de slalom-proef :!:
Was hiermee nog bijna volle seconde sneller dan mijn snelste tijd tijdens de training (35,94), blijkt dat z'n "blauwe kogel" niet alleen erg snel is rechtdoor, maar dat hij ook nog goed de bochten omkan :P
Het zag er even naar uit dat wij Belgen met de bekers naar huis zouden gaan, maar jullie hebben eerste en tweede plaats toch kunnen behouden.
Zie er al naar uit voor een re-match :twisted:
Greetz,
Bart

Geplaatst: 02 jun 2009 6:27
door Rikster
Ga die uitdaging graag aan :!: 21 juni misschien, dan volg ik de "Basis Circuit training" :wink:

Driften viel toch wel erg tegen op de semi's...

Geplaatst: 02 jun 2009 11:31
door Dennizz
Bart schreef:Wil hierbij Rikster nog eens feliciteren met zijn fantastische tijd van 34,99 op de slalom-proef :!:
Was hiermee nog bijna volle seconde sneller dan mijn snelste tijd tijdens de training (35,94), blijkt dat z'n "blauwe kogel" niet alleen erg snel is rechtdoor, maar dat hij ook nog goed de bochten omkan :P
Het zag er even naar uit dat wij Belgen met de bekers naar huis zouden gaan, maar jullie hebben eerste en tweede plaats toch kunnen behouden.
Zie er al naar uit voor een re-match :twisted:
Greetz,
Bart
Als de Speedster van jouw geheel standaard is vind ik je wel de morele winnaar hoor :wink:
Bij de start (het optrekken naar 60 km/h?) heeft het blauwe mega kanon de eerste seconde al te pakken. Die geef je dan niet meer weg met nitron`s en een setje breed plak rubber.

Even op de site gekeken, maar is die slalom nu op een natte of droge baan?

Geplaatst: 02 jun 2009 14:49
door martinb
Dennizz schreef:
Bart schreef:Wil hierbij Rikster nog eens feliciteren met zijn fantastische tijd van 34,99 op de slalom-proef :!:
Was hiermee nog bijna volle seconde sneller dan mijn snelste tijd tijdens de training (35,94), blijkt dat z'n "blauwe kogel" niet alleen erg snel is rechtdoor, maar dat hij ook nog goed de bochten omkan :P
Het zag er even naar uit dat wij Belgen met de bekers naar huis zouden gaan, maar jullie hebben eerste en tweede plaats toch kunnen behouden.
Zie er al naar uit voor een re-match :twisted:
Greetz,
Bart
Als de Speedster van jouw geheel standaard is vind ik je wel de morele winnaar hoor :wink:
Bij de start (het optrekken naar 60 km/h?) heeft het blauwe mega kanon de eerste seconde al te pakken. Die geef je dan niet meer weg met nitron`s en een setje breed plak rubber.

Even op de site gekeken, maar is die slalom nu op een natte of droge baan?
Juist met al dat vermogen vind ik het knap om eerste te worden. Op het zeer korte circuit moet uiterst voorzichtig met het gas omgesprongen worden, anders lig je eraf of zijn de kegels om.
Het is trouwens op een droog wegdek. En heel gaaf om te doen.
Afbeelding
Op een droog wegdek leer je goed wat de speedster kan, op een nat wegdek kom je er ook achter dat een klein beetje meer gas het gevolg heeft dat de achterkant absoluut geen grip meer heeft.

Zeker de moeite waard dus,
martin

Geplaatst: 03 jun 2009 6:04
door Rikster
Dennizz schreef:Als de Speedster van jouw geheel standaard is vind ik je wel de morele winnaar hoor :wink:
Bij de start (het optrekken naar 60 km/h?) heeft het blauwe mega kanon de eerste seconde al te pakken. Die geef je dan niet meer weg met nitron`s en een setje breed plak rubber.
Geen van de Speedsters in de finale was standaard. We reden allemaal met Nitrons en breder rubber.
In de eerste versnelling niet verder dan 5300toeren gekomen, zo'n 45km/u, wanneer de turbo net lekker begint mee te drukken!

Kreeg mijn tijd in de kwalificatie nog niet onder de 37s en had eigenlijk verwacht dat de Belgen met de eer zouden gaan strijken...

Geplaatst: 03 jun 2009 18:54
door Dennizz
Oke :D Er was dus concurrentie. Gefeliciteerd nog iig. Iedere overwinning op de Belgen is er 1 :lol: :wink:

Weet je ook waarom je in de finale een stuk sneller reed? Volgens mij is dat stuurtje van jouw wel ideaal ervoor. Ik zelf heb de "grote" versie maar je stuurt je toch een slag in de rondte.

Heb je deze dag ook echt nieuwe dingen geleerd? Zoja, wat voor theorien bevoorbeeld of weetjes? Of was het vooral het vrij kunnen oefenen zodat je ermee bekend wordt?