Taxatie speedster!!??

Algemene zaken omtrent onze auto.
Gebruikersavatar
martinb
Mega lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 30 mar 2009 9:53

Bericht door martinb »

Ik wil de wagen eigenlijk ook wel een keer laten taxeren.
Op dinsdag, woensdag, donderdag is het voor mij geen probleem.
Als de taxatie bij de taxateur (in alphen) plaats vindt kan men bij thuis wel een bak koffie drinken.
gr, Martin

(zou de blauwe velgrand meer of minder waarde geven?)
Afbeelding
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Officieel zou dat weinig moeten uitmaken. Het stelt natuurlijk eigenlijk helemaal niets voor he :wink:

Als je hem ziet met de blauwe rand maakt het je auto echt bijzonder! Dat randje maakt de auto echt af! Dus zal het wel naar boven worden afgerond.
Het ligt ook een beetje aan de bui van de taxateur. Als hij 3 Speedsters heeft gehad die niet zo mooi zijn heb je met een mooie al snel een hogere waarden. Als hij net bij Pipo is langs geweest is hij negatief beïnvloed.

Maar zeg nou zelf: 24 of 24,5k maakt ook niet zoveel uit....
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Op de edel-parts showauto zit het ook.
Ik vindt het niet vervelend zo'n 4 mm lijntje als je black-on-black hebt.
Voegt niks toe qua sensatie, maar ziet er leuk uit.
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Schopje:

Bij mij staat het volgende in de polis:
Artikel 5 Hoe wordt de omvang van de schade vastgesteld
1 Als het motorrijtuig gedeeltelijk vernietigd of beschadigd is, dan vergoeden wij de herstelkosten tot maximaal
het verschil tussen de waarde van het motorrijtuig onmiddellijk vóór de gebeurtenis en de restantwaarde.
2 In de volgende gevallen vergoeden wij de waarde van het motorrijtuig onmiddellijk vóór de gebeurtenis min de
restantwaarde:
a. in geval van gehele vernietiging van het motorrijtuig;
b. als de herstelkosten hoger zijn dan de waarde van het motorrijtuig onmiddellijk vóór de gebeurtenis, min de
restantwaarde, (totaal verlies)
Als er sprake is van algehele vernietiging of totaalverlies van het voertuig hebben wij het recht het wrak te
laten overdragen aan iemand die wij aanwijzen. Uitkering van de schade vindt niet eerder plaats dan nadat
de verzekeringnemer het eigendom heeft overgedragen aan de verzekeraar.
Kortom: iedere dag moet ik hem dus laten taxeren :lol: Aangezien die van mij nog nooit is getaxeerd wil ik eerdaags wel een afspraak maken en/of langsrijden. Dan heb ik iig een waarde uit de zomer 2009 :wink:

Het is naast de deur voor mij en dus maar 95 euro. Zijn er meer die bijvoorbeeld donderdag middag kunnen, misschien kan er korting worden verkregen :roll:

Momenteel zijn ze even niet bereikbaar, ik had een stille hoop gehad om vanmiddag nog even langs te kunnen komen. Auto branche ligt toch op z`n gat en dus tijd genoeg :lol:
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Vandaag het rapport in de bus gehad. Het bedrag dat daarop vermeld staat doet mij ontzettend veel plezier. En dan ben ik nog bijna negatief ook. :toot:

Tuurlijk hoop je een auto heel te houden, maar het is leuk om wat zekerheid in deze vorm achter de hand te hebben. 8)
Caterham => Britse degelijkheid...
Gebruikersavatar
PeterS
Lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 31 jul 2008 15:09
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door PeterS »

Even iets over taxaties: de waarde van de auto die in het taxatierapport vermeld wordt is niet de waarde die de verzekeraar uitbetaalt als de auto totallos wordt verklaard. Ik heb hier met Interpolis over gebeld en vanuit de verzekeraar wordt gezegd dat een geldig taxatierapport meeweegt in het bepalen van de hoogte van de uitkering indien de auto bij schade totaallos wordt verklaard, maar het is maar de vraag of dit ook zo is; het is in ieder geval niet het bedrag dat ze uitbetalen.

Ik zeg niet dat het geen zin heeft om de auto te laten taxeren, maar reken je niet rijk als je auto in elkaar wordt gereden....

http://www.mx5.web-log.nl
Dolfin Blue Opel Speedster 2.2 uit 2001 en Triumph TR6 uit 1969
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

Dit staat als het goed is in je polis voorwaarden onder de toevoegingen expliciet vermeld dat de verzekerde waarde de taxatie waarde is.

Als de verzekering is gebaseerd op de taxatie waarde van de auto en niet op een eigen inschatting of afschrijvings-model wat normaal gesproken gebruikt wordt door maatschappijen, dan moet het hierin vermeld zijn.

Hierin staat ook de geldigheidsduur van de waarde die ze toepassen en waaneer je weer moet laten (her)taxeren.

Zo niet, dan ben je idd. afhankelijk van hoe ze de zaak inschatten bij een schade.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

PeterS schreef:Even iets over taxaties: de waarde van de auto die in het taxatierapport vermeld wordt is niet de waarde die de verzekeraar uitbetaalt als de auto totallos wordt verklaard. Ik heb hier met Interpolis over gebeld en vanuit de verzekeraar wordt gezegd dat een geldig taxatierapport meeweegt in het bepalen van de hoogte van de uitkering indien de auto bij schade totaallos wordt verklaard, maar het is maar de vraag of dit ook zo is; het is in ieder geval niet het bedrag dat ze uitbetalen.

Ik zeg niet dat het geen zin heeft om de auto te laten taxeren, maar reken je niet rijk als je auto in elkaar wordt gereden....

http://www.mx5.web-log.nl
Dit verhaal hebben ze mij ook verteld. Ze keren niet de dagwaarde uit maar proberen echt de waarde vlak voor het incident vast te stellen. Ze kijken ook op marktplaats om waarde te bepalen, zodat je zo`n dezelfde auto kan terug kopen die vergelijkbaar is.
Met zo`n taxatierapport heb je in ieder geval 1 meetpunt, die ze mee "moeten" nemen. Dan is het maar te hopen dat er een aantal forum leden hun speedy`s niet tegen bodemprijzen met veel extra`s op marktplaats klappen.

Waarschijnlijk krijg je dus "maar" 16k ofzo uitgekeerd, aangezien er voor die prijs al een aantal te koop staan met wat extra`s... Persoonlijk denk ik dat het taxatierapport van 100 euro zich zelf wel terugverdient...

Er zijn toch wel mensen met ervaring hiermee die het 1 en ander kunnen bevestigen?
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

PeterS schreef: Ik zeg niet dat het geen zin heeft om de auto te laten taxeren, maar reken je niet rijk als je auto in elkaar wordt gereden....
http://www.mx5.web-log.nl
Hangt dus af van verzekering. De mijne MOEST getaxeerd worden, omdat uitkering 100% op taxatie is. (ASR via quartz)
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

Ik ben 12 sept bij Steijn voor taxatie, volgens hen kwamen er meer ? Ik ben benieuwd.
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
martinb
Mega lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 30 mar 2009 9:53

Bericht door martinb »

Manta79 schreef:Ik ben 12 sept bij Steijn voor taxatie, volgens hen kwamen er meer ? Ik ben benieuwd.
Misschien dat hij bedoelt dat er dan ook andere auto's komen. De hele dag zijn er in alphen activeiten, oa een oldtimer dag.
http://www.oldtimerdagalphenaandenrijn.nl/
Misschien dat oldtimer eigenaren de rit combineren, show en taxatie?
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
Gebruikersavatar
André R
Mega lid
Berichten: 715
Lid geworden op: 23 mei 2006 8:52
Locatie: Alblasserdam

Bericht door André R »

Ik ben eigenlijk benieuwd als een ander je speedster totall-loss rijdt, of je dan de dagwaarde krijgt, of de taxatiewaarde. Het rapport zal iig wel helpen denk ik.
De meeste van ons zullen toch voor bijna 10.000 euro nat gaan denk ik, bij totall-loss. De moeite waard om bij stil te staan.

Mijn ervaring met een schade uit het verleden (hagelschade) is dat het echt koe-handel is. Die zogenoemde schadeexperts roepen maar wat en proberen het hier en daar op een acoordje te gooien. Maar je kunt er gewoon tegen in beroep gaan.
Ga er vanuit dat ook de schadeexpert van je eigen verzekering op de hand van de verzekeringsmaatschappij is.
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

En daarom is het denk ik belangrijk dat je een goede tussenpersoon hebt. :idea:
Caterham => Britse degelijkheid...
Gebruikersavatar
André R
Mega lid
Berichten: 715
Lid geworden op: 23 mei 2006 8:52
Locatie: Alblasserdam

Bericht door André R »

Da's waar. En ik heb begrepen dat ze tegenwoordig iets meer d'r best moeten doen voor hun centen. (niet alleen een eenmalig bedrag aan afsluitprovisie).

Als er nog plek is kom ik zaterdag ook. Ik zal morgen even Steijn bellen.

Moet ik limonade en chips meenemen? 8)
Gebruikersavatar
Spider
Mega lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 01 feb 2007 9:37
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Spider »

Van Steijn heeft geen plaats meer op zaterdag de 12e,
heeft zaterdag 1 speedster en nog 3 andere merken.

Heb maar gelijk een afspraak gemaakt op maandag de 14e om 11 uur.
¨speed is life, but control is everything...¨
Plaats reactie