Taxatie speedster!!??

Algemene zaken omtrent onze auto.
Gebruikersavatar
André R
Mega lid
Berichten: 715
Lid geworden op: 23 mei 2006 8:52
Locatie: Alblasserdam

Bericht door André R »

Da's jammer. Ik zal ook een nieuwe afspraak maken.

Ik vind het trouwens wel grappig om weer naar hem te gaan. Jaren geleden liet ik daar mijn Porsche taxeren. Hij liet me nog wat auto's zien die hij had staan en er stond o.a. een Elise. Schitterend ding. Maar toen nog te duur voor me. Toen zei ie; "waarom kijk je anders niet naar een Opel Speedster? Da's net als een Elise, alleen goedkoper". Zo is m'n interesse in de Speedster eigenlijk begonnen.
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

Ik ben terug van van Steijn, goede koffie (ook belangrijk) en aardige taxateur die de tijd neemt. De auto word van boven en onder en in bekeken en gefotografeerd.

Neem alles mee, reparatiebonnen, onderdelenbonnen, onderhoudboekje, kenteken, apk.

ZEER blij met de taxatiewaarde! Een taxatie is zeker aan te raden.
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
speedster2008
Actief lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 aug 2008 11:02

Bericht door speedster2008 »

Ik wil de Speed ook laten taxeren MAAAR: Ik vraag me af of het verstandig is om naar een taxateur te gaan die al zoveel Speedsters en dus veel vergelijkings materiaal heeft .....

De 'gezamelijke' taxatie vorig jaar maart bij vanSten was voor mij toen toch geen optie omdat de auto bagger-vies was en later pas helemaal schoon (grootste gedeelte interieur eruit, etc) was.

Ik kan me echt voorstellen als je als taxateur bv 5 Speedsters na elkaar ziet en er zit net een hele mooie vergelijkbare bij dat die dan natuurlijk een soort maatstaf van die dag is voor iemand.

Kan nadeel zijn maar natuurlijk ook voordeel, lastig! Ik ga maar gewoon op de goede ervaringen af van de mensen hier ... Alphen a/d Rijn it is I guess ...

Ik baal er goed van want woon nu aan aantal jaar hier in den Haag maar ken hier niks, in oude woonplaats wist ik precies bij wie en waar ik wezen moest voor auto's... waarom vertel ik dit eigenlijk :roll: :) ?!
Gebruikersavatar
André R
Mega lid
Berichten: 715
Lid geworden op: 23 mei 2006 8:52
Locatie: Alblasserdam

Bericht door André R »

Belangrijkste vraag; waarom wil je het laten doen?
Als het is voor de verzekering vind ik het heel simpel. Je verzekerd tegen datgene dat je niet kan betalen als het je overkomt, of wat een te groot risico is dat het je overkomt.
En als het je dan onverhoopt toch overkomt, wil je wel van het uitgekeerde geld een gelijkwaardige auto kunnen terugkopen.
De dagwaarde van de speedster zal volgens de verzekering dan rond de 12.000 euro liggen of zo. Ze zullen zeker niet nalaten om minder te betalen als het kan. Voor dat bedrag koop je geen speedster (hoewel ik de staat van jouw auto niet ken).

Een all risk verzekering op basis van de taxatiewaarde verzekert jouw een uitkering van het taxatiebedrag. Ook in geval jij niet de schuldige bent. Geen gesteggel dus met de verzekering maatschappij van de tegenpartij.
Er is tegenwoordig een wet die voorschrijft dat je niet hoger mag verzekeren dan de waarde dat een object vertegenwoordigd. Dit om fraude niet in de hand te werken. Een taxateur weet dit ook. Te hoog schatten zal niet snel gebeuren. Sowieso ben ik behoorlijk te spreken over de betrouwbaarheid en kundigheid van Steijn. Daar wil ik 1x in de 3 jaar wel een stukje voor rijden (voor iets meer komen ze ook bij je thuis).

Als het je een taxatierapport wilt voor de verkoop en je bent bang dat ze te laag schatten, denk ik dat je juist bij een kenner aan het goede adres bent. Steijn weet echt naar waarde te schatten.
(geen aandelen bij Steijn trouwens :lol: )
Gebruikersavatar
speedster2008
Actief lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 aug 2008 11:02

Bericht door speedster2008 »

LOL, weet je zeker dat je geen aandelen hebt :wink: ?!

Thanx voor je antwoord. Ik wil het taxatierapport puur voor de verzekering (all-risk). De Speedster gaat nog langgggggggggggg niet weg. Just love my Speed :wink: ! Ik heb nog zoveel plannen met de auto.

Ik moet per se een taxatierapport hebben omdat Ik heb bij de vorige auto nl. heel veel ellende heb gehad na een (mijn auto total loss) aanrijding. Het bedrag wat de verzekering wilde uitkeren was BELACHELIJK laag, mijn partner is toen heel lang bezig geweest met de verzekering en heeft ook gevraagd met welke auto's op internet de man onze auto had vergeleken om tot dat bedrag te komen.

Geen van die auto's kwam ook maar in de buurt bij km's, uitgebreide optie's en extra's en vooral prachtige staat (op de voorkant na NA het ongeluk :oops: ) ... We hebben het allemaal opnieuw laten bekijken en zelf vergelijkbare auto's opgegeven en na een hoop gedoe heeft het gelukkig zo'n 3000 EURO gescheeld ... dat vind ik nogal wat.
Helemaal omdat we een maandje later door de nieuwe eigenaar werden gebeld ??!! of we nog extra's voor de auto hadden zoals hardtop bv ... na een kentekencheck maanden later blijkt onze (total loss) auto gewoon weer vrolijk rond te rijden ??!! ...

Om deze ellende te voorkomen dus het taxatie-rapport.
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Steijn moet je dan zijn. Ik heb ook de taxatie laten uitvoeren om het bovenstaande verzekeringsgezeik niet te hoeven doormaken als iemand anders mijn Speedster in de prak rijdt. Taxatierapport en de verzekeraar kan er veel moeilijker onderuit.

Elke 3 jaar even taxeren en je hebt niet meer van doen met de afschrijftabellen waar verzekeraars mee rekenen. En dat is nog los van het feit dat ik mijn auto veel goedkoper kon verzekeren vanwege het taxatierapport.

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

SteV6 schreef:. En dat is nog los van het feit dat ik mijn auto veel goedkoper kon verzekeren vanwege het taxatierapport.
SteV6
Dat is helemaal waar, normaal gaan ze uit van de nieuwprijs en opeens staat op die plek de taxatiewaarde.
Gebruikersavatar
speedster2008
Actief lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 aug 2008 11:02

Bericht door speedster2008 »

Thanx guys,

Idd, dat gezeik zoals met de vorige auto moet ik niet aan denken en ik stel het steeds uit maar 't moet gewoon gedaan worden ... better save than sorry ;)!

Volgende week een afspraak maken, denk dat ik hem maar thuis laat komen zodat hij bv staat hardtop kan zien, lastig mee te zeulen he ;)! Ik ga hem er toch echt niet opzetten.
Gebruikersavatar
speedster2008
Actief lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 aug 2008 11:02

Bericht door speedster2008 »

Taxatie moet uitgesteld worden: reden:

Tellerset is nu ZO op hol geslagen dat ik volgens mijn teller nu bijna

792.000 KM gereden heb !!!!!! :evil: :evil: :evil: !!!

Onmogelijk de auto nu te laten taxeren dus :wacko:
Gebruikersavatar
speedster2008
Actief lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 aug 2008 11:02

Bericht door speedster2008 »

Nooit meer op geantwoord hier eigenlijk:

Uiteindelijk ieders advies opgevolgd en eind vorig jaar de Speed later taxeren door Steijn Sportscars Taxaties. Ideaal gewoon thuis, was jammer dat de taxateur meer afspraken had want had er de hele dag mee over auto's kunnen kletsen.

Taxatierapport ziet er prachtig uit en als er iets veranderd of je iets hebt toe te voegen gaat daar iig een notitie van bij je dossier zodat dat up to date blijft tot de volgende taxatie. Maakt niet uit wie je aan de tel. krijgt, iedereen is even vriendelijk.

Dus bedankt en voor iedereen die zijn auto nog moet/wil laten taxeren zou ik zonder twijfel zeggen: steijntaxaties.nl ... En nee, ik heb ook geen aandelen ;)
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

Ik was er gisteren weer :-), met een :shock: taxatie, erg content mee !
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
speedster2008
Actief lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 aug 2008 11:02

Bericht door speedster2008 »

Haha, mooi zo. Rijdt toch een stuk lekkerder als het gedaan ( of weer gedaan) is hè. Vond ik tenminste.
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

Paar weken terug ook weer gedaan 8)

Je kan het risico gewoon niet lopen, vind ik, dat je verzekeraar of die van "de tegenpartij" je zeldzame en waarschijnlijk goed onderhouden en gemodificeerde Speedster gaat vergelijken met de goedkoopste standaard Speedster die ze kunnen vinden op internet of in "hun boekje"..

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
speedster2008
Actief lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 aug 2008 11:02

Bericht door speedster2008 »

Helemaal mee eens.

Hier een stuk hierboven staat een post van mij, het in me eens overkomen: een aanrijding met onze vorige auto en de auto Total loss. Bij die auto was het " we moeten hem echt laten taxeren ... komt wel ... tot het te laat was!"

Zoveel geduw en getrek geweest om een bedrag teug te krijgen wat amper in de buurt kwam van de echte waarde van de auto, daar zit niemand op te wachten.

Helemaal niet als het laten taxeren een kleine moeite is en al die zorg iig wegneemt.
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2358
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Bericht door gertje »

Spijtig dat dit in België niet kan of toch niet betaalbaar
30/08/14 meet and greet.
Plaats reactie