fluitende rem

Alle overige technische zaken.
vx0877
Actief lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 28 mar 2005 9:09
Locatie: zedelgem / belgie

fluitende rem

Bericht door vx0877 »

hoi,

heb net lekker ritje gemaakt maar hoor nieuw probleempje opkomen...
tijdens het rijden hoor ik een fluitend geluid komende van het rechtervoorwiel, het stopt als ik op de remmen ga. dan blijft het kort weg, maar komt na enkele 100m telkens terug.....

Toen ik thuiskwam es gevoeld, en ja rechtervoorwiel heeft het warmer als linker, vermoed dat remklauw blijft hangen. :?:

heeft nog iemand dergelijke ervaring gehad?

thanx!!!

groetjes
sammy
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Je zal het niet geloven, maar met mijn ritje vanmiddag heb ik hetzelfde gehoord... Het is echt een vrij hoge fluittoon? En het leek bij mij ook van rechtsvoor te komen. Ik zal de volgende keer ook even voelen aan die rem.

Ik heb weleens gelezen dat de fabrieksremblokken een beetje los in de klauw hangen, misschien dat dat er mee te maken heeft?

We wachten wel weer op de wijze mannen hier :wink:

gr.
Maikel
Afbeelding
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Maik schreef:Je zal het niet geloven, maar met mijn ritje vanmiddag heb ik hetzelfde gehoord... Het is echt een vrij hoge fluittoon? En het leek bij mij ook van rechtsvoor te komen. Ik zal de volgende keer ook even voelen aan die rem.

Ik heb weleens gelezen dat de fabrieksremblokken een beetje los in de klauw hangen, misschien dat dat er mee te maken heeft?

We wachten wel weer op de wijze mannen hier :wink:

gr.
Maikel
Allemaal nog zeker de orginele blokjes erop :?: of in iedergeval van Opel
Had ik ook ,een zeer hoog piepend geluid.En als je de rem ook maar iets
aanraakt is het over.(eventjes).


jans
vx0877
Actief lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 28 mar 2005 9:09
Locatie: zedelgem / belgie

Bericht door vx0877 »

zijn inderdaad waarschijnlijk nog originele blokjes....altijd zwarte wielen na een ritje...wagen heeft nu 10.500 km.

het middenste deel van het wiel (waar de bouten zitten) voelt heel wat warmer als links.
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

vx0877 schreef:zijn inderdaad waarschijnlijk nog originele blokjes....altijd zwarte wielen na een ritje...wagen heeft nu 10.500 km.

het middenste deel van het wiel (waar de bouten zitten) voelt heel wat warmer als links.
Hallo vx0877

De orginele blokjes, en dan praat ik alleen over de voor wielen.Kosten
bij Opel 375 euro :!: :shock: Heb er nu Ferodo opzitten.En wat blijkt?
82 euro :wink: en niet meer van die vieze velgen(stuk minder) remt een
stuk beter en piepen niet meer :D Meer voordelen kun je niet verzinnen.

jans
Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Bericht door speedster »

De originele remmen blijven kleven. Of dit kom omdat ze te strak zitten in de remklauw of dat er te veel vuil tussen de blokken en de remkauw zit weet ik niet. Ik heb nu EBC Redstuf voor en achter EBC Greenstuff achter. Rem goed en de wielen blijven schoon en de remmen blijven niet meer hangen (slepen).
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

speedster schreef:De originele remmen blijven kleven. Of dit kom omdat ze te strak zitten in de remklauw of dat er te veel vuil tussen de blokken en de remkauw zit weet ik niet. Ik heb nu EBC Redstuf voor en achter EBC Greenstuff achter. Rem goed en de wielen blijven schoon en de remmen blijven niet meer hangen (slepen).
en zo hoort het :D

jans
Gebruikersavatar
hellspeedster
Actief lid
Berichten: 157
Lid geworden op: 12 mar 2005 18:43
Locatie: -Belgie

Bericht door hellspeedster »

Ik heb dat gepiep ook gehad bij mijn vorige Speedster(2.2 van 2001).
Heb dit laten herstellen bij Opel Dealer onder garantie.
De scherpe randen van de remblokken worden dan wat afgevlakt en de blokken worden gesmeerd met een koperachtig vet.
Dit was bij mij voldoende om het probleem opgelost te krijgen.
Het geluid was bij mij ook afkomstig van het rechtervoorwiel en werd luider of stiller al naargelang de snelheid,eens boven de 140 km/u ging het geluid vanzelf weg .
Het irritante geluid begon bij een snelheid van ongeveer 60 km/u.
Bij mijn huidige Speedster(turbo) heb ik dit probleem nog niet vastgesteld.
EX-2.2 rijder nr : 945
EX-Turbo-rijder nr: 4440
vx0877
Actief lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 28 mar 2005 9:09
Locatie: zedelgem / belgie

Bericht door vx0877 »

dankje voor de reacties,

blij dat het waarschijnlijk de blokken maar zijn en niet de remklauw.
ga deze week shoppen en nieuwe blokken op plaatsen en hopen dat het gepiep wegblijft.
Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Bericht door speedster »

vx0877 schreef:dankje voor de reacties,

blij dat het waarschijnlijk de blokken maar zijn en niet de remklauw.
ga deze week shoppen en nieuwe blokken op plaatsen en hopen dat het gepiep wegblijft.
Je kan ze er ook uit halen en de remklauw reinigen en de blokken ook en dan goed invetten met kopervet en terug zetten. Dan is voor 99% het probleem voorbij. Een setje remblokken rondom kost ongeveer 140 euro. :mrgreen:
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

speedster schreef:
vx0877 schreef:dankje voor de reacties,

blij dat het waarschijnlijk de blokken maar zijn en niet de remklauw.
ga deze week shoppen en nieuwe blokken op plaatsen en hopen dat het gepiep wegblijft.
Je kan ze er ook uit halen en de remklauw reinigen en de blokken ook en dan goed invetten met kopervet en terug zetten. Dan is voor 99% het probleem voorbij. Een setje remblokken rondom kost ongeveer 140 euro. :mrgreen:
Dit werkte bij mij niet,na een poosje kreeg ik weer hetzelfde verhaal :?

jans
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Bekend probleem. Tijdelijke oplossing is inderdaad even de remblokjes uit de klauw halen. Alles netjes schoonmaken met remmenreiniger. Daarna alles weer goed in het kopervet zetten en monteren. Houdt het meestal wel weer een paar 1000km uit.

Eerste keer was bij mij ook het ergst, heb toen een hele tijd gereden met linker voet lichtjes op de rem, was gewoon echt HERRIE. Mensen gingen gewoon kijken..

Probleem lijkt de vorm van de blokjes te zijn. De originele blokjes passen precies in de AP remklauw. Veel niet originele remblokjes hebben net een andere vorm. Schijnt iets te zijn met de codering van de vorm van de blokjes. Die blokjes zijn dan net wat kleiner en hebben een klein beetje speling. Daardoor komen ze makkelijker los van de schijf. Dat zorgt er dan vaak wel weer voor dat je de blokjes meer hoort tikken.

Tja, blijft een auto met heel eigen geluiden :)

Ik heb nu ook nieuwe blokjes besteld (oude zijn er nu toch echt bijna doorheen naar bijna 25000km). Dus hopelijk andere herrie (waarschijnlijk gekrijs :) )

Mark
C30-94@0.55bar
vx0877
Actief lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 28 mar 2005 9:09
Locatie: zedelgem / belgie

Bericht door vx0877 »

ik weet dat het een domme vraag is, maar is het mogelijk de remblokken vooraan te verwijderen zonder het wiel eraf te nemen?
zelf heb ik heel weinig ervaring met het opkrikken van de wagen en afnemen van wielen enz.......

vb door te wagen langzaam met een voorwiel op houten blokken te rijden zodat de ene kant hoger staat?
speedster 2.2 - #3064
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Hmm, volgens mij heb je daar geen ruimte voor om dat te doen. Bovendien moet je twee pinnen uit de klauw trekken om de blokjes eruit te krijgen, kan me voorstellen dat dat ook erg lastig is met het wiel erop.

Ik zou zeker het wiel eraf halen, dat maakt je werk VEEEEL makkelijker.

Groeten,

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Martin
Mega lid
Berichten: 568
Lid geworden op: 03 dec 2004 8:14
Locatie: Noorden

Bericht door Martin »

Hallo VX0877,


Op krikken van de auto is geen enkel probleem, ik doe dit maandelijks anders krijg ik de velgen niet goed schoon of te wel het werkt een stuk makelijker :D .

Ik heb een foto bij gevoegd met de punten waar ik de auto op krik.

Succes.

Gr, 8) Martin
Bijlagen
krik punten.JPG
krik punten.JPG (52.38 KiB) 4784 keer bekeken
Plaats reactie