Street Legal Nights, Drachten

Aanstaande evenementen.
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1058
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Bericht door sooike »

Volgend jaar zul je deze Astra zeker nog tegen komen in Bitburg, na deze winter nog wat aanpassingen uit te voeren, o.a. een Garrett GT3071 turbo.......... :lol:
Goeie grip op de strip is natuurlijk altijd welkom, en maakt inderdaad soms het verschil.
Einfach nur ein nackter Sportler
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Bericht door Rikster »

Met wat voor een soort/merk slicks rijdt hij :?: Zijn 60' van 1.61s is namelijk ongelooflijk goed voor een voorwiel aandrijver... Deze Golf komt ook niet verder dan 1.62s namelijk:
Afbeelding
...en dat met 654pk.

Grip maakt altijd het verschil :!:
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Bericht door the-duke »

heel nuttig lijkt me: een wheeliebar bij een voorwielaandrijver :wink:
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Als de achterwielophanging lekker slap is dan gaat het zeker wel helpen. De koppelkrachten worden kleiner door de vergrootte arm en zo hou je meer druk op de voorwielen :wink: Maar dan moeten de wieltjes wel goed kontakt maken met de weg tijdens het accelereren....
Afbeelding
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1058
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Bericht door sooike »

Rikster schreef:Met wat voor een soort/merk slicks rijdt hij :?:
Toyo R888.

Hier de betreffende Astra:

Afbeelding

Afbeelding

Die Golf heb ik toen in september ook bezig gezien in Bitburg, iedereen begon te lachen toen die kwam aanrijden, tot zijn tijd verscheen op de display..........
Einfach nur ein nackter Sportler
Gebruikersavatar
Neetmans
Mega lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 feb 2009 0:28
Locatie: Breda

Bericht door Neetmans »

Hallo,

ook de eigenaar van de astra zit toevallig op dit forum :D

De tijd zoals ie op mijn 'timeslip' stond is (helaas) niet door mijzelf gereden.
Ik vermoed dat er met de tijdsregistratie iets fout is gegaan.

Om een maatje wat op te naaien hadden we deze online gezet, maar hij is wat uitgelekt blijkt wel :lol:

Met 888's een 1.62ft rijden zou te gek zijn natuurlijk, maar helaas niet haalbaar.
Werkelijke 60ft tijd is ongeveer 2.1-2.2sec

1/4mile tijd rijd ik 12.85.
Voor een relatief zware astra f met semi slicks en een eds phase2 gechipte computer een redelijk net resultaat denk ik.

Het is de bedoeling komende winter een serieuze pk-kuur en afslank-kuur te doen.

De auto is ontdaan van achterbank en zijpanelen, en meer nog niet.
Bedoeling is dat er na de winter nog maar 1 stoel in zit, een stuur, en een paar metertjes.
En zoveel mogelijk van onnodig plaatwerk ontdoen, dempingsmateriaal verwijderen etc. Ik weet niet exact wat ie nu weegt, maar ik heb het streven om onder de 1000kg te komen.

De c20let motor gaat eruit, en wordt vervangen door een compleet opnieuw opgebouwd exemplaar.
Voorzien van o.a. lage compressie zuigers, h-profiel drijfstangen, zuigerbodemkoeling, lichtere krukas, garrett gt3071, compleet aangepakte kop met leuke nokken, een vrij programmeerbaar systeem, etc, etc.
En last but not least, een paar full-slicks natuurlijk.
Heb iets soortgelijks als die golf klaarliggen... wordt alleen nog even serieus passen en meten haha.

Het overgrote deel van deze materialen ligt al op de plank te wachten, dus we kunnen serieus aan de bak deze winter.

Hoop volgend seizoen toch eens een run tegen je te maken Rik :)
De 10.7 zal ik niet halen, maar ik hoop uiteindelijk toch wel ergens rond de 11.5-11.7 uit te komen.

Groeten,
Corne
Laatst gewijzigd door Neetmans op 14 okt 2009 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Bericht door Rikster »

Moet ik toch ook eens gaan testen op de strip met de Toyo's :roll:

Heb het verhaal van zijn auto door zitten lezen op het Opel Tuning Team forum... Wel een zeer grote sprong van 12.85s naar 11.04s, door enkel de turbodruk op te schroeven! Iets wat het blok en de turbo in die set-up niet lang leuk vinden.
Ben mede daarom ook zeer benieuwd wat voor 'n tijden hij volgend jaar zal rijden met zijn nieuwe GT30R :?:
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Bericht door Rikster »

Corné,

Ik heb net te vroeg gepost... Rij al aardig wat jaren mee en vond het dus ook al zeer onwaarschijnlijk :wink: Maar begon het toch te geloven toen iemand reageerde met hoe uitzinnig het publiek werd tijdens die run :roll:

Zie je volgend jaar op de strip :twisted:
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1058
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Bericht door sooike »

Neetmans schreef:Hallo,

ook de eigenaar van de astra zit toevallig op dit forum :D

De tijd zoals ie op mijn 'timeslip' stond is (helaas) niet door mijzelf gereden.
Ik vermoed dat er met de tijdsregistratie iets fout is gegaan.

Om een maatje wat op te naaien hadden we deze online gezet, maar hij is wat uitgelekt blijkt wel :lol:
:shock: En dat maak je nu pas bekend?
Dat heb je knap aangepakt op het OTT-forum :?
Einfach nur ein nackter Sportler
Gebruikersavatar
Neetmans
Mega lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 28 feb 2009 0:28
Locatie: Breda

Bericht door Neetmans »

sooike schreef:
Neetmans schreef:Hallo,

ook de eigenaar van de astra zit toevallig op dit forum :D

De tijd zoals ie op mijn 'timeslip' stond is (helaas) niet door mijzelf gereden.
Ik vermoed dat er met de tijdsregistratie iets fout is gegaan.

Om een maatje wat op te naaien hadden we deze online gezet, maar hij is wat uitgelekt blijkt wel :lol:
:shock: En dat maak je nu pas bekend?
Dat heb je knap aangepakt op het OTT-forum :?
Het mooie is dat er ook niemand gereageerd heeft of iets gezegd heeft over dat zogenaamde 'turbodrukstelschroefje' :lol: (wat natuurlijk helemaal niet bestaat!)
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Bericht door Rikster »

the-duke schreef:heel nuttig lijkt me: een wheeliebar bij een voorwielaandrijver :wink:
Het nut in de praktijk:
Opel Kadett op de 1/4mijl :shock:

p.s. De bar wordt meestal na de burn-out pas omlaag gezet, om deze makkelijker te maken :wink:
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Een ierse VX heeft blijkbaar een 9.89 gedaan:
http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... x220-grey/
Ze zijn er nog naar op zoek :yes:
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Plaats reactie