speedokus schreef:Ga deze week eens kijken en uitproberen, maar hij valt eigenlijk kal een tijdje na tijdens een ritje flink gas geven terug in een rauwe loop.
Na gas geven is dit weer weg.
Ook voor een stoplicht gebeurt dit vaak bij stationair loop, dat hij wat onregelmatig begint te lopen.
Dit verdwijnt ook weer na wat gas te geven.
Had ik ook een tijdje. Was weg na mijn SC inbouw.
Ik vermoed aanzuiging van valse lucht via het inlaat spruitstuk.
Die sloot niet 100% aan op het blok bij ivm een afgebroken bout.
Je zou de boel eens los moeten maken bij je om eens beter te kijken, omdat die 2.4 bij jou er reeds bij aanschaf inzat.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Daar ben ik weer!!!
Foto`s spreken voor zich, gevalletje modder schade. Het zijn nu niet de stekkers bij het koelvloeistofvaatje in ieder geval....
Tot slot breekt er nog een pinnetje af van de ecu stekker
Kortom: investeren in een zeil en ecu, 4 jaar lang al plezier maar ook al 4 jaar ellende
Hoi Dennis, Die foto's zien er wel heel vreemd uit.. Kun je mij vertellen hoe die bougie nat komt, en hoe je stekker van de ECU zo onder de blubber komt?
Kan me toch niet voorstellen dat die rommel gewoon naar binnen kan komen?
In dat geval wil ik graag proberen dat te voorkomen,
Bij die modderfoto's van raoul had ik nog twijfels, maar dit is de 2e al, met exact hetzelfde.
Inderdaad WTF. Waar komt die modder in godsnaam vandaan.
Dat systeem is zo dicht als maar zijn kan.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Ja idd, ik zo toch aanraden dat iedereen dit nakijkt. Even de stekker van de ecu lossen, kijken of het er allemaal mooi droog uitziet.
Als er vocht tussen de stekker en de ecu zit roesten de contact punten weg. Dit gebeurd niet van vandaag op morgen dus dit is te voorkomen.
Een oplossing kan zijn de ecu verplaatsen zoals bij de sc ombouw. ( mooi droog daar )
Heb ik ook gehad; vocht in de ECU met modder en contactpunten die wegroestte. Maar dat komt omdat de motorruimte waarschijnlijk helemaal blank heeft gestaan door het overlopen van een regenafvoer tijdens een stortbui.
Hoe kan een motorruimte nou blank komen te staan? Dan moet de Speedy toch wel in 90CM water staan.. dan heb je nog wel een paar extra problemen.. blijf het een vreemd geval vinden..
M.b.t. de bougie denk ik dat er water in het bougiegat heeft gestaan. Dat water dringt nooit door tot in de verbrandingskamer zolang de bougie vast zit. OP het moment dat je hem er uitdraait gebeurt dat natuurlijk wel, en krijg je een foto zoals afgebeeld.
Nou datgeen wat gebeurt is kun je omschrijven als een emmer water die je leeg giet in de motorruimte. Het water kan onder langzaam weg dus zo krijg je dat.
gertje schreef:Welke stekker is dat ( die links aan de motor zit )
Ik ga er vanuit dat je de stekkers van de achterste kabelboom bedoeld.
Die zitten onder je koelvloeistoftankje aan de achterkant.
Om die te zien moet je wiel links achter eraf en je binnenscherm.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Tja iets mee vijsjes, moertjes tandwielen kom ik aan electronika blijf ik af.
Zal een van de dagen eens kijken hoe de stekker eruit ziet bij mij. Zeker na zo een lekkere natte zomer.
Gewoon lostrekken en terug insteken kan geen kwaad dan
Smiley schreef:
gertje schreef:Welke stekker is dat ( die links aan de motor zit )
Ik ga er vanuit dat je de stekkers van de achterste kabelboom bedoeld.
Die zitten onder je koelvloeistoftankje aan de achterkant.
Om die te zien moet je wiel links achter eraf en je binnenscherm.
Oh, je bedoelt de ecustekkers.
Dat is niet zo eenvoudig.
Op de pijl zit er 1, en rechts van de ribbels naast die stekker zit de 2e.
Je kunt ze niet losmaken, omdat er een aluminium "slot" opzit, waar je een blinde bout eerst voor uit moet boren.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.