Een ander gaspedaal probleem

Alle overige technische zaken.
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1924
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

een ander gaspedaal probleem

Bericht door S. Gonzales »

Exmantaa schreef: Jouw gasverhaal klinkt wel heel erg naar slechte contacten. heb je ook al gekeken naar de stekkers van de motor kabelboom? Linksachter bij koelreservoir...
Hebben we nog niet gedaan Frank, de auto staat nu bij mij, mocht je a.s. zaterdag nog even tijd hebben wordt dat zeer op prijs gesteld :D
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

piet schreef:Als het goed is heb je een key code kaart bij je auto gekregen. Die code
moet aan de nieuwe ECU worden bekent gemaakt.

Je kunt inderdaad niet zomaar een ECU wisselen.

De beveiliging op de ECU is apart geregeld en zit niet in het normale programma van de ECU.
Volgens mij kan je de auto wel starten maar dan moet je daarna de nieuwe code bekend maken. Maar normaal is de code leeg bij een nieuwe ECU. Bij jouw zou er wel eens een code van de vorige eigenaar er in zitten. Dan zal die niet starten, denk ik.

Ik kom op google P1614 tegen icm anti-diefstal.
Die P1614 kreeg ik toen ik een nieuwe sleutel kocht en in het contact stopte, toen met OPCOM de sleutel in de immobiliser geprogrammeerd en toen kon ik starten.

Er is wel een maar aan, ik moest daarvoor ook de code gebruiken van de carpas, ik weet niet of het dan kan bij een andere Ecu....
"A je to !" #0047
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Kreeg je een code bij de nieuwe sleutel, of was dit de originele carpass code van de auto? (rode kaartje)

In het laatste geval denk ik dat deze code dan te maken heeft met de transponder bij je contactslot. Afijn, misschien kan Speerke meer vertellen hoe en wat precies.
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

Dennizz schreef: Even alle spullen opgeruimd, Gonzalis uitgezwaaid en ik start de Speedy en die storing kwam weer achterelkaar terug.
Lichtpuntje in dit soort dingen is in ieder geval dat wanneer het constant 'stuk' is, het foutzoeken een stuk eenvoudiger wordt als wanneer iets eens in de paar weken 'een keer' gebeurt..

Succes met de zoektocht!

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

Exmantaa schreef:Kreeg je een code bij de nieuwe sleutel, of was dit de originele carpass code van de auto? (rode kaartje)

In het laatste geval denk ik dat deze code dan te maken heeft met de transponder bij je contactslot. Afijn, misschien kan Speerke meer vertellen hoe en wat precies.
Met de carpass kan je een sleutel bestellen, nummer van de sleutel staat erop.

Dan ga je deze sleutel programmeren in de immobiliser met bijvoorbeeld OPCOM, op dat moment word er gevraagd om een andere code van datzelfde kaartje, dit is om de beveiliging te omzeilen van de auto, zodat je de mogelijkheid krijgt om te programmeren in OPCOM (knopjes worden zichtbaar in de software)
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Ik snap niet precies of welk probleem jullie het hebben met die code.

Ik kan wel vertellen toen ze bij mij in Engeland een nieuwe ECU plaatste ik naar huis moest bellen voor die Code.

@Smiley, best kans dat die code bekend is bij de dealer waar ooit de auto is gekocht.
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

piet schreef:Ik snap niet precies of welk probleem jullie het hebben met die code.

Ik kan wel vertellen toen ze bij mij in Engeland een nieuwe ECU plaatste ik naar huis moest bellen voor die Code.

@Smiley, best kans dat die code bekend is bij de dealer waar ooit de auto is gekocht.
Waarschijnlijk om jouw nieuwe ECU te koppelen aan de immobiliser.
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

Manta79 schreef: Waarschijnlijk om jouw nieuwe ECU te koppelen aan de immobiliser.
Yup.. ECU en immobiliser zijn 'vriendjes' en voor zover ik weet eerst moet de orginele ECU worden afgemeld bij de immobiliser zodat ze 'vrij' zijn.

Dan kan een 'vrije' ECU worden geinstalleerd en bekend worden gesteld aan de immobiliser waardoor deze weer 'vriendjes' zijn en met elkaar willen praten.

Dan kan de auto weer worden gestart en zo :)

Meeste 'fabrieks' immobiliser systemen die met losse immobiliser units werken (niet geintegreerd in de ECU) zijn op de 1 of andere manier met codesleutels aan elkaar gekoppeld.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

@Smiley, bedankt voor het aanbod, maar ik heb die van Spider even te leen. Dat is voor mij maar een 10 min rijden :wink:

Morgen de grote doorspit dag. Nogmaals de bekabeling controleren en een ander gashuis monteren en hopen dat we iets gaan vinden :)

Aangezien tijd het medicijn is doet de auto morgen het gewoon en is het afwachten of de storing terugkomt om zeker te zijn wat de oorzaak is...

Komt de storing terug, dan moet het wel de ecu zijn...
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

Kun je de 3 relais achterin ook niet tijdelijk van een andere overzetten, om die uit te sluiten?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Zaterdag zat de storing er nog steeds in. Ander gashuis gemonteerd en wat stekkers los gehaald/ingespoten/vast gezet. Meteen "even" (bij mij dus niet) een schakelwegverkorter gemonteerd.

Daarna was de storing eruit :roll: Dat kan toeval zijn of niet. Het gaat nu alweer 2 dagen storing loos. We zullen zien 8)
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Manta79
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1061
Lid geworden op: 14 mei 2009 21:26
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Manta79 »

Nou, ik hoop dat die ellende nou eens ophoud ! Je bent er al lang genoeg mee bezig.
"A je to !" #0047
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1924
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

een ander gaspedaal probleem

Bericht door S. Gonzales »

Dennizz schreef:Zaterdag zat de storing er nog steeds in. Ander gashuis gemonteerd en wat stekkers los gehaald/ingespoten/vast gezet.
Daarna was de storing eruit :roll: Dat kan toeval zijn of niet. Het gaat nu alweer 2 dagen storing loos. We zullen zien 8)
Durf het bijna niet te zeggen maar..... nog twee (2) nachtjes slapen en het bestaande "14 dagen zonder storing" record is gebroken :D
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

JAAAA!
Nouja, morgen weer naar Noord-Holland en daar heerst een vloek in die bloemenstraat :lol:

Alleen jammer dat we niet kunnen zeggen of het nou aan de nu ingespoten stekkerverbindingen ligt of aan het gashuis... :?:

Aan de andere kant 2 weken zegt nog steeds niets... 2 maanden geeft meer zekerheid. Aangezien de temperatuur weer omhoog gaat werden de storingen ook veel en veel minder. Dus tja...
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Na een jaar begon ik er vertrouwen in te krijgen.
Plaats reactie