GREEN luchtfilter

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

GREEN luchtfilter

Bericht door Marcel »

Hoi,

de vorige eigenaar heeft er één GREEN luchtfilter in gedaan, ik heb geen ervaring met dit soort dingen.(alleen vervanging bestaande filter)
Op de doos (die er netjes bijzat)staat alleen dat hij 100.000 km meegaat.

Wat is het nut ?
Hij maakt af en toe wel een mooi (zwaar) geluid, en ik heb gelezen dat hij normaal nogal tegen valt mbt geluid.

Zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten met zo'n filter.
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Bij de standaard motor lijkt een ander luchtfilter geen enkel effect te hebben buiten het geluid. Ik ken de filters van green niet, maar de meeste filters moet je eens in de 50000km weer schoonmaken. Ik zou even op het website van green kijken of daar iets staat over het onderhoud.

Groeten,

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Martin
Mega lid
Berichten: 568
Lid geworden op: 03 dec 2004 8:14
Locatie: Noorden

Bericht door Martin »

Hi,

Ik heb zelf ook een Green filter gemonteerd, ik denk zelf voor het vermogen hoef je het niet te doen :? maar de sound is wel leuk natuurlijk
het oor wil ook wat :D .


Gr, 8) Martin
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Wat ik verschillende mensen heb horen zeggen dat je die katoenen filters die in olie gedrenkt zijn (die green filters dus ook dacht ik) VAAK schoon moet maken, denk dan eerder aan elke 10000km.

Ik ben wel benieuwd naar je geluid zo, ik zo mijn twijfels of een vervangingsfilter echt zoveel uit maakt.
Ga jij nog naar Lelystad de 17de of naar Lochum de 16de?

groetjes,
Maikel
Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin
Mega lid