GREEN luchtfilter

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

GREEN luchtfilter

Bericht door Marcel »

Hoi,

de vorige eigenaar heeft er één GREEN luchtfilter in gedaan, ik heb geen ervaring met dit soort dingen.(alleen vervanging bestaande filter)
Op de doos (die er netjes bijzat)staat alleen dat hij 100.000 km meegaat.

Wat is het nut ?
Hij maakt af en toe wel een mooi (zwaar) geluid, en ik heb gelezen dat hij normaal nogal tegen valt mbt geluid.

Zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten met zo'n filter.
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Bij de standaard motor lijkt een ander luchtfilter geen enkel effect te hebben buiten het geluid. Ik ken de filters van green niet, maar de meeste filters moet je eens in de 50000km weer schoonmaken. Ik zou even op het website van green kijken of daar iets staat over het onderhoud.

Groeten,

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Martin
Mega lid
Berichten: 568
Lid geworden op: 03 dec 2004 8:14
Locatie: Noorden

Bericht door Martin »

Hi,

Ik heb zelf ook een Green filter gemonteerd, ik denk zelf voor het vermogen hoef je het niet te doen :? maar de sound is wel leuk natuurlijk
het oor wil ook wat :D .


Gr, 8) Martin
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Wat ik verschillende mensen heb horen zeggen dat je die katoenen filters die in olie gedrenkt zijn (die green filters dus ook dacht ik) VAAK schoon moet maken, denk dan eerder aan elke 10000km.

Ik ben wel benieuwd naar je geluid zo, ik zo mijn twijfels of een vervangingsfilter echt zoveel uit maakt.
Ga jij nog naar Lelystad de 17de of naar Lochum de 16de?

groetjes,
Maikel
Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin
Mega lid
Berichten: 568
Lid geworden op: 03 dec 2004 8:14
Locatie: Noorden

Bericht door Martin »

IK ben één van de gelukkige :D die naar alle twee gaat, kunnen we daar wel even luisteren en babbelen.

Gr, 8) Martin
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Ik heb het K&N filter. Deze is vergelijkbaar met het Green filter. Puur voor de sound. Volgens de boekjes zou het 4pk moeten opleveren. Dat is zo weinig dat ja dat toch niet merkt.
Boven de 3.000/3.500 toeren hoor je hem goed.

In Lelystad zal je het zeker horen.
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

Bericht door Pascal »

Heb zelf ook een K&N filter, maar ga hem er terug uit halen ivm de plaats waar het filter zich bevindt.

Het zit te kort aan de grond op deze plek word er zo veel rotzooi naar binnen gezogen dat ik schrik heb dat er te veel door de mazen van het filter heen gaat. :twisted: :twisted: .

Maar als je een race geluid wil hebben met het originele filter. dat kan.
Verwijder dan de de conische trechter in het filter huis deze is namenlijk een geluidsdemper. Heb ik zelf ook gedaan.


Gr. Pascal :wink:
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Ik ga er de 17e wel bij zijn, maar ik weet neit of dat met de speedster gaat lukken..

Heb zelf op de speedster nu een BMC CDA zitten en volledige vervangen van het traject van het luchtfilter naar de gasklep. Oftwel, bijna de maximum flow die je kunt halen.
Vermogens test gedaan, geen verschil.

Maar het is wel een MEGA goede upgrade vind ik, door het geluid voelt de auto gewoon veel lekkerder aan. Heb ook het idee dat ie wat minder moeite heeft met meer toeren draaien. Voor de upgrade zat ik eigenlijk nooit in de buurt van de toerenbegrenzer, vaak al opschakelen bij 5500, doortrekken had weinig nut. Nu zit ik juist regelmatig bij de begrenzer in de buurt :)

Tijd voor shiftlights :)

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Pascal,

Je hoeft niet bang te zijn voor troep in je motor. Het filter zorgt ervoor dat er vrijwel niets naar binnen komt, niet meer dan bij de standaard filters. Vandaar dat je de meeste filters af en toe schoon moet maken. Standaard filters moet je ook af en toe vervangen.
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Pascal schreef:Heb zelf ook een K&N filter, maar ga hem er terug uit halen ivm de plaats waar het filter zich bevindt.

Het zit te kort aan de grond op deze plek word er zo veel rotzooi naar binnen gezogen dat ik schrik heb dat er te veel door de mazen van het filter heen gaat. :twisted: :twisted: .

Maar als je een race geluid wil hebben met het originele filter. dat kan.
Verwijder dan de de conische trechter in het filter huis deze is namenlijk een geluidsdemper. Heb ik zelf ook gedaan.


Gr. Pascal :wink:
OEPS ik geloof dat ik de originele er maar in moet zetten dan......die kreeg ik erbij dus zou kunnen, lastig werk :?: :?:

maw kan ik dat zelf.
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Toen ik mijn BMC er na ongeveer 22000km in heb gezet, heb ik ook gekeken naar het standaard filter. Filter was niet echt vuil en ook in de airbox lag weinig rommel. Het ljkt me dat het erg mee valt met de hoeveelheid rommel die het luchtfilter voor z'n kiezen krijgt, niet speciaal meer als bij andere auto's zo te zien.

Mark
C30-94@0.55bar
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Heb er sinds ongeveer 3 maand een green filter in. Maar 2 weken geleden
Was mijn massa luchtmeter kapot.Rij nu weer met het orginele filter.
Er zit te veel olie in die k&n/green filters, en die olie moet ook nog eens
slecht zijn voor de motor.Op het Duitse site is hier veel over geschreven.

jans
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

jans schreef:Heb er sinds ongeveer 3 maand een green filter in. Maar 2 weken geleden
Was mijn massa luchtmeter kapot.Rij nu weer met het orginele filter.
Er zit te veel olie in die k&n/green filters, en die olie moet ook nog eens
slecht zijn voor de motor.Op het Duitse site is hier veel over geschreven.

jans
Nu wil ik het dus zeker weer terug zetten !

Iemand het zelf gedaan ?
Is het lastig te doen ? (hoe?)
Gebruikersavatar
linne150
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1649
Lid geworden op: 23 jan 2005 14:09
Locatie: duh haag

green luchtfilter

Bericht door linne150 »

ik heb sinds een week een K&N luchtfilter .bij KOOI AMSTERDAM gekocht en zij hebben hem gemonteerd 1 uurtje werk.Ik heb veel vertrouwe indie firma en als zij zeggen dat er zonder probl.meegereden kan worden is het voor mij best.Het rijden is nog leuker geworden,geen aso gebler maar boven 3000 toeren lekker vol geluid . De 16 ben ik in lochem kan je luisteren.Vr.Groet linne150
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Er is een verschil tussen een NA en een Turbo. Als bij een Turbo de maf sensor vervuild raakt dan heb je kans dat je motor opblaast. Daarom moet je oppassen met een filter bij Turbo motoren. Bij Na speelt dat niet, of het verder nog consequenties heeft voor een NA weet ik niet.
Plaats reactie