Pagina 1 van 2

GREEN luchtfilter

Geplaatst: 05 apr 2005 5:54
door Marcel
Hoi,

de vorige eigenaar heeft er één GREEN luchtfilter in gedaan, ik heb geen ervaring met dit soort dingen.(alleen vervanging bestaande filter)
Op de doos (die er netjes bijzat)staat alleen dat hij 100.000 km meegaat.

Wat is het nut ?
Hij maakt af en toe wel een mooi (zwaar) geluid, en ik heb gelezen dat hij normaal nogal tegen valt mbt geluid.

Zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten met zo'n filter.

Geplaatst: 05 apr 2005 6:52
door markv
Bij de standaard motor lijkt een ander luchtfilter geen enkel effect te hebben buiten het geluid. Ik ken de filters van green niet, maar de meeste filters moet je eens in de 50000km weer schoonmaken. Ik zou even op het website van green kijken of daar iets staat over het onderhoud.

Groeten,

Mark

Geplaatst: 05 apr 2005 6:59
door Martin
Hi,

Ik heb zelf ook een Green filter gemonteerd, ik denk zelf voor het vermogen hoef je het niet te doen :? maar de sound is wel leuk natuurlijk
het oor wil ook wat :D .


Gr, 8) Martin

Geplaatst: 05 apr 2005 6:59
door Maik
Wat ik verschillende mensen heb horen zeggen dat je die katoenen filters die in olie gedrenkt zijn (die green filters dus ook dacht ik) VAAK schoon moet maken, denk dan eerder aan elke 10000km.

Ik ben wel benieuwd naar je geluid zo, ik zo mijn twijfels of een vervangingsfilter echt zoveel uit maakt.
Ga jij nog naar Lelystad de 17de of naar Lochum de 16de?

groetjes,
Maikel

Geplaatst: 05 apr 2005 7:04
door Martin
IK ben één van de gelukkige :D die naar alle twee gaat, kunnen we daar wel even luisteren en babbelen.

Gr, 8) Martin

Geplaatst: 05 apr 2005 7:51
door Hendrik-Jan
Ik heb het K&N filter. Deze is vergelijkbaar met het Green filter. Puur voor de sound. Volgens de boekjes zou het 4pk moeten opleveren. Dat is zo weinig dat ja dat toch niet merkt.
Boven de 3.000/3.500 toeren hoor je hem goed.

In Lelystad zal je het zeker horen.

Geplaatst: 05 apr 2005 8:08
door Pascal
Heb zelf ook een K&N filter, maar ga hem er terug uit halen ivm de plaats waar het filter zich bevindt.

Het zit te kort aan de grond op deze plek word er zo veel rotzooi naar binnen gezogen dat ik schrik heb dat er te veel door de mazen van het filter heen gaat. :twisted: :twisted: .

Maar als je een race geluid wil hebben met het originele filter. dat kan.
Verwijder dan de de conische trechter in het filter huis deze is namenlijk een geluidsdemper. Heb ik zelf ook gedaan.


Gr. Pascal :wink:

Geplaatst: 05 apr 2005 8:40
door markv
Ik ga er de 17e wel bij zijn, maar ik weet neit of dat met de speedster gaat lukken..

Heb zelf op de speedster nu een BMC CDA zitten en volledige vervangen van het traject van het luchtfilter naar de gasklep. Oftwel, bijna de maximum flow die je kunt halen.
Vermogens test gedaan, geen verschil.

Maar het is wel een MEGA goede upgrade vind ik, door het geluid voelt de auto gewoon veel lekkerder aan. Heb ook het idee dat ie wat minder moeite heeft met meer toeren draaien. Voor de upgrade zat ik eigenlijk nooit in de buurt van de toerenbegrenzer, vaak al opschakelen bij 5500, doortrekken had weinig nut. Nu zit ik juist regelmatig bij de begrenzer in de buurt :)

Tijd voor shiftlights :)

Mark

Geplaatst: 05 apr 2005 8:45
door Hendrik-Jan
Pascal,

Je hoeft niet bang te zijn voor troep in je motor. Het filter zorgt ervoor dat er vrijwel niets naar binnen komt, niet meer dan bij de standaard filters. Vandaar dat je de meeste filters af en toe schoon moet maken. Standaard filters moet je ook af en toe vervangen.

Geplaatst: 06 apr 2005 20:35
door Marcel
Pascal schreef:Heb zelf ook een K&N filter, maar ga hem er terug uit halen ivm de plaats waar het filter zich bevindt.

Het zit te kort aan de grond op deze plek word er zo veel rotzooi naar binnen gezogen dat ik schrik heb dat er te veel door de mazen van het filter heen gaat. :twisted: :twisted: .

Maar als je een race geluid wil hebben met het originele filter. dat kan.
Verwijder dan de de conische trechter in het filter huis deze is namenlijk een geluidsdemper. Heb ik zelf ook gedaan.


Gr. Pascal :wink:
OEPS ik geloof dat ik de originele er maar in moet zetten dan......die kreeg ik erbij dus zou kunnen, lastig werk :?: :?:

maw kan ik dat zelf.

Geplaatst: 07 apr 2005 6:22
door markv
Toen ik mijn BMC er na ongeveer 22000km in heb gezet, heb ik ook gekeken naar het standaard filter. Filter was niet echt vuil en ook in de airbox lag weinig rommel. Het ljkt me dat het erg mee valt met de hoeveelheid rommel die het luchtfilter voor z'n kiezen krijgt, niet speciaal meer als bij andere auto's zo te zien.

Mark

Geplaatst: 07 apr 2005 6:28
door jans
Heb er sinds ongeveer 3 maand een green filter in. Maar 2 weken geleden
Was mijn massa luchtmeter kapot.Rij nu weer met het orginele filter.
Er zit te veel olie in die k&n/green filters, en die olie moet ook nog eens
slecht zijn voor de motor.Op het Duitse site is hier veel over geschreven.

jans

Geplaatst: 07 apr 2005 8:01
door Marcel
jans schreef:Heb er sinds ongeveer 3 maand een green filter in. Maar 2 weken geleden
Was mijn massa luchtmeter kapot.Rij nu weer met het orginele filter.
Er zit te veel olie in die k&n/green filters, en die olie moet ook nog eens
slecht zijn voor de motor.Op het Duitse site is hier veel over geschreven.

jans
Nu wil ik het dus zeker weer terug zetten !

Iemand het zelf gedaan ?
Is het lastig te doen ? (hoe?)

green luchtfilter

Geplaatst: 07 apr 2005 8:47
door linne150
ik heb sinds een week een K&N luchtfilter .bij KOOI AMSTERDAM gekocht en zij hebben hem gemonteerd 1 uurtje werk.Ik heb veel vertrouwe indie firma en als zij zeggen dat er zonder probl.meegereden kan worden is het voor mij best.Het rijden is nog leuker geworden,geen aso gebler maar boven 3000 toeren lekker vol geluid . De 16 ben ik in lochem kan je luisteren.Vr.Groet linne150

Geplaatst: 07 apr 2005 9:41
door Piet
Er is een verschil tussen een NA en een Turbo. Als bij een Turbo de maf sensor vervuild raakt dan heb je kans dat je motor opblaast. Daarom moet je oppassen met een filter bij Turbo motoren. Bij Na speelt dat niet, of het verder nog consequenties heeft voor een NA weet ik niet.