Pagina 1 van 5

voor & nadelen speedster

Geplaatst: 13 jul 2009 8:23
door davidoff
ik overweeg nog steeds om een speedster (2.2) aan te schaffen (na een huisje te hebben gekocht).

Ik lees hier vrij veel dat het moeilijk is om de speedster mooi op de baan te houden, mezelf kennende heb ik niet echt een lichte voet. Moest ik een speedster aanschaffen zou het wel de bedoeling zijn om zo snel mogelijk bij GP-elite (of dergelijks) een basiscursus wagenbeheersing te volgen om toch wat veilig teweten hoe de auto reageert enzo..
wat ik me nog afvraag is.. wat zijn de voor en nadelen van een speedster?

Geplaatst: 13 jul 2009 13:18
door Racerke
Nadelen:
- In de winter krijg je het er niet erg warm gestookt binnenin.
- Als het hard vriest moet je soms binnenin ook krabben :lol:
- Bij hevige spoorvorming op de baan trekt hij wel achteraan (ik denk door de combinatie smalle voorband - brede achterband)
- Bij hevige regen zie je amper iets op de autostrade want al het water van de wagens krijg je op je voorruit :x

Voordelen:
- Super wegligging :twisted:
- Veel bijkijks 8)
- Verbruik valt goed mee voor een sportwagen :thumbup:
- Zeer snel van 0 tot 100
- Ermee rijden geeft toch telkens een apart gevoel...
- Persoonlijk vind ik dat deze nog vrij comfortabel is, ik heb zonder probleem een trip van 3 uur gedaan. Geen last van rug ed.
- Altijd lachen als er iemand wilt meerijden en ge ziet ze dubbelkruipen om in de wagen te geraken :lol:

Ikzelf rij elke dag minstens 60km met de Speedster, trek me weinig aan of het nu regent of sneeuwt ofzo...
De Speedster slaapt ook 99% van de tijd buiten en daar ook nooit problemen met gehad met slecht starten door de kou, binnenregenen etc.

Geplaatst: 13 jul 2009 14:54
door Bon_Jovi
Nadeel:
- Vaak tanken wegens de kleine tankinhoud (32l) en ook omdat je telkens weer een reden vind om die 50 km. omweg te nemen.
:lol:

Voordelen
- De rest

Geplaatst: 13 jul 2009 15:25
door geoffreyspeedster
nadelen: geen
voordelen: alleen maar

voor de rest...... dak eraf voet op het gas en genieten maar 8)

Geplaatst: 13 jul 2009 15:47
door allen
Dat moeilijke rijden valt wel mee zolang je maar even de tijd neemt om uit te vogelen hoe de wagen reageert op je handelingen. Als je dat door hebt kun je hem iedere hoek ingooien die je wilt.
Voor- en of nadelen zijn persoonsgebonden.
In mijn geval vond ik de motor te braaf klinken en het was meer een koppelblok, terwijl ik gek op toerenjankers ben. Verder was dit m'n eerste auto met een kabelbediende bak. Maik krijgt mijn dank voor het rijden van een rondje met m'n wagen, zodat hij me kon vertellen dat de bak zo hoort aan te voelen bij het schakelen. Ik was gewend om direct in een bak te roeren. Dat voelt toch wat degelijker aan.
De kachel was verder irritant. De warmteknop werkte niet altijd even makkelijk. Simpel op te lossen, maar ik ben daar gedurende m'n bezit te lui voor geweest.
Het was niet allemaal kommer en kwel. Heb voornamelijk genoten van het weggedrag. Zeker icm de Nitrons. Het kleine kofferbakklepje zorgde er tevens voor dat het inladen wat makkelijker ging. De zwarte roosters in de klep waren verder ideaal om het eten warm te houden op de parkeerplaats. 8)

Geplaatst: 13 jul 2009 15:56
door Gerard
nadelen: geen
Tuurlijk wel, genoeg zelfs. Maar als je er mee kan leven heb je verschrikkelijk veel plezier, iedere dag weer.

Geplaatst: 13 jul 2009 16:03
door allen
Tot het breekt. Maar dan maak je het en begint het verhaaltje van voren af aan. Toch? :twisted:

Geplaatst: 13 jul 2009 16:05
door Gerard
Dat is helemaal juist. :yes:

Geplaatst: 13 jul 2009 16:29
door Hendrik-Jan
geoffreyspeedster schreef:nadelen: geen
Correctie; sommige garagebedrijven.

Ik weet er nog een: het is een Opel :bag: .

Geplaatst: 13 jul 2009 17:02
door Smiley
Dave,

Is het een tweede auto, of de daily drive?

Voor daily drive, zou ik er 1 zoeken met een hardtop voor de winter.
Ik heb de mijne te kort om nadelen te kunnen geven.

Geplaatst: 13 jul 2009 17:07
door davidoff
Smiley schreef:Dave,

Is het een tweede auto, of de daily drive?

Voor daily drive, zou ik er 1 zoeken met een hardtop voor de winter.
Ik heb de mijne te kort om nadelen te kunnen geven.
de bedoeling is inderdaad om hem voor daily drive te gebruiken (7km enkele rit), mits te slecht weer is het ook mogelijk om met het openbaar vervoer naar het werk tegaan. en m'n vriendin heeft ook nog een auto voor bijvoorbeeld de boodschappen ofzo.

ik zat ook al na te denken voor een hardtop.. als deze er niet bij is kan ik hem mss achteraf nog kopen.

Geplaatst: 13 jul 2009 17:10
door Smiley
Voor een hardtop moet je bjna iemand vermoorden.
Als je een leuke vindt met, is dat bijna de voorkeur.
Als je de speedster ooit wegdoet, kun je de hardtop alleen al voor rond de 1000 euro op 2ehands.be gooien.

Geplaatst: 13 jul 2009 17:18
door davidoff
mja, had al begrepen dat een hardtop niet makkelijk te vinden is..
ik neem ook aan dat dit niet meer bij Opel zelf te bestellen is?

Geplaatst: 13 jul 2009 17:18
door allen
De auto pakken voor een ritje van 7 kilometer? :shock:

www.koga.com ????

Geplaatst: 13 jul 2009 17:23
door davidoff
allen schreef:De auto pakken voor een ritje van 7 kilometer? :shock:

www.koga.com ????
eh? wat? met de fiets? :)

neenee, dan kom ik nooit levend aan.. ik denk dat Racerke ook wel kan vertellen dat een fietstochtje langs de bredabaan richting antwerpen centrum een ongevallenpercentage heeft van 80%

edit: en dan moet ik me moe maken ;)