Pagina 1 van 1

SPOED! Gevraagd nieuwe radiateur, of een gemodificeerde alu!

Geplaatst: 22 jul 2009 20:05
door spriet-atoom
Wie weet er 1, of heeft er 1, of weet waar ik m per direct kan halen?
Die van mij is vandaag ontploft.
Overlangs gescheurd.

Bij voorbaat Thanx,

hanske 06 22950954.
Of e mail hanske2929@home.nl


grtzzzzzzz

Geplaatst: 22 jul 2009 20:11
door allen
Probeer Yvo even van Eliseshop. Zit in Moordrecht. Bel je hem morgenochtend even op ofzo om het te controleren.

Radiateur..

Geplaatst: 23 jul 2009 10:09
door spriet-atoom
Bedankt voor het lezen..
De radiateur is reeds opnieuw gemaakt en gemodificeerd, kan nooit meer lek.
Gewoon bij de plaatselijke radiateurboer.
kosten zullen rond de 50 eu hangen.
Kom je bij Lotus niet mee weg....
En wat blijkt?
Radiateur is vrijwel identiek aan FORD, ja je leest het goed, FORD.
Maar dan zonder plastieke rommel.
Ga nog even onderzoeken hoe dat zit.

Grt

Geplaatst: 23 jul 2009 10:13
door SteV6
Heb je nu alu-eindkappen erop laten lassen?

Want als dat "zo" goedkoop kan, is het kopen van een nieuwe, volledig alu, radiator een beetje overdreven ...


SteV6

radiateur

Geplaatst: 24 jul 2009 6:22
door spriet-atoom
De zijkanten zijn nu vervangen door verstevigde, geribbelde en verzwaarde zijstukken van een Ford Escort, 1998, maar dan nieuw welteverstaan.
Met extra hoge druk getest
Is veel sterker, en kan niet zo overlangs scheuren als bij mijn oude potus radiateur.
Ik heb het zo gedaan, omdat hij per direct gemaakt moest worden
Het enige is dat er een 16 mm zijpijpje aanzit, maar die word dus gewoon afgedopt.
Een Ford radiateur is identiek op de gaten na.
De radiateur-man zegt zelfs een volledige koperen te kunnen bouwen voor rond de 400 Euro. 10 x meer koelvermogen en kan elke vorm van trilling en beweging aan.
DEan heb je het neusje van de zalm.
Toen effe terugbouwe, en het bouwpakket in elkaar schroeven.


Grtzzzzzzzzzzz

Geplaatst: 24 jul 2009 7:09
door Gerard
Grappig, zou je ook niet denken dat zo'n ding van Ford vrijwel identiek is.
Je moet er maar opkomen.

Geplaatst: 24 jul 2009 8:39
door Arno
Gerard schreef:Grappig, zou je ook niet denken dat zo'n ding van Ford vrijwel identiek is.
De cores van radiators zijn vaak redelijk reguliere maten, dus die komen gauw in de buurt.

Probleem is vaak de aansluiting van de slangen. Bij de gemiddelde moderne auto zal de maat best in de buurt kunnen komen, maar zitten de slang-aansluitingen bijvoorbeeld 90 graden gedraaid tov die in de Speedster.

Zou me niet verbazen als de genoemde Ford radiator juist uit een Transit of een ouder model (Escort oid.) komt waar de aansluitingen ook aan de zijkant zitten.

Bye, Arno.